|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Godispose i barnebursdag? | |||
| Ja, det hører med. |
|
58 | 33,92% |
| Nei, den er vi lei/ liker ikke det. |
|
93 | 54,39% |
| Annet : vennligst spesifiser. |
|
25 | 14,62% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?
Joda, men da kunne hun kanskje ikke spise noe kake. dette var jo da hun begynte på skolen og bare var 6 år, så det var før hun begynte å måle blodsukkeret og ta medisiner selv. så foredrene ville nok helst ha kontroll på hva hun spiste den gangen.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Om et barn hadde cøliaki ville jeg sjekket ut glutenfrie kaker, om et hadde nøtteallergi ville jeg sørge for å ha et alternativ til det barnet også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nattrangler
Ville hatt alternativer så alle hadde fått kake/mat som de kan spise. men ville ikke kuttet ut en kake med f.eks jordbær i fordi det var noen som ikke kunne spise det, da er det andre kaker å velge mellom for dem. men hvis det er en som nesten ikke tåler noen ting så ville jeg hatt beskjed og noen ønsker om hva jeg kunne servert det barnet. Har hatt diabløtkake i flere selskaper også hvis jeg vet om at noen har diabetes.
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Godispose i bursdag?I treårsdager synes jeg det er litt i overkant med godtepose, det endrer seg litt når barna blir større og får mer tydelige forventninger til hva som skal skje. Men da avhenger det ofte av hva vi foreldre har lagt opp til tildligere.
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
mange treåringer har jo eldre søsken og da blir det litt annerledes. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg lager mat som alle gjestene kan spise. Det krever litt ekstra av meg, men bevares. jeg trenger jo kun å tenke på det tre ganger i året og ikke hver dag. Ja, om ikke de barna som er allergiske kommer på besøk da. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Hvis jeg vet om at et barn av en eller annen grunn ikke kan spise "vanlig" mat, så er det klart jeg finner alternativer.
|
|
|
#8 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Godispose i bursdag?Jeg begynte optimistisk med poser med tørka frukt, noen få non stop og såpebobleblåser på treåringens bursdag. Han var den første i sin gjeng som feiret bursdag, og jeg håpet å start en trend. Men akk, den gang ei - i neste bursdag fikk han en gigantgodtepose med mengder av ting han aldri hadde visst eksisterte. Og så var det gjort.
|
|
|
#9 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Godispose i bursdag?Vi har alltid alternativer, og jeg strekker meg langt for å imøtekomme evnt ønsker, _om_ jeg får beskjed. Jeg synes at foreldrene kan ringe og si ifra..
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Godispose i bursdag?Godteposer er helt greit. Siden StoreSøster spiser masse frukt ellers, i motsetning til snop, er det faktisk STAS med godtepose i bursdag.
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Godispose i bursdag?Storebror her i huset går allerede nå og gleder seg til 5-årsdagen sin - for da skal vi fiske godtepose... Han har bursdag i januar og har gledet seg siden august... Jeg tror livet går i knas for ham om det ikke blir godteposefisking.
|
|
|
#12 |
|
superbruker
|
Sv: Godispose i bursdag?Jeg har pleid å gi godtepose. Jeg har noen ganger droppet godteposer. Jeg satte heller frem godteri som de kunne spise mens de var der. Det var bare et barn som etterlyste godteposen.
|
|
|
#13 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Barna klarer seg fint uten godteposer. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Godispose i bursdag?Vi har godteposer. Der er det en dropseske, to fox og en kindersjokolade/eventyrsjokolade. Jeg synes ikke det er mye. Ett år fisket vi posene, i fjor var det skattejakt.
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Godispose i bursdag?Vi feiret minstes 6 årsdag i forrige uke, og jeg hadde bestemt at godtepose var et ikketema. Dette var jubilanten vel informert om, og det var greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?Jeg syns godtepose er helt okay. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Godispose i bursdag?Vi lagde tilpassede godtekopper på bursdagen til Lille. Når alderen på barna strekker seg fra 1-13 år, så er det forskjell på hva de kan spise og hva de ikke kan spise. Vi prøvde også å dele ut slik som vi visste de forskjellige barna likte. Vi startet først med henne som ikke tåler melk, sitrusfrukter og slikt. Jeg forhørte meg med hva hun kunne spise av godteri og hva hun ikke kunne spise. Vi kjøpte inn gele til henne (til alle!) og vi laget porsjonsstore pizzaer til barna, hvor hennes var uten ost. Ingen av de andre reagerte på at hun fikk noe annet enn de. Alle var storfornøyde med sin tilpassede pizza og godtekopp, og ingen fikk vondt i magen eller skadet seg på annet vis.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Godispose i bursdag?Har ikke lest svarene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Godispose i bursdag?Vi skal ha barneselskap på lørdag. 6-årsdag. Jeg er usikker på om jeg skal informere gjestene om at det ikke blir godtepose eller om jeg skal la være. På en måte har jeg lyst å la være. Hvorfor skal det være en selvfølge med godtepose? På den andre siden er de sikkert vant til det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godispose i bursdag?I utgangspunktet er jeg ikke særlig happy for disse godteposene. Hadde egentlig ikke tenkt til å begynne med det i det hele tatt og iallefall ikke gi på slutten av bursdagen. Storesøster har nå vært i mange bursdager og i så og si alle har det vært store godteposer som de får med seg hjem.
|
|
![]() |
|
|