Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er deres søskenforhold?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 19:30   #41
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er deres søskenforhold?

Har en søster som er 7 år eldre enn meg. Hadde ikke akkurat mye kontakt under min oppvekst. Hun var vel stort sett barnevakten min og ei som hatet å hente meg i barnehagen Hun flyttet ut hjemmefra før jeg ble tenåring. Så vi har begge fått lov til å vokse opp som enebarn med søsken . Etterhvert som vi nå har blitt voksen har vi fått et veldig nært forhold, men vi bor ikke i samme by så den daglige kontakten har vi ikke. Vi snakkes på telefon minst en gang i uken gjerne en time eller så og treffes vel et par/tre ganger i året.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:34   #42
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Halvbroren min var snaut 6 år eldre enn meg (han døde for 2 år sidene), og vi hadde lite kontakt de siste årene av mange ulike årsaker - ikke aldersrelatert. Vi hadde vel et rimelig godt forhold fra jeg var en 3-4 år til han nådde tenårsalderen.

Jeg savner det å ha søsken nå. Har derfor "adoptert" stesøstrene mine (foreldrene våre giftet seg når vi var godt voksne).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:55   #43
tiril
Passiv

Standard

Intet annet en kjempe bra! Eg er eldst,har 2 søstre. Ei er 2,5 år yngre enn meg,yngste er 9 år yngre enn meg.
I barndommen krangla og slost vi(meg og mellomste) verre enn verst,og hadde helt forskjellige venner. Då vi kom i 20 åra vart vi super gode venner. Ser kvarandre fleire gangar i veka,barna våre elsker kvarandre,mennene våre er helt på linje og vi feriere masse ilag(og sammen med foreldrene våre). På samme tid har vi kvar våre venner og kvar våre liv.
Minste har eg passa og dulla med sidan ho var nyfødt. Ho er sterkt funksjonshemma så det er blitt eit "annaleis"søskenforhold, men ikkje dårligare av den grunn. Ho er gullet og minstejenta for heile familien.

Elsker begge søstrene mine over alt på jord!

Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:04   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har to søsken, en bror som er 6 år eldre og en søster som er 2 år yngre. Kommer veldig godt overens med storebror, men har et svært tett og nært forhold til min søster. Vi ringes flere ganger i uken og planlegger fremtiden sånn at vi kan bo i samme by etterhvert.

Gammel 22-10-07, 20:10   #45
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er eldst av 3. Jeg har 2 yngre brødre, den ene er 2 år yngre og den andre er 9 år yngre. Jeg har best kontakt med den yngste av brødrene mine.

Gammel 22-10-07, 20:10   #46
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Søsteren min er 2,8 år yngre enn meg, og vi kommer helt greit overens. Har hatt våre krangler, men jeg vet at hun er der. Vi bor ca 20 min kjøring fra hverandre og ser hverandre sånn ca en gang i mnd, så det er jo ikke så veldig ofte.

Barnepappaen og hans bror er ikke lenger på talefot og det er bare litt over 3 år mellom de.

Jeg har også to stebrødre som jeg er veldig glad i, og kontakten mellom oss er der med en gang når vi sees. Dessverre så ser jeg ikke de på langt nær ofte nok.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:21   #47
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Har ei søster, 3,5 år yngre enn meg. Vi har eit veldig godt forhold og er gode veninner.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:27   #48
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tre yngre søstre; et tvillingpar på 26, og ei søster på 32. Jeg har best/mest kontakt med tvillingparet, men også veldig god kontakt med hun på 32. Hun bor i en annen by, så kontakten blir naturlig mindre enn med de to som bor i samme by.
Jeg er "avhengig" av søskenkontakten min.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:32   #49
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vel, i vår søskenflokk har de som er nærmest i alder aller best kontakt, så hypotesen stemmer ikke på oss.

Generelt har jeg et veldig godt forhold til alle mine søsken. Men siden søsteren min er nærmest meg i alder, og jente, er det henne som står meg aller nærmest. Jeg har en søster som er 2,5 år yngre, og to brødre som er 9 og 12 år yngre enn meg. Både vi søstrene og brødrene er bestekamerater, selv om vi har hatt våre krangler innimellom. Søsteren min bor i samme by som meg, og vi treffes flere ganger hver uke. Brødrene mine bor hjemme fremdeles, og vi sees minst en gang i måneden.

Mannen har 7 søsken som alle bor i hans hjemland. Han har mest kontakt med to søstre som bor hjemme hos foreldrene, siden det er dit han ringer stort sett.

Etter at søsteren min var veldig syk har samholdet mellom oss søsknene blitt enda bedre og sterkere. Hun bodde hjemme hos foreldrene og brødrene mine mens hun var syk, og særlig den yngste broren vår holdt henne oppe gjennom sykdommen.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 20:32   #50
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mine søsken er 9,11 og 13 år eldre enn meg.

Har følt meg som enebarn jeg også. Vokste jo esten opp med 5 foreldre for søskenforhold hadde vi ikke.

Mine foreldre var mye i selskaper så jeg ble passet av fulle tenåringer (de fikk ha fest). Først nå ser jeg hvor håreisende det var.

Jeg har hatt et turbulent forhold til mie to søstre, men nå har vi skjønt at mye er pga at noen andre stadig fortalte oss ting om de andre som vi aldri bekreftet. Alt gammelt er lagt brakk selv om det fra fjerdemann stadig bringes opp at en har sagt det eller det for 20 år siden.

Fjerdemann vil jeg ikke ha noe med å gjøre, min datter skal IKKE involveres i det der eller ha noe forhold til dem. Jeg har meget gode grunner til dette, men det er knalltøfft.

Vi møtes heller ikke i familieselskaper.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:42   #51
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har en søster som er 17 år yngre enn meg. Men vi har god kontakt, selv om jeg blir en slags reservemor (ifølge henne). Med så stor aldersforskjell så vokste vi egentlig opp som enebarn begge to

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:44   #52
nikki

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg og mine søsken har et veldig godt forhold heldigvis.Har alltid hatt det,helt siden vi var barn.Jeg er eldst og har en yngre bror og en yngre søster.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:45   #53
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ønsker meg en storebror med pulbare kompiser.

jeg ønsket meg det tidligere. Nå kan det være det samme.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:55   #54
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en søster som er 5 år yngre enn meg. Vi snakkes nesten daglig, og treffes noen ganger i måneden. Vi er venninner og søstre - det føles trygt og godt å ha en venninne som man kan dele hele familiehistorien med også.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:18   #55
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ønsker meg en storebror med pulbare kompiser.

Stort sett alle mine venninner har en eller annen gang vært avstandsforelsket i broren min, jeg skjønte aldri hvorfor

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:32   #56
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Vi er 4 søsken, ei som er 4 år eldre enn meg, ei som er 1 år eldre enn meg og broren min som er 2 år yngre. Har kjempegodt forhold til alle, men det er hun eldste jeg har mest kontakt med. De andre har jeg sikkert normal kontakt med, vi treffes et par ganger i mnd, og snakker på telefonen iallefall et par ganger i uka. Med størstesøster snakker jeg hver dag, gjerne flere ganger til dagen.

Gammel 22-10-07, 23:33   #57
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to søstre. Tvillinger og 8 år eldre enn meg. Vi har et veldig bra forhold.

Forholdet til dem i oppveksten har vært variert, i takt med alder og livssituasjon. Som bittelita var jeg en yndig lillesøster å ha med, senere, når de ble tenåringer, så ble jeg en pest og en plage

Den siste av dem flyttet hjemmefra da jeg gikk i 6.klasse. Da var det noen få år hvor kontakten var minimal. Det var når de var hjemme på besøk. Men så fikk de barn, og jeg ble en yndet, og særdeles villig, barnevakt. Etter at jeg også fikk barn, så endret det seg igjen. Jeg gikk fra å bare være lillesøster, til å bli en "liksinnet", pluss at jeg jo også ble voksen, og kom mer på deres "nivå".

Er kjempeglad i søstrene mine, og skulle gjerne sett mye mer til dem enn hva jeg gjør.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 23:37   #58
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to brødre, 2 og 6 år yngre enn meg.
Jeg har mest kontakt med yngstemann, selv om han bor lengst unna.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 02:06   #59
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ei lillesøster. 8 år mellom oss.

Kun etter at jeg flyttet helt ut vi fikk godt kontakt.

Da var hun 13 år og midt i tenårstrassen.
Rett før mamma flytta ut og.
Men da var jeg god å ha for mammaer var jo så dumme.
Men jeg og mamma var jo på lik linje..
Hun hørte mer på meg enn på mamma og pappa.

Vi er i dag ulike som natt og dag men har et veldig godt søskenforhold.
Enkelte settinger merker vi aldersforskjellen, men det plager oss ikke.
Men nå har hun roet seg og skal bli mamma selv.
Vi ser/snakkes flere ganger i uken.

Vi drar 5 dager til Italia sammen nå om et par uker.
Det gleder vi oss til.
Ikke vært alene på tur sammen slik før.

Hun var med meg til Beliga og Frankrike da hun var 14, men da følte jeg meg mer som en mamma for henne, jeg hadde og med sønnen min.

Nå er vi bestevenninner.

(må banke litt vett i hodet på henne ennå, og skal liksom gjøre motsatt av det jeg sier, men ender opp med å komme krypende og innrømme at jeg hadde rett.

Hun glemmer at jeg har noen fler år på bena og har vært der hun er nå.
Men vi koser oss sammen.

Savnet en gjevngammel søsken etter at min bror døde i barndommen.
Men jeg er evig takknemlig for at vi har så god kontakt nå.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 08:13   #60
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: hvordan er deres søskenforhold

Har en bror som er 4,5 år eldre enn meg og vi er kjempe nære. vi er vokst opp sammen med kun mamma og derfor har vi blitt veldig nære nå.. jeg haaaatet han da jeg var liten.. Men jeg vet nå at jeg ikke kunne hatt en bedre bror. Elsker han over alt på jord.

Har også to halvsøsken på 13 og 17, men de har jeg lite kontakt med. de bor i en annen by. treffer de et par ganger i året.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.