Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nok en spinoff fra tyggistråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte får barna noe når de er med på butikken?
De får noe hver gang 0 0%
De får noe på faste ukedager (eks. lørdagsgodt) 7 9,09%
De får en gang i blant, men ikke alltid 31 40,26%
Det er sjeldent at de får noe når de er med 35 45,45%
Annet 4 5,19%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-07, 23:24   #41
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nok en spinoff fra tyggistråden

Mine får sjeldent noe på butikken. Det er sjeldent de spør også. De spør aldri etter godteri, for det vet de når de får kjøpe (hvis de velger å bruke lørdagspengene på det). Noen ganger ber de om et blad, men de aksepterer et nei og jeg føler aldri behov for å gi dem noe anna for å avspore dem.

Gammel 05-12-07, 01:02   #42
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke noe rutine i at snuppsi skal få noe hver gang vi er på butikken, snarere tvert imot..men det hender hun får mandler ol. om hun ønsker det, men blir det mas er det ett klart NEI!

Om hun spør pent om noe sunt..ja da er jeg svak da

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 09:30   #43
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utenom lørdagsgodt så er det uhyre sjelden hun får noe når hun er med meg i butikken. Når hun er med mormor derimot. Jeg har vært bevisst på å aldri gi henne noe siden jeg ikke orker mas hver gang vi er i en butikk. Og når hun eventuelt får noe, så betaler vi det alltid før det spises eller åpnes. Jeg syns det er en skikkelig uting å spise ting som ikke er betalt.

Avsporer i avsporingstråden, jeg.
Det verste jeg har sett tror jeg var for noen år siden i en Meny-butikk. Et foreldrepar gikk og trillet på hver sin sånn bilvogn. Inni vognene satt barna og spiste på hver sin varme, grillede kylling. En hel grillet kylling hver hadde de fått, og de var kanskje 3 og 5 år eller så. De var helt innklint i kylling og vekslet mellom å styre med rattet og spise i seg klineriet. Sikkert veldig fint inni de vognene når de kom ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 09:41   #44
Frantzen
Passiv

Standard

Det er og har vært sjelden barna mine får noe i butikken, det har vært en prinsippsak for meg. Masete barn i butikken orker jeg ikke, og det å tro at man alltid skal få noe er en kjip bieffekt, syns jeg. Med eldstemann har det aldri vært noe problem, men med frøken Snupp har det vært mange runder, det må jeg innrømme.

Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 09:48   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Avsporer i avsporingstråden, jeg.
Det verste jeg har sett tror jeg var for noen år siden i en Meny-butikk. Et foreldrepar gikk og trillet på hver sin sånn bilvogn. Inni vognene satt barna og spiste på hver sin varme, grillede kylling. En hel grillet kylling hver hadde de fått, og de var kanskje 3 og 5 år eller så. De var helt innklint i kylling og vekslet mellom å styre med rattet og spise i seg klineriet. Sikkert veldig fint inni de vognene når de kom ut.

Her er det altså ingen spising inne i butikken, det er en uting!
Skal vi spise når vi er på handletur, gjør vi det heller på benkene ute hvis det er godt vær, eller vi går på kafé.

Gammel 05-12-07, 10:55   #46
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som regel får de ingenting, men hvis vi handler rett før lunsj, kjøper jeg et eple til dem. Eller annet frukt ved ønske.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.