Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting du aldri har lurt på ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 14:04   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting du aldri har lurt på ...

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

At en tordensky heter Cumulus Nimbus. Sånn får en vite av en mann som har hatt flysertifikat og kan latinske navn på alle "ulldottene" på himmelen.

Den kalles som regel Cumulonimbus i ett ord (cumulus betyr at det er en "haugsky", nimbus betyr at den fører til nedbør)

:håpløs geonerd:

Gammel 19-10-06, 10:43   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At Moss FK faktisk har en supportersang (!) og den går sånn:

Hei, Mossegutter, gå nå til kamp
Nitti minutter i svette og damp
Ja, detta skal vi klare, ja detta skal gå bra
Mål ska vi ha!
Mål ska vi ha!
Svarte og gule og kra-kra-kra
Heia Mo-o-oss!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:59   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hei, Mossegutter, gå nå til kamp
Nitti minutter i svette og damp
Ja, detta skal vi klare, ja detta skal gå bra
Mål ska vi ha!
Mål ska vi ha!
Svarte og gule og kra-kra-kra
Heia Mo-o-oss!

kra-kra-kra Er det slik de snakker i Moss?

Gammel 19-10-06, 11:46   #4
teia
Pirkete

teia sin avatar

teia er litt kulteia er litt kul
Standard

George Washington hadde et gebiss av tre.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:20   #5
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

kra-kra-kra Er det slik de snakker i Moss?

De snakker sånn i Moss, ja. Og så har det muligens noe med at de er så ekstremt glad i kråker. Fotballaget kalles vel mossekråkene, de har en kråke i byvåpenet sitt, de har et lekeland som heter kråkeslottet osv...

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:20   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en som elsker å spille TP er de færreste opplysninger unyttige. Men det er en del informasjon jeg gjerne skulle vært foruten. Sånn som den man finner på denne linken: http://itpro.no/art/5081.html (Ikke trykk på den med mindre dere virkelig har lyst til å miste matlysten. Jeg fikk for sikkerhets skyld disse trivielle opplysningene på e-post. Og skulle gjerne vært foruten… På den andre siden gir de en rekke gode grunner til å bruke hansker, slutte å bite negler og spise gatekjøkkenmat.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:34   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

For en som elsker å spille TP er de færreste opplysninger unyttige. Men det er en del informasjon jeg gjerne skulle vært foruten. Sånn som den man finner på denne linken: http://itpro.no/art/5081.html (Ikke trykk på den med mindre dere virkelig har lyst til å miste matlysten. Jeg fikk for sikkerhets skyld disse trivielle opplysningene på e-post. Og skulle gjerne vært foruten… På den andre siden gir de en rekke gode grunner til å bruke hansker, slutte å bite negler og spise gatekjøkkenmat.)

Jeg klikket på linket. Allerede ved pkt. 1 stusser jeg:
- Hvordan i all verden skal jeg få i meg 1/2 liter urin i et svømmebasseng uten og drikke vannet. Er det kroppen som tiltrekker seg fuktighet?

Gammel 19-10-06, 22:03   #8
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gikk inn på linken, og nederst stod det:
Å bite negler er som å slikke toalettskålen ren.

Dermed er Nabojenta kurert for neglbiting!!!

Gammel 19-10-06, 13:25   #9
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurte aldri på det, men har lært det på kurs på universitetet, glemmer det aldri og forteller det gjerne videre.

Lufthåndtørkere er det stedet på offentlige toaletter det er mest bakterier. Ikke bruk dem! Du får flere bakterier på hendene da enn om du tørker gulvet ved siden av klosettet med hendene. Ville du gjort det?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:36   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Lufthåndtørkere er det stedet på offentlige toaletter det er mest bakterier. Ikke bruk dem! Du får flere bakterier på hendene da enn om du tørker gulvet ved siden av klosettet med hendene. Ville du gjort det?

Jeg har aldri likt å bruke de lufttørkerne, og heller valgt å la være å tørke hendene dersom det ikke har vært papir tilgjengelig... Jeg har ikke hatt noen grunn til dette, annet enn at jeg er lita og rar...

Hi hi - nå har jeg en grunn!

Gammel 19-10-06, 13:52   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ha, jeg hater slike lufthåndtørkere! Innstinktet mitt har nok berget meg fra mange sykdommer.

Gammel 19-10-06, 13:59   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurte aldri på det, men har lært det på kurs på universitetet, glemmer det aldri og forteller det gjerne videre.

*grøss* Trenger ikke vite, trenger ikke vite, trenger ikke vite. *lalalalala* Når jeg leser sånne ting prøver jeg å minne meg selv på at det er faktisk sunt med litt bakterier i det ellers så sterile samfunnet vi lever i.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:06   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*grøss* Trenger ikke vite, trenger ikke vite, trenger ikke vite. *lalalalala* Når jeg leser sånne ting prøver jeg å minne meg selv på at det er faktisk sunt med litt bakterier i det ellers så sterile samfunnet vi lever i.

Jeg bruker å spørre meg selv hvor ofte jeg har blitt syk av å utsettes for disse bakteriebombene som restaurantmat, håndtørkere og andre ting. Så lenge svaret er "aldri" fortsetter jeg med god samvittighet

Jeg har forresten ikke så store problemer med kakerlakker. Blodigler derimot, er det ekleste tropiske vesnet jeg vet Fortell meg noe jeg ikke har lurt på om blodigler da!

Gammel 19-10-06, 14:12   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kakerlakker er ganske ekle når de sitter på tannbørsten din og vinker til deg med antennene, eller når de kommer krypende ut av tuten på tekanna som teen du akkurat drakk, kom fra. :erfaren:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:57   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når de gjødsler jordene med bæsj kommer lukta veldig godt inn i bilen om man kjører forbi traktoren. Spesielt når man kjører såpass nærme at man ser at gjødselen ikke bare er flytende men osgå ha litt klumper.....

Gammel 19-10-06, 22:44   #16
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Kakerlakker er ganske ekle når de sitter på tannbørsten din og vinker til deg med antennene, eller når de kommer krypende ut av tuten på tekanna som teen du akkurat drakk, kom fra. :erfaren:

Det minner meg om syden i sommer. Langs hotellrestauranten var det et langt oppmurt blomsterbed. Etter mørkets frembrudd beveget det seg inni der av kakkerlakker og annet kryp. Middagsgjestene langs bedet flyttet seg diskre fra muren, det skjedde hver kveld. Men ingen sa noe.

Gammel 19-10-06, 15:32   #17
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg bruker å spørre meg selv hvor ofte jeg har blitt syk av å utsettes for disse bakteriebombene som restaurantmat, håndtørkere og andre ting. Så lenge svaret er "aldri" fortsetter jeg med god samvittighet

Jeg er slett ikke redd bakterier. De må til for å utvikle immunsystemet. Andres tarmbakterier som har godgjort seg i en optimal inkubator kan jeg imidlertid styre meg for. Særlig når det er så enkelt å slippe unna .

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:57   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har forresten ikke så store problemer med kakerlakker. Blodigler derimot, er det ekleste tropiske vesnet jeg vet Fortell meg noe jeg ikke har lurt på om blodigler da!

Jeg liker egentlig å vite sånne FAKTA. Altså hvor bakteriene FAKTISK finnes og hvor mange. Et av de reneste stedene i huset er jo doringen - glatt, kald og i plastikk som den er. Kjøkkenvasken inneholder som oftest mye mer bakterier. For ikke å snakke om kjøkkenkluten. Verste stedet i huset. Og selv om det kanskje fyker noen bakterier ut av toalettet når man spyler ned med lokket oppe, så lander de stort sett på tørre overflater og stryker med.

Men jeg er enig: Hva blir man faktisk syk av? Egentlig ikke så mye.

Gammel 19-10-06, 14:01   #19
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan er det egentlig mulig, kommer bakteriene med lufta?

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 01:02   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg hvorfor det er så farlig og sånn?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.