|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken stil har du hjemme?
Men akkurat det handler jo mer om hvor ryddig og rent man holder det, og har ikke så mye med innredningsstil å gjøre - man kan ha minimalisme i den forstand at det er lite dill og pynt, enkle møbler og lite farger, men så kan det naturligvis være støv i krokene og leker ut over gulvet. Man kan vel ikke kalle noe minimalistisk hvis det flommer helt over av rot, men på den annen side kan man ha en veldig ikke-minimalistisk innredningsstil selv om man alltid har det strøkent og nyvasket (og lite barnevennlig).
|
|
|
#2 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Slik jeg ser det, handler ikke minimalismen bare om rette linjer, men også ryddige overflater. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det er jo fullt mulig. Jeg har vaskbare flater overalt, ergo er jeg ikke redd for søl. Jeg har ikke nips og masse glassting stående, ergo er jeg ikke redd for at ting skal knuses. Jeg har ikke masse bøker og filmer stående på steder der barn kan rive dem ut og ødelegge dem, ergo slipper jeg også den "frykten". Her kan det godt flyte leker på ettermiddagene og i helgene, jeg bare rydder det bort når vesla er i seng (eller vi rydder sammen før hun legger seg).
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Vi har et gammelt hus, så jeg forsøker å holde den stilen. Minimalisme passer bare ikke inn i et hus fra begynnelsen av 1900-tallet.
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Jeg tror nok min egentlige stil er «bøker overalt».
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Litt ramlete egentlig - forsøker å kjøpe med bilder etc når vi er ut på reiser, slik at huset skal være en "minnebok" for hva vi har gjort. Slik blir det mye surr av. Masse planter, store bilder og akk så mye rot. *kronisk* I tillegg har jeg studert lenge og har altfor mange bøker - gutten har lekene sine i kurver i hyllene, men de står stort sett rundt omking..
|
|
|
#8 |
|
Bree
![]() ![]() |
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Vi har et hus som nærmer seg 300 år og jeg synes minimalismen er fin her. Har beholdt noen gamle elementer; en laftet vegg i stua, nivåforskjeller i stua, en gammel kiste fra 1797 og den lave takøyden. Synes det funker bra sammen med vår stil. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sånn sett er vi ganske stilrene, vi også.
|
|
|
#11 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Stil? Rot og rester, er det noe som heter det?
|
|
|
#12 |
|
Bree
![]() ![]() |
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Her ser dere veggen i stua vår. Det var opprinnelig en yttervegg og den er nesten 300 år gammel. Sist redigert av Ekkir : 30-10-07 kl 09:52. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Eklektisk var et fint ord. Det passer her. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Jeg vet ikke helt. Noe i retning maximalisme, men men noen uventede møbler. Har hvite vegger i gang, stue, kjøkken og oppgang + gang oppe. Gulvet nede er kirsebær. Stuebord er kirsebær m/smijernsføtter. Mye snurr og dilldall på dem. Liker snirklete ting, elegante ting. Liker sort og hvitt. Kontrast. Har hvite gardiner med store sorte blomster nå. Liker blondeduker, snirklete vasker og skåler med føtter og snirklete lokk. Sist redigert av Dronningen : 26-10-07 kl 21:14. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Hvilken stil har du hjemme?Ikea og litt annet. Kjøpt mye brukt. Har gjort det til en greie å få det finest mulig for minst mulig penger. |
|
|
|
![]() |
|
|