Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan fikk du jobben din?
Søkte på utlyst stillingsannonse 74 52,48%
Via aetat/nav 0 0%
Via bekjentskaper/venner 8 5,67%
Via familie 2 1,42%
Headhuntet 19 13,48%
Fikk napp på åpen søknad 9 6,38%
Skapte egen arbeidsplass 5 3,55%
Intern utlysning 5 3,55%
Jobber ikke per i dag 6 4,26%
Annet - utdyp gjerne i tråden 13 9,22%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 09:34   #41
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Min første jobb var et 6-mnd engasjement ved UiO hvor de trengte en student til å utrede/være sekretær for et prosjekt i informasjonsavdelingen min.

Så moro. Jeg skal nemlig jobbe i prosjekt ved UiO fra høsten av. Mer som et ledd i bachelorgraden da, men jeg har fått høre at dette ofte er en god mulighet til å komme seg videre i arbeidsmarkedet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:11   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble kjent med ei kjempehyggelig jente på barselgruppa til eldstemann og vi ble raskt gode venninner.At begge var sykepleiere var helt tilfeldig. På den tiden hadde jeg permisjon fra en jobb jeg mistrivdes sterkt i og da var valget lett. Der venninnen min jobbet trengte de vikarer, og jeg ringte og ble strakt bedt om å komme på intervju.
Jeg begynte som vikar i 2001 og ble fast ansatt et halvt år etter.

Gammel 27-11-07, 10:17   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søkte på utlyst stilling. Stillingen var utlyst i Aftenposten og finn.no og var i gode gamle dager da man skulle sende papirsøknad og papir-CV. (Er det helt slutt på det nå?)

Gammel 27-11-07, 10:45   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Søkte på utlyst stilling. Stillingen var utlyst i Aftenposten og finn.no og var i gode gamle dager da man skulle sende papirsøknad og papir-CV. (Er det helt slutt på det nå?)

Nei, jeg sendte da en slik senest for to uker siden.

Gammel 27-11-07, 10:49   #45
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skapte min egen arbeidsplass ved å bli frilansjournalist. Det er helt suverent å ha så stor fleksibilitet når ungene er små. Litt usikkert inntektsmessig, kanskje, men jeg klarer meg bra.
Jeg har mange forskjellige slags oppdrag, og den største utfordringen er å være selvdisiplinert nok.
Jeg ønsker meg ikke fast jobb.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 10:58   #46
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Svarte "Annet", men "Skapte selv blir også riktig". Jeg bestemte meg for hvordan jeg vil arbeide og trengte et firma til det. Uten lyst til å ha ansvaret for slikt tvang jeg Lillebror til å bli min sjef, siden han allerede hadde et (enmanns)firma i drift. Deilig å være eldst av og til.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:11   #47
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søkte på stillingsannonse, og var på mange intervjuer gjennom et byrå. Personlighetstester og en improvisert presentasjon foran de andre søkerene. Hjelpes, følte meg helt som en oppvridd klut i etterkant og ble ganske sjokkert over å bli plukket ut

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:16   #48
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Krysset for at jeg svarte på utlyst annonse. Men fikk ikke jobben før et halvt år etter, da var jeg endelig ferdig med hovedfag og hadde mast, og mast om en skikkelig jobb de siste månedene.

Altså en kombinasjon av søknad på konkret stilling, åpen søknad og det å troppe opp og vise at jeg kunne ta i et tak.

Er fortsatt rimelig fornøyd etter halvannet år.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 11:57   #49
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg søkte på utlyst stillingsannonse, jeg hadde da jobbet der ekstra i tre mnd Fikk jobben på en-to-tre

Gammel 27-11-07, 12:07   #50
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg søkte på en utlyst stilling. Min nåværende arbeidsgiver var da kunde hos min forrige arbeidsgiver så jeg var ganske godt kjent der allerede. Ringte før jeg sendte søknaden og da fikk jeg høre at de allerede hadde tenkt på meg

Gammel 27-11-07, 12:23   #51
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg havnet her ved å søke på en stillingsannonse for 6-7 år siden. For et par-tre måneder siden ble det en lederstilling ledig, og sjefen her ba meg søke, hvilket jeg gjorde. Og nå har jeg ny jobb, er leder for første gang. Det er veldig spennende.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:39   #52
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Søkte på utlyst stilling (vikariat), fikk vikariatet, og gikk etter ett år over i fast stilling.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 14:50   #53
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg var ferdig utdannet i 1999 dro jeg og en medstudent til kommunen der vi ville jobbe og leverte åpen søknad. De hadde to ledige stillinger i sosialsektoren og vi fikk velge hvor vi ville jobbe. Tror begge valgte rett, og vi har begge vært der siden.

Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:38   #54
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Søkte utlyst stilling, fikk ikke den jobben, men fikk et års vikariat en annen plass på samme arbeidsplass. Deretter søkte jeg internt og fikk en annen jobb.

Vet ikke hva jeg skal krysse av på da

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:48   #55
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Søkte på en utlyst stilling.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 16:52   #56
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Søkt på utlyst stilling. Jeg ble oppfordret til å søke av nåværende kollegaer og av veilederen min på master.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 17:29   #57
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ringte, sendte åpen søknad og skrøt uhemmet av meg selv.

Samme gjorde jeg, og ga meg ikke så lett!

Gammel 28-12-07, 18:02   #58
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte via bekjentskap/venner, selv om jeg også så annonnsen. Jeg så at startdato på jobben var litt tidlig i fht slutten på mitt daværende prosjekt, og ringte en jeg kjenner som jobbet der og spurte hva han trodde. Han sa det gikk fint. Jeg hadde det så travelt i gamlejobben at jeg glemte å søke, og da han så det ikke var kommet noen søknad, ringte han og spurte om jeg egentlig hadde tenkt å sende en søknad. Og det hadde jeg jo. Så jeg sendte avgårde noen greier, en uke for sent og landet jobben en mnd etterpå.

Gammel 28-12-07, 18:40   #59
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg søkte på en utlyst stilling, kom på intervju, to timer senere var jobben min!

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-07, 19:59   #60
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sendte en søknad til sjefen på avdelingen i februar 2006, og plutselig tok hun kontakt i juni. Da trengte de noen til å begynne å jobbe en uke etter. Jeg var student, så dette var en sommerjobb. Dette er i staten, og budsjettene var visst ikke klare før rett før man måtte starte....

Jeg takket ja, og jobbet der om sommeren og valgte å fortsette å jobbe fram til nyttår. Etter jul fortsatte jeg studiene, og har jobbet deltid nå i ett år. Nå er jeg snart ferdig utdannet, og har akkurat søkt på fast stilling. Håper jeg får den! (Ironisk nok er ikke budsjettene klare enda, så hvor mange stillinger det egentlig er snakk om er det ingen som vet, enda søknadsfristen har gått ut...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.