|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Noe jeg ikke ville ha fordi jeg syntes det var stygt, ville jeg ikke gitt videre.
![]() |
#42 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?
Hvorfor ikke? Selv om du ikke liker det, er det jo meget mulig at andre gjør det. Jeg er helt på linje med Skilpadda i denne debatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Dubletter hadde jeg overhodet ikke hatt noe problem med å gi videre om jeg hadde en potensiell mottaker. Da hadde jeg jo spart meg bryet med å bytte, samt gledet noen andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Mens jeg bare ble glad for at jeg er kald og kynisk da jeg leste det. Tanken på å ha et skap fullt av messinglysestaker og porselensgjess får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.
![]() |
#45 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg har lyst til å gi bort noe vi selv har fått i bryllupsgave og julegave, som bare ligger innpakket i et skap. Vi har ikke fått byttet, og har ikke bruk for det. Men, om jeg klare gjøre det er en anne sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg syns regifting er helt ok, hvis det er fine ting som jeg tror mottaker blir glad for. Jeg har videregitt endel Eva Solo og Rosendahl de siste årene (typiske jobbgaver), hvor jeg har plenty fra før av.
![]() |
#49 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg er nok også litt irrasjonell her. Jeg synes ikke jeg skal tjene på det, liksom. Hvis jeg hadde fått en dublettbok, hadde jeg gitt den til søsteren min som en egen sak: - Jeg fikk to av denne, også tenkte jeg på at du sikkert hadde satt pris på den. :kosemose: Hvis hun virkelig hadde hatt bursdag, MÅTTE jeg ikke ventet, Skilpadda, men jeg hadde gitt henne dette som en ekstragave.
![]() |
#50 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg har forresten en histore som går til de følelsene. En fyr jeg var litt sammen med, men vurderte å dumpe, kom plutselig med blomster til meg en dag. 100 ekstrapoeng. Så forteller han at han hadde akkurat tenkt å gå ut og kjøpe blomster til meg, men så hadde de fått en ekstra bukett på kontoret når noen hadde bursdag som ikke skulle brukes. Så da slapp han å gå ut.
![]() |
#51 |
kamerat
|
Der har du meg også.
![]() |
#52 |
flisespikker
|
Men det er kanskje det jeg synes er rart? For hvis jeg gir deg en gave, så vil jo jeg nettopp at det er du som skal ha noe igjen for det - jeg har jo ikke kjøpt gaven for at søsteren din skal "tjene" på det.
![]() |
#53 |
Javel
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Hadde ikke gitt gaver videre dersom det var noe jeg ikke likte selv. Men det hender at dersom ungene får dobbelt opp med ting til bursdager osv, at jeg istedenfor å bytte lar det bli liggende (ungene få noe annet eller penger)for så å gi dette videre. Men da er det uåpnede ting som kan byttes f.eks lego.
![]() |
#54 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Helt enig, ser virkelig ikke problemet.
![]() |
#55 |
Har tro på forbedring
|
Vel, jeg pleier å ha noe å ønske meg (om det så er ei flaske vin) - men jeg får jo av og til ting som jeg definitivt ikke liker. Det er en ting å gi de bort som en "gest" enn å gi de bort videre i f.eks jule- eller busdagsgave synes jeg. Jeg har ingen god forklaring på hvorfor jeg føler det slik - men det har kanskje noe med at jeg aldri har opplevd det da.
![]() |
#56 |
Leser
|
Du må ikke si "kjære", det ødelegger hele inntrykket av deg som kald og kynisk.
![]() |
#57 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg er helt på linje med Skilpadda her (og var i sin tid en av de heldige mottagerne av en av hennes dublettbryllupsgaver, som er i bruk hjemme hos oss den dag i dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg er nok på nett med Skilpadda her, gidder ikke skrive det hun har skrevet på nytt.
![]() |
#59 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg er enig med Skilpadda.
![]() |
#60 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg har det litt på samme måte som Kaisa følelsesmessig sett mens jeg logisk sett er enig med Skilpadda.
![]() |
|
|