Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du trønder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du trønder?
Ja 30 21,43%
Nei 94 67,14%
Skaptrønder 16 11,43%
For flau til å svare (ergo er du trønder) 0 0%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 21:45   #1
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du trønder?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

J Kunne gjerne bodd i Trondheim jeg, men mannen min vil ikke ha barn som snakker trøndersk.

Jeg var litt skeptisk til akkurat det der i starten, men har kommet til den innsikten at nettopp dette er det beste med å bo i Bartelag. Men så har jo jeg spesielt søte barn, da.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:50   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg var litt skeptisk til akkurat det der i starten, men har kommet til den innsikten at nettopp dette er det beste med å bo i Bartelag. Men så har jo jeg spesielt søte barn, da.

For meg må de gjerne snakke trøndersk, mye finere enn østlandsk ihvertfall. Men helst ikke sånn innbarka bygde-trøndersk.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:52   #3
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Æ e!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:55   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 14-12-07, 22:03   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

For meg må de gjerne snakke trøndersk, mye finere enn østlandsk ihvertfall. Men helst ikke sånn innbarka bygde-trøndersk.

Bygdetrøndersk kan være mye bedre å høre på enn forfinet Trondhjæmming iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:08   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg æ'kke trønder og det er jeg stolt av.
Født og opppvokst i Oslo/Oppegård, hele stamtavla mi er nordfra (noen kvener og muligens samer i også). Det jeg er flau over er å ikke ha foreldre som skjønte hva de gjorde når de snøt meg for nordnorsken og påla meg østoslosk isteden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:12   #7
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bygdetrøndersk kan være mye bedre å høre på enn forfinet Trondhjæmming iallefall.

Gammel 16-12-07, 00:18   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Veldig enig

Gammel 14-12-07, 22:06   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er ikke du trønder, assa?

Jeg er østlending og kun etterkommer av østlendinger i minst seks ledd på alle kanter. (Der dukker det opp en svenske. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:09   #10
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja - har bodd her i 16-17 år men jeg vet ikke helt om jeg definerer meg som trønder likevel. Faren min er fra Trøndelag men jeg er oppvokst lenger nord

Gammel 14-12-07, 22:15   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Niks piks. Heia Aafk! Har dog en slags østlandsdialekt, og foreldrene mine var innflyttere til Åleby.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 09:30   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er østlending og kun etterkommer av østlendinger i minst seks ledd på alle kanter. (Der dukker det opp en svenske. )

Må vi ha med slektforskning.

Min far er født i Trondhjem i 1918, men hans far var vel født i Kristiansund. Min farmors famile har jeg slekttreet til og det går nesten 1000 år tilbake i tiden og da for det meste i Trondhjem.

Min mor er født i Trondhjæm i 1931 men min mormor varfødt i Namdalen i 1902. Min morfar (døde i 1947) var vel også født i Trondhjem, men hans far var Namdaling han også.

Oppsumert så er det noe tvilsomt blod fra min farfar, kombinert med tung Trondhjemsk avstammning og namdalinger.

Definitivt Trøndersk og minst 3 generasjon Trondhjemmer. Ungen er det værre med hun er jo halvt bynesing. Samme hva kartet og komunegrensene sier. En er ikke Trondhjemmer på Byneset, eller fra Byneset.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:45   #13
Marge

Marge sin avatar

Standard

Jeg har forøvrig arvet det trønder-temperamentet til min mor, men i litt mildere grad heldigvis.

Gammel 14-12-07, 22:00   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nord -Trønder ja!!

Mange tror jo jeg er så hissig med mitt rødlige hår, men siden jeg er en sindig trønder så veier det opp

Gammel 14-12-07, 22:17   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du trønder? (Advarsel: Negative kommentarer om trøndere blir slått hardt ned p

Øyh! Hvem har moddet overskriften min? Sikkert en fæl og slem trønder.

Gammel 14-12-07, 22:22   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Sv: Er du trønder? (Advarsel: Negative kommentarer om trøndere blir slått hardt ned p

Gammel 14-12-07, 22:25   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 14-12-07, 22:26   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du trønder? (Sorry Sitron, jeg MÅTTE bare...)

Gammel 14-12-07, 23:08   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ekte trønder ja. Eller, ekte trondheimer. Vesentlig stor forskjell

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 23:32   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også gift med nordtrønder. Han er sindig - ingen tvil om det. Selv er jeg hissig, jeg snakker raskt og gjør ting fort - og sånn er de fleste trøndere jeg kjenner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.