Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor gammel var du da ditt yngste barn ble født?
Under 20 4 1,43%
Mellom 20-23 år 36 12,90%
Mellom 24-26 år 41 14,70%
Mellom 27-28 år 32 11,47%
Mellom 29-30 år 40 14,34%
Mellom 31-33 år 60 21,51%
Mellom 34-35 år 33 11,83%
Mellom 36-37 år 19 6,81%
Mellom 38-40 år 12 4,30%
Over 40 år 2 0,72%
Deltakere: 279. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-07, 09:39   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel var du da du fikk ditt yngste barn?

Jeg var 22 da lillebror ble født. Har også alltid sagt at jeg ikke skal ha flere barn etter 30, og det er pga. aldersforskjell og at jeg da ødelegger alle fordeler med å være ung mor, samtidig som at jeg ikke får noen av fordelene med å være eldre mor.

Selv synes jeg ikke det er rart at noen vil ha barn når man nærmer seg 40, men det er virkelig helt uaktuelt for meg. Sier jeg nå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 09:39   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Var 23 med mitt eldste barn og hadde nettopp fyllt 38 da minsten ble født

Siden jeg hadde fyllt 38 da han ble født, fikk jeg tilbud om fostervannsprøve som jeg takket ja til.

Gammel 19-11-07, 09:47   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten 32 ... Hun er forøvrig en skikkelig attpåklatt. Jeg var tobarnsmor som 24åring.

Gammel 19-11-07, 10:10   #4
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var nesten 26 år da jeg fikk mitt (til nå) siste barn. Til tider ønsker jeg meg flere så vi får se om det kan bli noe babylaging til neste år... ellers så tror jeg kanskje at det blir "for seint". Vet ikke helt..

Gammel 19-11-07, 10:13   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

33.

Jeg var 24 når jeg fikk nr 1, 28 når jeg fikk nr 2 og 33 når jeg fikk 3. og siste. Jeg er glad nå for at jeg ikke skal ha flere barn, kjenner at jeg er blitt eldre, og sliter mer med nattevåk og slikt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:22   #6
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var 25 da eldste ble født, 33 da minsten ble født. Begge er p-pille barn, så ingen er planlagt. Men på minsten hadde vi hvertfall snakket om å få flere barn.

Jeg var den 3. i min omgangskrets som fikk barn, mange har ventet mye lengre.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:24   #7
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 24 da jeg fødte min yngste datter.
21 da min eldste ble født. Guri land! Om 2 mnd er det 20 år siden.

Gammel 19-11-07, 10:44   #8
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg fikk mitt første når jeg var 28. Jeg er 33 nå.

Jeg har veldig lyst på ett til, og skulle jeg møte mannen i mitt liv om et par år, ser jeg ikke mørkt på å bli gravid som 38 åring heller.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:54   #9
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg var 35 når minstemann ble født.
Var 20 når førstemann så dagens lys

Synes ikke du er for gammel på en god stund ennå!

Gammel 20-11-07, 16:20   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 38 da jeg fikk den yngste. Skulle egentlig vært yngre, men barn kommer ikke alltid når man bestiller dem, spesielt ikke når man er blitt litt eldre.

Det var helt greit, bortsett fra det vanskelige valget rundt fostervannsprøve.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:40   #11
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk mitt tredje barn da jeg var 30 år. Har flere venninner som fikk sitt første barn etter fylte 30, og ei venninne er fremdeles barnløs. (35 år)

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 19:56   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Er glad jeg rakk å få sistemann før jeg fylte 30"
(fritt sitert etter mange i tråden).

Det er jo enda en ti års tid til dere vet om dere fikk sistemann før tredve er det ikke?

Hilsen ei som var ferdig å få barn som 23-åring
(og som var 38 da siste kom) dobbelt-

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:53   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rakk å være 34 år i en times tid før jeg fikk yngste.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:38   #14
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Fikk yngstemann 5 dager før jeg ble 37. Eldstemann da jeg var 34.

Synes det er greit å få barn ved 36/37, synes 40 er litt sent.
Det synes flere jeg kjenner på min alder også.
Jeg føler at kroppen hadde takla nattevåk og graviditet bedre som yngre.

Men hadde jeg ønsket meg tredjemann ville jeg kanskje heller fått barn som 40 +, istedetfor å få tre ganske tett. Bedre at de to andre er litt større, og kroppen får pause.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:41   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg var nesten 36 da minste vår ble født.

Gammel 19-11-07, 12:01   #16
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Snakk om å lese før man stemmer, jeg stemte feil. Stemte 20-23 år, men det er når eldste ble født. Var 28 da yngste ble født.

Gammel 19-11-07, 12:11   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 31 da vi fikk vår første/eneste, og det er vel ganske på gjennomsnittet for førstegangsfødende i Oslo. Hvis alt går etter planen vår vi vår neste i juni 08 og da er jeg nesten 35 år. Om det blir enda en til, så tror jeg det blir ganske kjapt etter denne.

Gammel 19-11-07, 12:13   #18
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg var 30 1/2 år da yngstemor kom til verden.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:17   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 22 da min første ble født, og vil være 27 når minsten blir født.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:55   #20
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Stemte 31-33 siden jeg er i den alderen når huleboeren kommer ut. Føler meg ikke ferdig med det, så blir nok enda eldre før jeg er ferdig.

Mamma fikk forøvrig en til når hun var 41, det gikk fint det, selv om min lillesøster da har "gamle" foreldre i forhold til sine klassekamerater.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.