|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Går du i kirken på julaften? | |||
| Ja, men er ingen kirkegjenger ellers i året |
|
6 | 6,90% |
| Ja, og deltar også på gudstjenester ellers i året |
|
8 | 9,20% |
| Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester |
|
64 | 73,56% |
| Nei, jeg går ikke på julaften, men tar meg gjerne en tur ellers i året |
|
9 | 10,34% |
| Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Religiøs nei, men jeg er tradisjonsrik av meg og kunne godt gått i kirken på julaften bare pga. tradisjoner om jeg hadde hatt tid/ork til det.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Men da blir svarene feil. *altfor inne på metode etter intens oppgaveinnspurt*
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går ikke i kirken/ gudstjeneste på julaften, nei - like lite som jeg gjør det ellers i året. Det nærmeste jeg kommer er en midnattskonsert et år (sen kveld lille julaften). Det var veldig stemningsfullt og fint, men kirkelokalet var så iskaldt at jeg trodde jeg skulle fryse meg fordervet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg har aldri vært religiøs, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg liksom plutselig skulle bli det i jula. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg er hverken relgiøs eller ikke religiøs, jeg har ikke tatt noe standpunkt. Jeg deltar ikke i gudstjeneste, hverken på julaften eller ellers i året. (Foruten de nevnte bryllup, dåp og begravelse). Dersom poden og/eller gubben hadde hatt ønske om å gå i kirken julaften, eller andre dager for den sak skyld så hadde jeg blitt med. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Litt mer religiøs i julen?
Jeg er vokst opp med at vi gikk i kirken før sommer og juleferien, og synes det er en hyggelig tradisjon.Jeg liker roen og stemningen i kirken, uten at det religiøse er så viktig. Men som Safran sier, det har med kultur og tradisjon å gjøre.
|
|
|
#7 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går i kirken på julaften. Jeg er ikke døpt, er ikke religiøs, og pleide aldri å gå i kirken i oppveksten (med unntak av en jul eller to - da sammen med mormor).
|
|
|
#8 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg er sånn passe, ganske religiøs av meg hele året - går en del i kirken både fordi jeg har lyst og fordi jeg sitter i menighetsrådet og har en del oppgaver som utføres i kirken. Hele familien vår går i kirken julaften, og det er veldig, veldig koselig.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg har prøvd å finne ut tider for gudstjenester på kirken.no. Det var ikke enkelt. søkte på postnummer det er i mitt postnummer 3 menigheter alle heter "menighet" ..... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester. De eneste gangene jeg er i kirka er under begravelser. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går i kirken for bryllup, barnedåp og begravelser. I ny og ne er det en god konsert jeg ønsker å få med meg - men utenom det er jeg ingen kirkegjenger, nei.
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går til gudstjeneste 1-2 ganger i måneden i snitt. Er i kirka ett par ganger i uka (minst) og går i kirka på julaften. Jeg nyter å være i kirka. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Ja, det er vel noe med dette å lukte kristenmanns blod.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, like lite religiøs som ellers |
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går aldri i kirken om ikke det er begravelse, bryllup, dåp eller konfirmasjon.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går i kirken på julaften ja. Jeg er ikke så flink til å gå ellers i året, men jeg er kristen. Jeg er ikke så glad i tradisjonelle gudstjenester med orgelmusikk og salmer, så jeg går i en litt mer moderne og "ungdommelig" menighet.
|
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg er på mange måter litt halvreligiøs, men jeg trives virkelig ikke i kirken. Eller, jeg trives ikke på gudstjenester. Hvis kirken bare kunne vært et tomt flott hus så kunne jeg vurdert å gå dit innimellom.
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?De fleste jeg vet av som går i kirken på julaften gjør det ikke fordi de er mere religiøse da, men for at det er tradisjoner som får julestemningen til å strømme på.
|
![]() |
|
|