Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir dere julegaver til venners barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 13:01   #41
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir dere julegaver til venners barn?

Ztjerna gir gaver til vennene sine. De er for tiden oftest barna til venninnene mine eller til mannens kompiser.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:03   #42
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nei, synes det holder i massevis med gaver fra nærmeste familie.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:07   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi hadde hatt masse barn i den nærmeste familie, kan det nok tenkes vi ville kuttet ned på gaver til venners barn. Som det er, har jeg én nevø og én niese, og mannen min har ingen - og ingen i noen av familiene våre bor i nærheten av oss - dermed blir det også til at venner og deres barn er viktigere for oss enn de kanskje ville vært om vi hadde hatt en stor familie rundt oss.

Gammel 22-11-07, 13:11   #44
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Nei det har vi kuttet ut.
Eldstemann gir gaver til noen av sine beste kompiser på skolen.
De blir enig om en liten sum de skal kjøpe for,så det vi skal ut på lørdag så han får kjøpe de gavene.

Gammel 22-11-07, 13:40   #45
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utenom nevøer og niese så gir vi til fadderbarn og til barnet til mine nærmeste venninne.
Jeg er jo "tante" for ungene dems og.
Men det er ikke for store summen.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 13:55   #46
tiril
Passiv

Standard

Nei, bortsett fra dei 3 eg er fadder på.

Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:58   #47
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi gjorde det før, men nå er det blitt så vanvittig mange at vi har måttet si at vi vil slutte med det. Gjorde det i fjor, altså sluttet med det... Synes det er bedre å gi bursdagsgaver til de barna da.

Gammel 22-11-07, 17:20   #48
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei, vi har sluttet med de fleste. Veldig mange har stor familie og da blir det for mange gaver for dem. Det gjelder både rent økonomisk og ved at barna ikke gidder å åpne alle. Jeg syns det ødelegger litt på julaften når pakkeåpningen ender med at barna sutrer fordi det er kjedelig å åpne gaver. Vi har liten familie, så jeg kunne gjerne utvekslet gaver med venner, men jeg skjønner jo at de må prioritere familien.

Vi har også en liten familie, men sannelig blir det mer enn nok gaver likevel. Jeg synes også det er trist når ungene blir "mette" av gaver - og så lenge de blir små er det jo ikke så mange gaver som skal til heller...

Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:21   #49
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

ja vi gir til venners barn. Ikke så mange ennå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:28   #50
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nei det gjør vi ikke.

Gammel 22-11-07, 21:46   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine to bestevenninner får gaver, og barna deres (bare tre til sammen, og flere blir det ikke, så det er overkommelig). Er bevisst på å gi "skikkelige ting" og føler ikke at vi bidrar til noen bunke med plæstikk fæntæstikk: Barna har stort sett fått bøker og venninnene mine har ofte fått bruksting: Gode oljer, eddik og honning, for eksempel. Jeg og venninnene mine har ofte fått til en pakkeåpningsseanse en gang før jul, selv om vi bor på forskjellige steder i landet. Det er en førjulstradisjon.

I år må det bli noe som kan sendes.

Gammel 22-11-07, 21:58   #52
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Har prøvd å unngå det, men fikk høre av en venninne her for et par uker siden at hun hadde kost seg og shoppet julegaver til våre barn, xx's barn, yy's barn osv, så da var det liksom ikke til å komme unna i år da.

Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:58   #53
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har liten familie, så vi gir gaver til barnas faddere og deres barn. I tillegg har vi et par vennepar med barn som vi utveksler gaver med.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 12:26   #54
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Gir ikke til venner heller.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:25   #55
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jo vi gir til Storebror sin bestekompis og tvillingsøsteren. De har vi kjent siden barna var 1 år, har gått i samme barnehage, de er mye sammen på fritiden og går nå på samme klassetrinn men ikke i samme klasse. Jeg og mamman er mye sammen så jeg synes det er helt naturlig.
Skal nok gi til en skolekompis til som også gikk i samme barnehagen.
Og så gir vi til barna til venninnen min. Barna er 3menninger og var tidligere nabo.
Synes det er naturlig at vi gir gave til disse. Når lillebror etterhvert får venner så blir det jammen endel.

Gammel 23-11-07, 13:36   #56
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det blir alt for mange.
Men vi gir til vennebarn vi er faddere på, selvsagt.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.