|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonJeg elsker sykkelen min så lenge jeg ikke skal handle til helga eller ha med tre unger langt av gårde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonHer i byen skal de sette opp bussprisen til 30 kr pr enkeltbillett, og vi har kun en trikkelinje, så det er ikke spesielt godt tilrettelagt for å reise kollektivt nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonDet er så flott at alle snakker om å satse på kollektivt osv. Her la de jo ned Kolsåsbanen og ingen blir enige i noe som helst. Aller minst når de skal begynne oppgraderingen
![]() |
#44 |
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonHar nå i det siste stadig opplevd NSB sine "pålitelige" tilbud |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonJeg bor på landet uten bil. Sist redigert av Luftslottet : 01-03-08 kl 11:49. Årsak: skrivefeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonJeg bor i gokk, nærmere bestemt Ryfylke. Nærmeste nabo er en gjeng sauer.
![]() |
![]() |
#47 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonJeg bruker stort sett bare kollektivtransport når jeg skal til Oslo, og tar da ekspressbuss eller tog. Busstilbudet her i byen er ikke som i Oslo, og det hadde ikke gått å komme seg f.eks. til barnehagen med buss på en hensiktsmessig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Offentlig kommunikasjon
Men hvis man først har/må ha bil og allerede betaler de faste utgiftene med den, så kan det jo ofte være billigere å bruke den enn å ta buss, ihvertfall hvis man er mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Offentlig kommunikasjonVi har ikke bil, vil ikke ha det heller. Men vi bor sentralt i Oslo.
![]() |
#50 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonJeg kommer fra landet, men bor i Oslo (ikke i sentrum). Og jeg må si at jeg er fornøyd med kollektivtilbudet her i byen. Vi har ikke bil, og klarer oss helt fint uten. De eneste gangene jeg kunne tenke meg å ha bil er når vi skal til IKEA og kjøpe store ting, men det klarer vi som regel å samordne med at foreldrene mine kommer på besøk.
![]() |
#52 |
Peppy!
|
![]() Sv: Offentlig kommunikasjonJeg liker å reise kollektivt, det gir meg storbyfølelse. (Særlig trikk og t-bane da, naturligvis.) Allikevel hender det jeg drømmer om å kunne ta bilen, da det går mye kjappere. Jeg bruker 45-50 minutter med kollektivt, og 10-15 minutter med bil. Det er stor forskjell det. Nå er bil uansett ikke en option, det hadde kostet meg flere tusen kroner i måneden i parkering alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
buss, kollektiv, kommunikasjon, tog, transport |
|
|