|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unge mødre
Helt enig. Dette blir neppe en objektiv serie med historiske tilbakeblikk, samfunnsøkonomiske opplysninger og medisinske forskningsresultatet som kunne ha gjort emnet interessant. Så vi i Dibheimen kommer neppe til å følge med heller.
|
|
|
#2 |
|
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Unge mødreMannen og jeg fikk 1-mann når vi var 20 og 21, nå venter vi nummer fem. Folk blir sjokkerte når de hører at vi har alle sammen, og at vi er gift og har vært kjærester i snart 14 år. Gift i 10 år. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, dessverre har samfunnet blitt sånn.
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Unge mødreetter å ha lest hva enkelte har skrevet om unge mødre her inne er jeg utrolig provosert, men desverre ikke sjokkert. Det er nemlig ikke noe nytt fenomen at mennesker rakker ned på andre for å heve seg selv. Men å angripe en hel gruppe på den måten er bare ondt. Det er nok ingen av dere som hadde kommet med slike rasiste uttalelser dersom det var snakk om en gruppe som f eks utlendinger. Unge mødre kan ikke defineres eller forstås som en gruppe med indetiske individer, de er mennesker med individelle karaktertrekk og meninger... noen mestrer, andre feiler, men ikke på bakgrunn av alder ved fødsel, det er nok mye mer komplisert enn som så... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Unge mødreHulk. Jeg føler meg stigmatisert. Dumme gamlinger. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unge mødreDen var ikke ment bokstavlig. Er ikke fordomsfull mot de som ikke har jobb og utdannelse, men kjenner at jeg lener meg godt på det noen ganger ovenfor meg selv.
|
|
|
#11 |
|
|
Høh. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unge mødrePå meg verkar det som at du brukar det meir som ei kvilepuste for deg sjølv, Dani. Du fryktar at andre ser på deg som shabby, men du trøstar deg med at du i allefall er bedre enn andre som ikkje har jobb og god utdanning? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ja egentlig er det det jeg mener. Selv om det blir skikkelig motargumenter her nå, så er jeg faktisk ikke fordomsfull mot de uten utdannelse og jobb, men lener meg sterkt på det selv. Er så mange som ser ned på unge mødre, og jeg er av den typen som bryr meg om hva andre syns om mener. Desverre.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Unge mødreJepp jeg svarte Alfaen litt lenger opp her.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Unge mødreNå er jeg ikke overvettes imponert over det svaret, skal vi bare konkludere med at du rett og slett er fordomsfull, og dermed akk en representant for de som gir unge mødre et dårlig rykte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Unge mødreTja, kan jo kanskje det. Men det er ikke så rart unge mødre har dårlig rykte, og spesielt ikke med tanke på den serien som kommer nå. Huff.
|
|
|
#19 |
|
Syns syns på barn som har gamle foreldre for eksempel, og noen mener de er verdensmestre i barneoppdragelse i en alder av 18 år. Dette er inntrykk jeg har fått utifra forum, jeg kjenner ikke så mange unge mødre i grunn.
|
|
|
#20 |
|
Sv: Unge mødreSå jeg kan si det en gang for alle at jeg er absolutt ikke fordomsfull mot de som ikke har jobb og utdannelse. Nesten alle mine venninner er uten utdannelse, og det er ikke noe nederlag. De har fortsatt god tid, og de ville ikke vært noen dårlige mødre av den grunn.
|
![]() |
|
|