|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvordan fikk du jobben din? | |||
Søkte på utlyst stillingsannonse |
![]() ![]() ![]() ![]() |
74 | 52,48% |
Via aetat/nav |
0 | 0% |
Via bekjentskaper/venner |
8 | 5,67% |
Via familie |
2 | 1,42% |
Headhuntet |
19 | 13,48% |
Fikk napp på åpen søknad |
9 | 6,38% |
Skapte egen arbeidsplass |
5 | 3,55% |
Intern utlysning |
5 | 3,55% |
Jobber ikke per i dag |
6 | 4,26% |
Annet - utdyp gjerne i tråden |
13 | 9,22% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
*_*
|
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?
Så moro. Jeg skal nemlig jobbe i prosjekt ved UiO fra høsten av. Mer som et ledd i bachelorgraden da, men jeg har fått høre at dette ofte er en god mulighet til å komme seg videre i arbeidsmarkedet.
![]() |
![]() |
#42 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg ble kjent med ei kjempehyggelig jente på barselgruppa til eldstemann og vi ble raskt gode venninner.At begge var sykepleiere var helt tilfeldig. På den tiden hadde jeg permisjon fra en jobb jeg mistrivdes sterkt i og da var valget lett. Der venninnen min jobbet trengte de vikarer, og jeg ringte og ble strakt bedt om å komme på intervju.
![]() |
#43 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Søkte på utlyst stilling. Stillingen var utlyst i Aftenposten og finn.no og var i gode gamle dager da man skulle sende papirsøknad og papir-CV. (Er det helt slutt på det nå?)
![]() |
#44 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?
Nei, jeg sendte da en slik senest for to uker siden.
![]() |
#45 |
aldrende
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg skapte min egen arbeidsplass ved å bli frilansjournalist. Det er helt suverent å ha så stor fleksibilitet når ungene er små. Litt usikkert inntektsmessig, kanskje, men jeg klarer meg bra.
![]() |
![]() |
#46 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Svarte "Annet", men "Skapte selv blir også riktig". Jeg bestemte meg for hvordan jeg vil arbeide og trengte et firma til det. Uten lyst til å ha ansvaret for slikt tvang jeg Lillebror til å bli min sjef, siden han allerede hadde et (enmanns)firma i drift. Deilig å være eldst av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Søkte på stillingsannonse, og var på mange intervjuer gjennom et byrå. Personlighetstester og en improvisert presentasjon foran de andre søkerene. Hjelpes, følte meg helt som en oppvridd klut i etterkant og ble ganske sjokkert over å bli plukket ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Krysset for at jeg svarte på utlyst annonse. Men fikk ikke jobben før et halvt år etter, da var jeg endelig ferdig med hovedfag og hadde mast, og mast om en skikkelig jobb de siste månedene.
![]() |
#49 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg søkte på utlyst stillingsannonse, jeg hadde da jobbet der ekstra i tre mnd
![]() |
#50 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg søkte på en utlyst stilling. Min nåværende arbeidsgiver var da kunde hos min forrige arbeidsgiver så jeg var ganske godt kjent der allerede. Ringte før jeg sendte søknaden og da fikk jeg høre at de allerede hadde tenkt på meg
![]() |
#51 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg havnet her ved å søke på en stillingsannonse for 6-7 år siden. For et par-tre måneder siden ble det en lederstilling ledig, og sjefen her ba meg søke, hvilket jeg gjorde. Og nå har jeg ny jobb, er leder for første gang. Det er veldig spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Søkte på utlyst stilling (vikariat), fikk vikariatet, og gikk etter ett år over i fast stilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Da jeg var ferdig utdannet i 1999 dro jeg og en medstudent til kommunen der vi ville jobbe og leverte åpen søknad. De hadde to ledige stillinger i sosialsektoren og vi fikk velge hvor vi ville jobbe. Tror begge valgte rett, og vi har begge vært der siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Søkte utlyst stilling, fikk ikke den jobben, men fikk et års vikariat en annen plass på samme arbeidsplass. Deretter søkte jeg internt og fikk en annen jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Søkt på utlyst stilling. Jeg ble oppfordret til å søke av nåværende kollegaer og av veilederen min på master.
![]() |
#58 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg svarte via bekjentskap/venner, selv om jeg også så annonnsen. Jeg så at startdato på jobben var litt tidlig i fht slutten på mitt daværende prosjekt, og ringte en jeg kjenner som jobbet der og spurte hva han trodde. Han sa det gikk fint. Jeg hadde det så travelt i gamlejobben at jeg glemte å søke, og da han så det ikke var kommet noen søknad, ringte han og spurte om jeg egentlig hadde tenkt å sende en søknad. Og det hadde jeg jo.
![]() |
#59 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg søkte på en utlyst stilling, kom på intervju, to timer senere var jobben min! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?Jeg sendte en søknad til sjefen på avdelingen i februar 2006, og plutselig tok hun kontakt i juni. Da trengte de noen til å begynne å jobbe en uke etter. Jeg var student, så dette var en sommerjobb. Dette er i staten, og budsjettene var visst ikke klare før rett før man måtte starte....
![]() |
|
|