Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekaker som middag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 22:23   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Da jeg vokste opp tror jeg at vi hadde pannekaker (med syltetøy eller sukker - aldri fleskepannekaker, grovt mel eller røre tilsatt raspet gulrot) hver tirsdag. Det hadde de fleste av barna i klassen også - det virket som de fleste hadde tirsdag som pannekakedag. Hvis min stemor var borte så hendte det at far slo til med middag og dessert i ett - pannekaker med is.

Vi har pannekaker kanskje 1 gang i måneden og da med syltetøy eller sukker. Jeg ser at mannen har sukker oppå syltetøyet i tillegg - det kunne jeg aldri tenke meg å prøve en gang. Suppe før pannekake er også ukjent for meg annet enn at jeg har lest det på forskjellige forum. Jeg tror jeg har funnet ut at jeg overhodet ikke er noe suppemenneske, så det kunne jeg absolutt ikke tenke meg å prøve heller. Heller ikke grovt mel eller noe - jeg har ikke tenkt å begynne å steke pannekaker selv heller - her begynte vi første med pannekaker da vi kom over Åmlis pannekaker.

Gammel 04-11-07, 22:26   #2
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er vant til at pannekaker og stekt bacon er middag. Det hender vi har det her hjemme, men det er ikke ofte. Det kan være lettvint når mange barn er her og vi ikke har nok til alle av den middagen vi hadde tenkt å ha.....og når vi har dårlig tid.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:28   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har pannekaker til middag ja , hjemme fikk vi pannekaker og saftsuppe. Her serveres det pannekaker med sukker eller syltetøy. Det skjer kanskje 2 ganger i halvåret.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:16   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi spiser pannekaker,men ikke som hovedrett. Suppe først, ofte tomatsuppe.
Pannekakene lager jeg av rismelk, fibramel, masse egg og litt hvetemel.
Vi har en sønn som spiser svært dårlig og pannekaker er noe av det han faktisk liker og spiser uten trøbbel så det har jeg ikke skrupler med å gi. Vi har rørte bær til, ofte fra frysern med litt sukker i. Mannen min spiser pannekakene med salami og stekt egg.

Gammel 05-11-07, 22:30   #5
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hattifnatten; Poden takker deg for at du laget denne tråden. Det ble pannekaker til middag i dag, og det er leenge siden sist!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:37   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hmm.. jeg har aldri tenkt på pannekaker eller vafler (som jo er ganske likt) som middagsmat alene.

Det hadde ikke jeg heller. Vi hadde det aldri hjemme da jeg vokste opp, men mannen er kjempeglad i det, så ... Jeg prøver å holde det til de dagene jeg er borte, jeg er ikke noe glad i det. Vi har det ca en gang i måneden, aldri noe annet til.

Vi har syltetøy og bacon til. Vi startet med blåbærsyltetøy, men det ble dyrt pga av alle klærne som ble ødelagt, så vi har konvertert til jordbærsyltetøy.

Gammel 04-11-07, 22:52   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

JDet kan være lettvint når mange barn er her og vi ikke har nok til alle av den middagen vi hadde tenkt å ha.....og når vi har dårlig tid.

Når dere har dårlig tid? Hvordan får dere det til? Jeg syns pannekaker tar en eeeeeeevighet å lage/steke.

Gammel 04-11-07, 22:36   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke ofte vi har pannekaker, siden det tar en million år å lage dem.

Når vi har, er det ofte med suppe til. Pannekakene serveres med blåbærsyltetøy, sukker og bacon.

Av og til har jeg laget pannekaker med kjøttfyll som gratineres.

Gammel 04-11-07, 22:46   #9
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Pannekaker med sukker på (og av og til rørte blåbær) har vi 1 til 2 ganger i mnd. Serveres med ertesuppe med pølse og potet i.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:46   #10
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har svært sjelden pannekaker til middag, det forekommer på hytta en gang i blant (dersom jeg orker å steke). Da kombineres den med tomatsuppe m/egg, og serveres med bacon, sukker og blåbærsyltetøy. Eldstemann vil gjerne ha Nugatti, og det får h*n.

Gammel 04-11-07, 22:49   #11
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes pannekaker med sukker på er fryktelig godt, og jeg kunne gjerne tenkt meg å ha det til middag en gang i blant.
Nå har det seg sånn at min kjære mann har en litt annen middagskultur enn meg. Der han kommer fra har de helst kjøttmåltider til både frokost, middag og kvelds, så pannekaker til middag fnyses det høyt av her i gården.

Serverer jeg det til dessert med pisket krem og syltetøy, derimot, er jeg verdens beste.

Gammel 04-11-07, 22:58   #12
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Her hender det vi lager pannekaker til middag, da med tomatsuppe,blåbær og bacon til. Noe av det beste lillemann får! Skjønner ikke helt de som sier at pannekaker og vafler er samme ting men.. Her lages pannekakene av egg,mel,bittebittelitt salt og melk, that`s it! Hadde blitt noen sørgelige vafler tror jeg Moro å se alle de forskjellige måtene å lage pannekaker på da

Gammel 04-11-07, 22:59   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekaker er aldri middag alene hos oss. Vi har alltid tomatsuppe, eller annen suppe først. Deretter spiser barna 1-2 pannekaker etterpå. For meg blir pannekaker mer dessert

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:00   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekakerøre og vaffelrøre er to forskjellige ting her i huset.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:18   #15
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Pannekake er middag hos oss en gang i mellom. Enten med bacon eller syltetøy.

Da vi var små var det stort sett med sukker på. Husker den deilige, knasende følelsen....

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:19   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Pannekakerøre og vaffelrøre er to forskjellige ting her i huset.

Her i huset er de to rørene helt forskjellige også
Bla sukker og fløte i vaffelrøren.
Vaffelrøren lager jeg også endel tykkere en pannekakerøren

I begge har jeg mange egg og godt med smør.
I pannekakerøren bruker jeg godt med rømme.

Jeg er vokst opp med spinatsuppe,ertesuppe el. først og pannekaker etterpå.
Slik gjør vi det her også.

På pannekakene bruker vi blåbær- eller jordbærsyltetøy, eller sukker.Noen ganger smuglegger jeg på litt sukker på toppen når jeg har blåbær inni .Såå godt at.

Gammel 04-11-07, 23:24   #17
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har det 1-2 ganger pr mnd. Alltid med tomatsuppe med hardkokt egg først. Pannekakerøren lages bla med mange egg, havregryn, sammalt grov hvete og vanlig hvetemel (ikke sukker i pannekakerøre!). Barna spiser kanskje 1 pannekake hver, noen ganger opptil 2 - kommer litt an på hvor mye de har lyst på sukker (de får alltid første med syltetøy - selvom det sikkert ikke er så mye bedre enn sukker, men da føles det iallefall litt mer som middag..)
Har veldig lyst til å prøve fleskepannekaker, for det høres godt ut. Vanlige pannekaker er jeg ikke så veldig fan av egentlig, ikke mannen heller, men barna liker det jo.

Har forøvrig en oppskrift på pannekakei langpanne, men har ikke prøvd den ennå. Må gjøre det snart, for det er kjedelig å steke pannekaker...

Gammel 04-11-07, 23:17   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri pannekaker til middag.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 23:31   #19
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Her brukes pannekaker til kveldsmåltid. Fikk det nesten aldri til middag når jeg var liten, men av og til til kvelds.
Pannekakene lages av en god miks av sammalt hvete, hvetemel og havregryn. Masse egg og frø fra vaniljestang, deretter brukes biola til røra er passe tynn.

Gammel 04-11-07, 23:31   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pannekaker til middag en gang i blant. Med blåbærsyltetøy, jordbærsyltetøy, sukker og banan som vekslende alternativer. Jeg er oppvokst med pannekaker som middag, med tomatsuppe til "forrett". Jeg ser ikke på pannekaker på samme måte som vafler. Det har nok mye med tradisjon å gjøre, men også at vaflene gjerne lages og spises på en mer usunn måte, med mer smør/sukker og evt. godsaker som rømme i røra og på vaffelen. Jeg ser på vaffel som kake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.