|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
I dagpengeheftet står det: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Jeg kan ikke se noe sånt i brosjyren jeg har her. Det står ingenting om spesielle regler. Jeg får lese den enda bedre når dagen er kommet og jeg er våken |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Etter hva jeg kan se er dette helt klart et vedtak som MÅ ankes.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...NAV - og andre offentlige instanser - har en stor utfordring med hvordan de formulerer seg... |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Jeg sjekket lønnsslippen nå. Der står det under antall, 40. Står ikke noe om at det er timer, men det er det jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Formuleringen i brevet ditt kan nok virke støtende. Men, de beskylder deg ikke for å ha handlet med forsett. Det de sier er at de har vurdert at du etter den informasjonen du har mottatt har hatt nok informasjon til kunne forstå - etter regelverkets forstand. Ikke om du personlig faktisk har forstått at det ble feil. Bare sånn for å oppklare det. Argumentasjon i forhold til lov og juss, kan fremstå som veldig upersonlig og klandrende, men det er ikke mange andre måter å skrive det på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...
Jeg har brukt morgentimene nå til å gå igjennom den informasjonen jeg fikk i 2002. Det er den jeg har hatt hele tiden å forhold meg til. Det står ingenting om at det er spesielle regler for andre yrkesgrupper. Lærere er ikke nevnt med et ord. Jeg kan ikke se at jeg burde ha forstått noe som jeg ikke var klar over. Må si jeg er veldig spent på hva saksbehandleren min på NAV vil si. Jeg sa til henne når jeg tok kontakt for å sjekke om jeg gjorde dette riktig at jeg var redd for å gjøre noe feil. Hun nevnte 26 timer for lærere, men utdypet ikke dette noe som helst. Som tidligere nevnt i tråden her at jeg skulle ha visst at 1 time er det samme som 1x1,44 for en lærer har jeg aldri hørt noe som helst om....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Uansett om saksehandleren virker striks så er det til syvende og sist ikke hun som har det avgjørende ordet om du anker.
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Ja, i morgen skal jeg i møte med saksbehandleren min i NAV. Må si jeg er spent. Hun har ingenting med anken å gjøre, men jeg vil gjerne høre litt på hva hun har å si til dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Lykke til!
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Lykke til i morgen!
![]() |
#14 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Skal tenke på deg i morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Er også spent på hvordan det gikk....
![]() |
#19 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: NAVs måte å skrive brev på ...Og en til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset