Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hallovenn ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 08:34   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hallovenn ...

Nyttårsbukk har jeg aldri hørt om. Julebukk har jeg ikke sett noen har fått på 10 år her. Har inntrykk av at det blir mindre og mindre vanlig. Jeg foretrekker helt klart Halloween-barn enn julebukk-barn på døra, er litt stressende å skulle stå der med et smil mens 50 barn på en kveld synger sanger på kanskje 5 vers. :kynisk:

Gammel 01-11-07, 08:51   #42
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar meg faktisk fascinere av hvor utrolig negativt innstilte folk er til Halloween. Jeg syns det er en morsom skikk, som man har mulighet til å gjøre mye morsomt ut av. Jeg syns avisene gjerne kunne gjort et større nummer ut av ”kjøreregler for Halloween” før dagen er der, sånn at man kan sette seg inn i hvordan dette gjøre og ikke gjøres. Hallovenn syns jeg blir litt småteit, men for all del, hvis noen har lyst til å gå rundt og dele ut godteri så må de gjerne gjøre det. Julebukk (som det er mange som henviser til med lengsel i stemmen) kan jeg faktisk ikke huske å ha opplevd noensinne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 09:08   #43
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Synes det er unødvendig å bruke ordet mongo (mongo kommer jo fra ordet mongoloid).

Deg om det. Jeg syns det er et veldig dekkende ord for hva jeg føler om hallo venn.

Gammel 01-11-07, 09:23   #44
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ganske uoriginalt, men jeg måtte selvsagt tenke på hvordan en norsk voksen-variant av Halloween kunne vært: Voksne menn som ringer på dører med ølglass i henda og roper "Drikk eller drit!" (Tør ikke tenke på hva som ville hendt hvis man valgte drit. Legg for øvrig merke klangen som er ganske lik den amerikanske utgaven).

Skikken kunne hett fyllebukk, og det er jo jammen ikke så langt unna mange eksisterende norske feiringer.

Sist redigert av torsk : 03-11-07 kl 22:11. Årsak: "uoriginalt" heter det. Hvorfor ser jeg aldri tasteleifene før mange dager senere? :sukk:
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 09:28   #45
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nå tok jeg en Halloweenpreken med klassen jeg var i i går. Eller, egentlig hadde de veldig klare begreper selv om hva som var greit og ikke greit å gjøre på knaskeknepeturene sine. Særlig en del av guttene var opprørte over at noen kunne grise ned hos folk med egg og mel. Det var dumt det. Ikke skulle de skremme gamle folk, og ikke skulle de vekke små babyer, og i det hele tatt var de riktig så nydlig samvittighetsfulle.

Og, til min store glede, mange av dem skulle gå julebukk i romjula også.

Her hjemme satt jeg med godteskåla full, men med bare en eneste liten nabogutt på døra, og så mine egne storegutter i et siste krampeaktig og utslitt "knask eller knep, mamma," ble det vel mye igjen til meg selv.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 09:28   #46
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ganske uorginalt, men jeg måtte selvsagt tenke på hvordan en norsk voksen-variant av Halloween kunne vært: Voksne menn som ringer på dører med ølglass i henda og roper "Drikk eller drit!" (Tør ikke tenke på hva som ville hendt hvis man valgte drit. Legg for øvrig merke klangen som er ganske lik den amerikanske utgaven).

Skikken kunne hett fyllebukk, og det er jo jammen ikke så langt unna mange eksisterende norske feiringer.

Eventuelt: Digg eller bank!

Gammel 01-11-07, 09:30   #47
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ganske uorginalt, men jeg måtte selvsagt tenke på hvordan en norsk voksen-variant av Halloween kunne vært: Voksne menn som ringer på dører med ølglass i henda og roper "Drikk eller drit!" (Tør ikke tenke på hva som ville hendt hvis man valgte drit. Legg for øvrig merke klangen som er ganske lik den amerikanske utgaven).

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 09:42   #48
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om man ikke hadde noe å fylle i ølglassene til disse karene, og valgte "drit" kunne man jo gi de en dorull.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 09:55   #49
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ler så jeg gråter av Torsken.

Gammel 01-11-07, 10:00   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er mulig du er fjorten år, Kula, men det å være nyttårsbukk var en særdeles sterk tradisjon da JEG var liten hvertfall.

Da jeg var liten også. Men det var jo noen århundrer siden. :urgammel:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:23   #51
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er mulig du er fjorten år, Kula, men det å være nyttårsbukk var en særdeles sterk tradisjon da JEG var liten hvertfall.

I Bergen, ja. I resten av landet gikk barna julebukk i romjulen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:25   #52
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går ungene julebukk fremdeles og det synes jeg er koselig. Vi får flere julebukkunger på døra enn halloweenunger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:25   #53
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser for meg Hallo-vin som et feminint alternativ til denne markeringen.

Gammel 01-11-07, 10:26   #54
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På sørlandet kjenner jeg en del voksne som går fyllebukk. Selv har jeg ikke gjort det, men vi har fått besøk av noen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:28   #55
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hva burde man si da? "Vin eller hvin?"

Gammel 01-11-07, 10:29   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva burde man si da? "Vin eller hvin?"

Det var faktisk akkurat det jeg skrev, men slettet før jeg postet.

Gammel 01-11-07, 10:36   #57
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Det var faktisk akkurat det jeg skrev, men slettet før jeg postet.

To sjeler, en tanke. Eller var dette en subtil måte å si at det ikke var et bra forslag?

Gammel 01-11-07, 10:36   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der begynner vi å snakke. Kanskje man rett og slett skulle startet en ny tradisjon? Arcus er sikkert mer enn gjerne med på å sponse litt tung markedsføring.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:37   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig høres "hallovenn" som måten Halloween uttales på i bygdehelvetet jeg kommer fra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:38   #60
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Der begynner vi å snakke. Kanskje man rett og slett skulle startet en ny tradisjon? Arcus er sikkert mer enn gjerne med på å sponse litt tung markedsføring.

Det var selvsagt et bra forslag, torsken. Jeg ble bare redd for å virke litt kjønnsdiskriminerende ved å antyde at kvinner hviner i animert tilstand.

Slagordearsenalet til fyllebukkene kunne også utvides med "øl eller bøll", for eksempel.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.