|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagDa jeg vokste opp tror jeg at vi hadde pannekaker (med syltetøy eller sukker - aldri fleskepannekaker, grovt mel eller røre tilsatt raspet gulrot) hver tirsdag. Det hadde de fleste av barna i klassen også - det virket som de fleste hadde tirsdag som pannekakedag. Hvis min stemor var borte så hendte det at far slo til med middag og dessert i ett - pannekaker med is.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Pannekaker som middagJeg er vant til at pannekaker og stekt bacon er middag. Det hender vi har det her hjemme, men det er ikke ofte. Det kan være lettvint når mange barn er her og vi ikke har nok til alle av den middagen vi hadde tenkt å ha.....og når vi har dårlig tid. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Pannekaker som middagVi spiser pannekaker,men ikke som hovedrett. Suppe først, ofte tomatsuppe.
|
|
|
#5 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagHattifnatten; Poden takker deg for at du laget denne tråden. Det ble pannekaker til middag i dag, og det er leenge siden sist! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Pannekaker som middag
Det hadde ikke jeg heller. Vi hadde det aldri hjemme da jeg vokste opp, men mannen er kjempeglad i det, så ... Jeg prøver å holde det til de dagene jeg er borte, jeg er ikke noe glad i det. Vi har det ca en gang i måneden, aldri noe annet til.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Når dere har dårlig tid? Hvordan får dere det til? Jeg syns pannekaker tar en eeeeeeevighet å lage/steke.
|
|
|
#8 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Pannekaker som middagDet er ikke ofte vi har pannekaker, siden det tar en million år å lage dem.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pannekaker som middagVi har svært sjelden pannekaker til middag, det forekommer på hytta en gang i blant (dersom jeg orker å steke). Da kombineres den med tomatsuppe m/egg, og serveres med bacon, sukker og blåbærsyltetøy. Eldstemann vil gjerne ha Nugatti, og det får h*n.
|
|
|
#11 |
|
Sv: Pannekaker som middagJeg synes pannekaker med sukker på er fryktelig godt, og jeg kunne gjerne tenkt meg å ha det til middag en gang i blant.
|
|
|
#12 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagHer hender det vi lager pannekaker til middag, da med tomatsuppe,blåbær og bacon til. Noe av det beste lillemann får! Skjønner ikke helt de som sier at pannekaker og vafler er samme ting men.. Her lages pannekakene av egg,mel,bittebittelitt salt og melk, that`s it! Hadde blitt noen sørgelige vafler tror jeg
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Pannekaker som middagPannekaker er aldri middag alene hos oss. Vi har alltid tomatsuppe, eller annen suppe først. Deretter spiser barna 1-2 pannekaker etterpå. For meg blir pannekaker mer dessert |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Pannekaker som middagPannekakerøre og vaffelrøre er to forskjellige ting her i huset. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Pannekaker som middagPannekake er middag hos oss en gang i mellom. Enten med bacon eller syltetøy. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Her i huset er de to rørene helt forskjellige også
|
|
|
#17 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker som middagVi har det 1-2 ganger pr mnd. Alltid med tomatsuppe med hardkokt egg først. Pannekakerøren lages bla med mange egg, havregryn, sammalt grov hvete og vanlig hvetemel (ikke sukker i pannekakerøre!). Barna spiser kanskje 1 pannekake hver, noen ganger opptil 2 - kommer litt an på hvor mye de har lyst på sukker (de får alltid første med syltetøy - selvom det sikkert ikke er så mye bedre enn sukker, men da føles det iallefall litt mer som middag..)
|
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Pannekaker som middagHer brukes pannekaker til kveldsmåltid. Fikk det nesten aldri til middag når jeg var liten, men av og til til kvelds.
|
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Pannekaker som middagVi har pannekaker til middag en gang i blant. Med blåbærsyltetøy, jordbærsyltetøy, sukker og banan som vekslende alternativer. Jeg er oppvokst med pannekaker som middag, med tomatsuppe til "forrett". Jeg ser ikke på pannekaker på samme måte som vafler. Det har nok mye med tradisjon å gjøre, men også at vaflene gjerne lages og spises på en mer usunn måte, med mer smør/sukker og evt. godsaker som rømme i røra og på vaffelen. Jeg ser på vaffel som kake.
|
![]() |
|
|