Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva var dine favorittdataspill på 80-tallet?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 08:50   #41
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva var dine favorittdataspill på 80-tallet?

Digger og snake.

Donkey Kong på "dobbeldekker", har den fremdeles og den virker.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 09:11   #42
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Winter Games (Olympic?) på Commodore 64. Det var skikkelig high tech og spennende.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 09:43   #43
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på om ikke vi hadde summer games på pc, men det var ikke en favoritt.

Gammel 09-12-07, 11:13   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.4250769

Commodore 64 har bursdag jo!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 11:34   #45
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Commodore 64 med Winter- og summergames og et utrolig morsomt bamsespill(?), samt Sega 8-bits med Wonderboy.

Gammel 09-12-07, 11:39   #46
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde Atari og det aller beste spillet het "Jumpin Jackson".bgv

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 12:50   #47
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg hadde et med en liten figur som skulle lempe kasser på bånd og til slutt skulle en lastebil fylles opp.... egentlig et spill til å bli gal av. Jeg har det fortsatt. Kanskje jeg skal kjøpe nye batterier til det Kan jo være det virker......

Jeg husker det spillet. Jeg spilte og spilte, og endte alltid opp med å spy. Jeg ble uhyggelig bilsyk av det. Guæh.

Jeg innser at jeg nok en gang var den eneste som hadde Commandore +4. Jeg lurer på hvorfor. Det var veldig trist å ikke ha 64, som alle andre fikk. Sukk.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 13:03   #48
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel igrunnen aldri spilt dataspill, og slettes ikke på åttitallet. Det eneste jeg var litt hekta på en stund var "Plumber" der man kobler sammen rør i villfart mens det grønne slimet haler innpå. Og et annet der man skulle lage engelske ord av tilfeldige bokstaver. Men det var på nittitallet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 13:10   #49
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg hadde disse to:

Vi hadde ikke noe spillemaskin hjemme, annet enn disse småspillene, jeg hadde ett par andre også, fra noen andre merker, fant de ikke, men det var noe med en spilleautomat, og så rant det ut penger, og en fyr skulle løpe og ta imot pengene...

PC-spill visste jeg ikke hva var, men pappa kjøpte et TV-spill med joystick til. Kan ikke ha gjort stort inntrykk siden jeg husker det såpass dårlig.

Men - Nintendospillet "Donkey Kong" hadde jeg. Og så et med mikke og høner som verpet en masse egg...

Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 13:11   #50
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Digger og snake.

Donkey Kong på "dobbeldekker", har den fremdeles og den virker.

Og et slikt hadde jeg også!

Har jeg glemt hele barndommen min eller???

Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:04   #51
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Og et slikt hadde jeg også!

Har jeg glemt hele barndommen min eller???

Barndommen? Har mitt fremdeles, og det virker også.

Gammel 09-12-07, 23:08   #52
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg spilte ikke dataspill på 80-tallet jeg. Selv om det var i min glanstid. Var vel for opptatt med å spille håndball og dra på bygdefest.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:51   #53
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde Atari på 80-tallet men hadde ingen spill på den. Men jeg elsket å låne lillebrors Donkey Kong, og så husker jeg også det froskespillet godt nok til at det aner meg at det har gått med noen timer der...
Vedlegg 8399

Da jeg studerte, kastet jeg bort store deler av et semester på tetris, men det var vel mer 1990, så vidt jeg husker.

Sist redigert av Tangina : 21-02-11 kl 13:43.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:05   #54
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

*mimre*

Winter og summergames. Sim city, og et spill jeg absolutt ikke husker navnet på, men det var noe med en kanin som spiste ting eeh.. *teflon*

Gammel 10-12-07, 14:10   #55
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så paperboy virkelig sånn ut? Jeg som syntes det spillet hadde verdens beste grafikk

Gammel 10-12-07, 14:10   #56
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Så paperboy virkelig sånn ut? Jeg som syntes det spillet hadde verdens beste grafikk

Åh minner..

Gammel 10-12-07, 14:37   #57
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Så paperboy virkelig sånn ut?

Hvis det er Commodore 64 vi snakker om, gjorde det nok ikke det. Ikke i nærheten. Her er et skjermbilde fra Paperboy på Commodore 64:

Men det var naturligvis mye mindre skarpt på fjernsynsskjermen den gangen.

Jeg tror kanskje bildet ditt er fra Xbox 360…

Ben "Objects in memory may look better than they were" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:40   #58
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dataspill?? 80-tallet??

Jeg hadde sett War Games og var overbevist om at datamaskiner var roten til alt vondt, så jeg skulle aldri, aldri ha noe med dem å gjøre. Dessuten kjente jeg ingen som hadde dataspill på 80-tallet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:10   #59
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis det er Commodore 64 vi snakker om, gjorde det nok ikke det. Ikke i nærheten. Her er et skjermbilde fra Paperboy på Commodore 64:

Men det var naturligvis mye mindre skarpt på fjernsynsskjermen den gangen.

Jeg tror kanskje bildet ditt er fra Xbox 360…

Ben "Objects in memory may look better than they were" Murphy

Å nei, enda verre.
Nå demrer det for meg

Var det forrige bildet fra Amiga kanskje? Min uoppnåelige drøm.

Gammel 10-12-07, 16:13   #60
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg nå først ser Paperboy husker jeg at jeg har brukt betydelig tid av min barndom på det ja Vel anvendte timer, not

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.