Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?
Ja alltid 8 5,41%
Ja som regel 8 5,41%
Noen år 4 2,70%
Tja, men vi kommer frem til en løsning vi kan leve med 11 7,43%
Nei det tror jeg ikke? 9 6,08%
Nei 93 62,84%
Vi feirer ikke jul sammen fordi vi ikke blir enige 0 0%
Jeg/vi feirer ikke jul 1 0,68%
Vi har hvert vårt år å velge hvor vi skal være 6 4,05%
Annet (spesifiser) 8 5,41%
Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 07:35   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Er dere uenige om hvor dere skal feire jul?

Jeg svarte virkelig off. Jeg skrev at det var umulig å bli enig om det. Jeg mente umulig å bli uenig om det. Vi er begge mest glad i å være hjemme, og prøver alltid å tråkle det til slik.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 07:48   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Nei heldigvis.
Vi er alltid enige om hvor vi skal være, hjemme!!!

Gammel 24-10-07, 08:44   #3
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, vi feirer annenhvert år med min og annenhvert år med hans familie. Etter at vi fikk barn selv så synes vi det er veldig greitt hjemme, så de årene vi har feiret med hans familie har vi klart å "lokke" dem hit.

Gammel 24-10-07, 08:53   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Her feirer vi jul annenhver jul hos min familie og hans familie.
Begge skulle vel ønske at vi slapp å stresse over fjellet annenhver jul, men det er koselig også da! Forstår jo at min familie vil ha oss litt der også.
Blir litt halvveis jul her de årene vi reiser bort. Gidd liksom ikke pynte så voldsomt når vi er borte heldigdagene.

Gammel 24-10-07, 09:11   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare ett alternativ så det hadde vært bortkastet å være uenige om det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:17   #6
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Æsj. Jeg stemte feil. Jeg stemte "Ja alltid" - og oppdaget først etterpå at spørsmålet ikke var om vi var enige, men om vi var uenige. Så altså - jeg burde svart "Nei". Vi er alltid enige om hvor jula skal feires.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:29   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en avtale om å være annenhvert år med hans og min familie. Derfor har vi aldri trengt å krangle om det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:56   #8
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi er enige, og våre to familier samles her hos oss. Vi har størst plass.
(Og Gubbelure mener jeg lager den beste maten. )

Gammel 24-10-07, 10:13   #9
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er enige. Har alltid vært det. Og i år har vi bestemt oss for at fra nå skal vi være hos oss selv, så de av søsken og foreldre som vil kan komme hit. Det er rett og slett fordi vi har de minste barna, alle nevør og nieser er fra 8 år og oppover. Mens vår minste kan være så lite som 10 dager gammel i år. Frister ikke mye å reise bort da.

Gammel 24-10-07, 10:18   #10
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Eh... ser at jeg stemte feil jeg også: "Ja som regel"

Men vi er jo enige

Gammel 24-10-07, 10:25   #11
Mitzya
Siste nytt!

Mitzya sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, enige. Jul er tradisjon og vi har skapt oss våre egne tradisjoner.

Gammel 24-10-07, 10:27   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror ikke det Hvordan jula skal være betyr mer for meg enn for mannen, så det kan være at han gir seg uten at jeg registrerer det.. Forøvrig har vi feiret hos min og hans familie annenhvert år de siste 5 årene, så han har lite å klage på.

Gammel 24-10-07, 10:39   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det blir annet hvert år, det er vi enige om. Om familien kommer på besøk eller vi reiser varierer. Dvs mannens familie har kommet på besøk en gang (i julen vel og merke), min familie kommer ikke på besøk siden vår familie er større og det er flere som kommer hjem til jul der (pluss at m&p ofte jobber da kan de ikke reise). I fremtiden dve neste år er det mulig vi endrer rutiner siden vi da blir et barn mer, ser for meg at det blir litt mer styr med kjøreturen og sånn...

Gammel 24-10-07, 10:45   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er alltid enig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:48   #15
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Vi er alltid enige...Vi feirer alltid jul hjemme hos mine foreldre eller hos søsteren min m/fam.. NAIS.

Gammel 24-10-07, 10:49   #16
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Vi er alltid enige. Etter barn nummer tre kom, så valgte vi å alltid feire jul hjemme.

Gammel 24-10-07, 11:52   #17
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Vi har feiret jul på samme måte siden vi flyttet sammen: Sammen med svigermor og av og til en av onklene til mannen.
Det har alltid vært så ubeskrivelig koselig at jeg aldri har hatt noe som helst å si på det.

Gammel 24-10-07, 20:45   #18
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Planen er at vi feirer annethvert år med hans og min familie. Jeg ønsker helst å være hjemme hos oss - ergo er vi det når vi feirer med min side. Hans familie synes det visst er mye enklere for oss med en liten Pode å skulle dra avgårde på julaften.

I og med at vi har fire parter å skulle være sammen med (skilte foreldre på begge sider), så hadde faktisk det enkleste vært at folket kom hjem til oss. Dermed trenger ingen å bli ekskludert på Julaften; med mindre de ønsker det selv.

I år skal vi til Svigerfar er det bestemte av min svigerinne.

Heldigvis er jula mer enn Julaften, så 1. juledag har jeg invitert min mor og stefar + svigermor og sambo. Har faren min som bor i Tananger lyst til å ta turen, så er han hjertelig velkommen han også.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:13   #19
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Vi er enige vi, er stort sett hjemme vi. Er vi hos hans mor, eller min så er vi enige der også.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:36   #20
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er ikke uenige om hvor vi skal feire jul. Annet hvert år med mine foreldre, annet hvert år med hans.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.