|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi har 7-retters gourmet middag - og på den måten spiser vi oss rikelig godt inn i det nye året. Ni flasker vin er kjøpt inn i dag - men det blir nok et par til overs... |
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Marinert kalkunbryst med ovnsbakte poteter og min usedvanlige gode hjemmelagde fløtesaus. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi skal ha kalkun. Spiser ikke kalkun resten av året, så da blir det det... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Pleier å ha pinnekjøtt. I år har vi ikkje kjøpt inn og det som er i butikken tåler ikke vår lommebok så da ble det helstekt indrefilet istedenfor. (merkelig at det skal ha halve prisen men sånn var det i dag) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
*elsker ENGA*
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Ser ut til at jeg har bestemt meg for Dronning Maudpudding til dessert, ser så mange her skryter av det, så jeg må prøve
|
|
|
|
#8 |
|
godt brukt
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?
Da må du huske å bare bruke plommer og ikke eggehvite (ikke alle som har dette i oppskriften). Viktig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Her blir det en tidlig forrett i form av ymse småretter som ungene (både egne og to små gjester) forhåpentligvis liker. Så blir det lammelår med greske ovnsstekte poteter, tsatsiki, salat og soppsaus til hovedrett, og hjemmelaget karamellpudding til dessert.
|
|
|
#11 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi skal ha kalkun. Og det bruker vi alltid å ha.
|
|
|
#12 |
|
blid
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Mannen er julemat-lei så han har bestemt at vi skal ha helstekt ytrefilèt av okse med ovnstekte mandelpoteter, sopp, brokkoli og gorgonzolasaus
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Jeg aner virkelig ikke, ribbe og pinnekjøtt har vi spist i jula, samme med kalkun..Og jeg er ikke så glad i den ribba og det pinnekjøttet at jeg lager det engang til. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?I år, som i fjor, har vi invitert Isetfamilien på pinnekjøtt.
|
|
|
|
#16 |
|
Teller ned
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Kalkun. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Pinnekjøtt bruker vi å ha på nyttårs aften.
|
|
|
|
#18 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi pleier å ha noe som tar lang tid...Sitter ved bordet lenge nyttårsaften. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi pleier å ha roastbeefstek eller stek av Indrefilet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva spiser dere på nyttårsaften?Vi skal ha marinert kyllingbryst og karamellpudding... men nå har jeg lest så mye om Dronning Maud sin pudding så jeg lurer litt på å prøve dette isteden. Ungene liker best is allikevel.
|
|
![]() |
|
|