|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hallovenn ...Nyttårsbukk har jeg aldri hørt om. Julebukk har jeg ikke sett noen har fått på 10 år her. Har inntrykk av at det blir mindre og mindre vanlig. Jeg foretrekker helt klart Halloween-barn enn julebukk-barn på døra, er litt stressende å skulle stå der med et smil mens 50 barn på en kveld synger sanger på kanskje 5 vers. :kynisk:
![]() |
#42 |
villende
|
![]() Sv: Hallovenn ...Jeg lar meg faktisk fascinere av hvor utrolig negativt innstilte folk er til Halloween. Jeg syns det er en morsom skikk, som man har mulighet til å gjøre mye morsomt ut av. Jeg syns avisene gjerne kunne gjort et større nummer ut av ”kjøreregler for Halloween” før dagen er der, sånn at man kan sette seg inn i hvordan dette gjøre og ikke gjøres. Hallovenn syns jeg blir litt småteit, men for all del, hvis noen har lyst til å gå rundt og dele ut godteri så må de gjerne gjøre det. Julebukk (som det er mange som henviser til med lengsel i stemmen) kan jeg faktisk ikke huske å ha opplevd noensinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hallovenn ...Ganske uoriginalt, men jeg måtte selvsagt tenke på hvordan en norsk voksen-variant av Halloween kunne vært: Voksne menn som ringer på dører med ølglass i henda og roper "Drikk eller drit!" (Tør ikke tenke på hva som ville hendt hvis man valgte drit. Legg for øvrig merke klangen som er ganske lik den amerikanske utgaven). Sist redigert av torsk : 03-11-07 kl 22:11. Årsak: "uoriginalt" heter det. Hvorfor ser jeg aldri tasteleifene før mange dager senere? :sukk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hallovenn ...Nå tok jeg en Halloweenpreken med klassen jeg var i i går. Eller, egentlig hadde de veldig klare begreper selv om hva som var greit og ikke greit å gjøre på knaskeknepeturene sine. Særlig en del av guttene var opprørte over at noen kunne grise ned hos folk med egg og mel. Det var dumt det. Ikke skulle de skremme gamle folk, og ikke skulle de vekke små babyer, og i det hele tatt var de riktig så nydlig samvittighetsfulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hallovenn ...
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om man ikke hadde noe å fylle i ølglassene til disse karene, og valgte "drit" kunne man jo gi de en dorull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hallovenn ...Jeg ler så jeg gråter av Torsken.
![]() |
#50 |
Textrovert
|
Da jeg var liten også. Men det var jo noen århundrer siden. :urgammel:
![]() |
#53 |
intro
|
![]() |
![]() |
#58 |
|
Der begynner vi å snakke. Kanskje man rett og slett skulle startet en ny tradisjon? Arcus er sikkert mer enn gjerne med på å sponse litt tung markedsføring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
intro
|
![]() |
![]() |
|
|