Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du trønder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du trønder?
Ja 30 21,43%
Nei 94 67,14%
Skaptrønder 16 11,43%
For flau til å svare (ergo er du trønder) 0 0%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 21:12   #41
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du trønder?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bygdetrøndersk kan være mye bedre å høre på enn forfinet Trondhjæmming iallefall.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:15   #42
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er ikke du trønder, assa?

Niks piks. Heia Aafk! Har dog en slags østlandsdialekt, og foreldrene mine var innflyttere til Åleby.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:17   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du trønder? (Advarsel: Negative kommentarer om trøndere blir slått hardt ned p

Øyh! Hvem har moddet overskriften min? Sikkert en fæl og slem trønder.

Gammel 14-12-07, 21:22   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du trønder? (Advarsel: Negative kommentarer om trøndere blir slått hardt ned p

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 21:25   #45
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 14-12-07, 21:26   #46
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du trønder? (Sorry Sitron, jeg MÅTTE bare...)

Gammel 14-12-07, 21:26   #47
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du trønder? (Sorry Sitron, jeg MÅTTE bare...)

Trønder ja!

Gammel 14-12-07, 22:00   #48
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nord-Trøndere er ikke hissige! De er det roligste folkeslaget jeg har vært borti. De tar det rolig om så kåken brenner ned.

Signerer. Gift med en.

Gammel 14-12-07, 22:04   #49
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En del nordtrøndere er regelrett træge, ja. :dukker: Da jeg var 16, var jeg sammen med en trønder som hadde gjort østlending av seg. I motsetning til de fleste hadde han faktisk klart å legge dialekta helt om. (Hvorfor vet jeg ikke.) Han snakket imidlertid så utrolig sakte at tålmodigheten min ble stilt på store prøver. Forholdet ble ikke langvarig.

Gammel 14-12-07, 22:06   #50
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Halvt trønder jeg og, men har vært der lite siden besteforeldrene min døde før jeg ble født og faderen flyttet tidlig ut. Men jeg elsker Trondheim og tror jeg godt kunne bodd der, og min far er ihuga Trondheimspatriot.

Gammel 14-12-07, 22:08   #51
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ekte trønder ja. Eller, ekte trondheimer. Vesentlig stor forskjell

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:32   #52
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også gift med nordtrønder. Han er sindig - ingen tvil om det. Selv er jeg hissig, jeg snakker raskt og gjør ting fort - og sånn er de fleste trøndere jeg kjenner.

Gammel 14-12-07, 22:40   #53
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Ekte trønder her også!

Gammel 14-12-07, 22:56   #54
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Nisj! Ekta Rogalenning

Gammel 14-12-07, 23:07   #55
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Hva er definisjon på en skaptrønder? Sitter å lurer litt på hva som blir rett å krysse av på? Skraptrønder eller trønder.

Trøndelag er blitt hjemmet mitt og jeg har blitt patriot med årene. RBK er laget (selv om jeg ikke er interessert i fotball ) Jeg sier mellomjul og det har sneket seg inn en og annen sjø og læll i dialekta mi. Men, jeg er alt annet enn treg og river meg i håret av tempoet på de rundt meg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 23:30   #56
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er født Trondhjemmer, og har med unntak av en 6-7 år i utlendighet bodd her. Jeg snakker ikke så veldig bredt, så folk herfra tror ikke jeg er trønder, mens folk fra andre steder hører det tvert.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 23:58   #57
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man blir ikke nødvendigvis trønder av å flytte til barteby.

Jeg er emigrert haugalending i bartebyen. Sjø!

Gammel 15-12-07, 01:22   #58
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg ble født - og bodde mine fem første år - i trøndelag så jeg krysset av for skaptrønder.

Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 01:23   #59
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hva er definisjon på en skaptrønder? Sitter å lurer litt på hva som blir rett å krysse av på? Skraptrønder eller trønder.

Trøndelag er blitt hjemmet mitt og jeg har blitt patriot med årene. RBK er laget (selv om jeg ikke er interessert i fotball ) Jeg sier mellomjul og det har sneket seg inn en og annen sjø og læll i dialekta mi. Men, jeg er alt annet enn treg og river meg i håret av tempoet på de rundt meg.

Definitivt skaptrønder

(skraptrønder vet jeg ikke hva er... hvis ikke det er en trønder som har tatt seg helt ut på julebordet og sovner i grøfta på vei hjem..?)

Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 01:55   #60
TBM
Passiv

Standard

Eg e trønder eg å!

Nord-trønder tænk. Å bli bra ferbainna når fålk lure på om eg e fra Trondheim.

(Sjøl om Trondheim e ein fin by det asså.)

Mæn - bor på Østlainne no da. Å dialækta e i ferd med å fersvinn.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.