Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Roter du i klesbutikker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 00:46   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Hvis jeg har tid og jeg husker hvor jeg fant klærne så henger jeg de på plass. Ellers så henger jeg det på stanga utenfor prøverommene. Forsøker å brette tøyet, men det blir jo ikke profft gjort da. Hiver ikke klær på gulvet.

Skulle som en annen her nevner, ønsket at de kunne rengjort prøverommene litt oftere. Hybelkaniner som fester seg i alle klær inkl. egne er ikke ok.

Signerer alt her!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 01:08   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg jobber ikke i butikk, men har likevel forståelse for at butikkpersonellet foretrekker å bruke tiden sin på salg og kundebehandling fremfor å rydde opp etter en masse late mennesker som tror det bare er å slenge fra seg klær overalt.

Ja, for kundebehandling er jo akkurat de de bruker tiden på på de store kjedebutikkene.

Gammel 04-01-08, 01:17   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg roter ikke til i hyllene og slenger klærne rundt, men er veldig glad hvis det står et stativ utenfor prøverommet hvor jeg kan henge fra meg prøvede klær. Husker svært sjelden hvor klærne jeg har hatt med meg henger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 01:19   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, for kundebehandling er jo akkurat de de bruker tiden på på de store kjedebutikkene.

Kan det være fordi de ikke har tid til annet enn rydding?

Gammel 03-01-08, 21:17   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roter du i klesbuikker?

Jeg kaster ikke noe på gulvet, eller lar det være i prøverommet. Men det er slett ikke alltid jeg henger tilbake heller. Det kommer an på hvor mye jeg har å bære, eller om jeg husker hvor ting var. Eller om de ansatte tar det.

Gammel 03-01-08, 21:20   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bretter pent sammen igjen det jeg har sett på som ligger brettet på et bord. Men jeg bærer ikke på plass igjen etter meg når jeg har prøvd klær. Før når jeg var frisk og hadde overskudd, så hang jeg alltid på plass, men nå er jeg som oftest helt utkjørt etter å ha prøvd klær, og orker ikke. Tar gjerne med meg noen plagg som henger på stativ på veien ut av butikken. Det kunne aldri falle meg inn å la det slenge på gulvet. I noen butikker der de ansatte har funnet klær til meg, så legger jeg det fra meg i kassen og spør om ikke de kan henge det på plass.

Gammel 03-01-08, 21:35   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det hender det ikke blir akkurat like pent når man er henvist til å lete seg gjennom bunker og stabler, men jeg slipper selvfølgelig ikke ting på gulvet eller går fra dem i prøverommet. Stort sett leverer jeg de klærne jeg har prøvd og ikke skal ha, til betjeningen. Jeg husker ikke alltid hvor alt henger, og har ikke alltid tid til å henge alt pent på riktig plass. Regner med at ansatte i klesbutikker har det som en del av jobben å henge på plass og rydde i klær.

Jepp. Med unntak av midterste del, det har faktisk hendt at jeg har gått fra klær i prøverommet. Hva skal man ellers gjøre når man har dårlig tid, holder på å svime av fordi det ikke fins lufting der inne, og man har tretten ulike plagg fra ulike steder i butikken som man ikke husker hvor man fant? Det er søren meg ikke så lett heller å få hengt tilbake plagg på overfylte stativ som står så tett at man ikke kommer forbi uten å gå sidelengs.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men ærlig talt, jenter. Glemmer dere virkelig hvor plaggene hang da dere hentet de?

Eh, ja? Henter du kanskje bare to-tre plagg når du prøver? Da gidder ikke jeg kle av meg. Se forøvrig svaret på forrige quote.

Gammel 03-01-08, 22:11   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Eh, ja? Henter du kanskje bare to-tre plagg når du prøver? Da gidder ikke jeg kle av meg. Se forøvrig svaret på forrige quote.

Jepp. Man tilbringer da tiden i tidsklemmen.

Når sant skal sies er det kanskje ikke så normalt å ha tilnærmet fotografisk hukommelse på hvor ting er i butikkene heller.

Husker en gang på min lokale HM at damene i butikken ikke klarte å forklare en stakkar hvor pologenserene lå, for de jobbet jo i barneavdelingen, må vite. Jeg viste henne, jeg. :skrape:

:vurdereråsøkehjelp:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 02:30   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp. Man tilbringer da tiden i tidsklemmen.

Når sant skal sies er det kanskje ikke så normalt å ha tilnærmet fotografisk hukommelse på hvor ting er i butikkene heller.

Husker en gang på min lokale HM at damene i butikken ikke klarte å forklare en stakkar hvor pologenserene lå, for de jobbet jo i barneavdelingen, må vite. Jeg viste henne, jeg. :skrape:

:vurdereråsøkehjelp:

Jeg syns du er ordentlig søt, jeg

Bill.merk.: - Vil gjerne treffe alfaCharlie på H&M (spesielt på H&M)

Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 01:26   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Roter du i klesbutikker?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg bretter pent sammen igjen det jeg har sett på som ligger brettet på et bord. Men jeg bærer ikke på plass igjen etter meg når jeg har prøvd klær. Før når jeg var frisk og hadde overskudd, så hang jeg alltid på plass, men nå er jeg som oftest helt utkjørt etter å ha prøvd klær, og orker ikke. Tar gjerne med meg noen plagg som henger på stativ på veien ut av butikken. Det kunne aldri falle meg inn å la det slenge på gulvet. I noen butikker der de ansatte har funnet klær til meg, så legger jeg det fra meg i kassen og spør om ikke de kan henge det på plass.

Kan bare signere her, i grunn.
(men bare for å presisere; jeg lar det ikke henge igjen i prøverommet, men tar det med ut til betjeningen/stativet ved prøverommet/kassen el.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:36   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha jobbet i klesbutikk i mange år i mine yngre dager er jeg blitt ganske god på å brette klær pent tilbake. Så NEI, jeg roter ikke og lar aldri klær henge igjen i prøverommet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:40   #12
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Nei, jeg roter ikke. Jeg henger tøy jeg har prøvd på stativet utenfor prøverommene, hvis det står der. Ellers prøver jeg å henge tilbake det jeg har tatt frem. Noen ganger har jeg med meg en haug av tøy inn i prøverommet, og husker ikke hvor jeg har rasket med meg alt fra. Da spør jeg pent om en ansatt kan henge tilbake det jeg ikke husker hvor skal henge, resten legger jeg der jeg fant det. Står jeg og ser på tøy og noe ligger på gulvet, tar jeg det opp. Det irriterer meg at folk bare kjører handlevognene sine over det eller tråkker på det.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:12   #13
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg rydder alltid opp etter meg, tar med meg plaggene ut av prøverommet igjen og henger dem enten opp på stativet utenfor eller tilbake der jeg fant dem. Bretter også plagg som har ligget sammenbrettet på bord etc.

Når de derimot lager til disse idiotiske tilbudsbordene der ulike plagg i alle fasonger og størrelser er stuet sammen, får de takke seg selv. Da roter jeg vilt og hemningsløst og gidder ikke rydde etter meg. Men det er vel kanskje heller ikke meningen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:14   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

River jeg ned klær, henger jeg dem pent opp igjen. Tar jeg klær med på prøverommet, henger jeg dem tilbake på plass, med mindre de skal henges på et stativ utenfor. Tar jeg opp- eller fram et plagg for å se på det, bretter jeg det så pent som mulig før jeg legger det tilbake...

Det kunne ikke ramle meg inn å ikke rydde etter meg i en klesbutikk.

Gammel 03-01-08, 22:44   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg henger på plass etter meg nå, tror jeg. (handler svært sjeldent til meg selv. Snakk om kanskje 1-2 ganger i året)

I min ungdom () gadd jeg ikke.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:20   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg roter ikke.

Jeg har jobbet i butikk i 15 år og synes det er greit å rydde sånn noenlunde etter meg.
Ligger det noe på gulvet, plukker jeg det opp, og jeg prøver å henge ting tilbake, eller be noen om hjelp til å gjøre det.

Når det gjelder støv og lodotter, de kommer i løpet av kort tid. Det nytter ikke å holde de borte.

Gammel 03-01-08, 23:29   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Henger du klærne tilbake etter du har prøvd dem?

Ja, med eitt unntak: BH

Eg klarer aldri å henge BH riktig på plass på hengaren, så den jobben overlater eg til betjeninga

Men eg er svært takknemmeleg for butikkar som har eit sånt stativ ein kan henge frå seg ferdigprøvd-men-ikkje-kjøpe-klær. Det kan vere ganske tidkrevande og vanskeleg å finne tilbake til kvar tøyet hang. Når eg først går inn i eit prøverom, har eg som regel med meg mengder med klær *ikkje glad i prøverom*

Gammel 03-01-08, 23:32   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er skremmende å se hvordan folk roter ja, og enda mer skremmende å se hvordan mange behandler betjeningen.

Jeg har jobbet i klesbutikk i mange år, og det tar timer å rydde. Og det er frustrerende når man står og bretter klær, og så kommer en kunde og tar ut et plagg, for så å knøvle det sammen og stappe det i hylla (gjerne feil hylle) rett forran nesen din.

Har også opplevd å gå gjennom butikken, og forbi prøverommene, og fått et lass med klær slengt i armene, med beskjed om at dette passet ikke, så jeg skal ikke ha det...

Står igjen som et spørsmålstegn og lurer på hva som feiler folk da.

Og folk drar klærne etter seg på det skitne gulvet. Bryr seg ikke om at det blir møkkete. Og skal de ha noe av det de prøver, så ber de gjerne om et avslag også, fordi plagget er skittent.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:36   #19
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar alltid med meg klærne ut av prøverommet og enten henger jeg dem på plass eller så henger jeg det på stativet utenfor om butikken har et slikt.
Og ser jeg på noe så prøver jeg så godt jeg kan å brette det sammen før jeg legger det på plass igjen. Jeg hater overfylte prøverom og butikker hvor klærne ligger i hauger på bordene.

Gammel 04-01-08, 00:22   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg har jobbet i klesbutikk i mange år, og det tar timer å rydde. Og det er frustrerende når man står og bretter klær, og så kommer en kunde og tar ut et plagg, for så å knøvle det sammen og stappe det i hylla (gjerne feil hylle) rett forran nesen din.

Har også opplevd å gå gjennom butikken, og forbi prøverommene, og fått et lass med klær slengt i armene, med beskjed om at dette passet ikke, så jeg skal ikke ha det...

Står igjen som et spørsmålstegn og lurer på hva som feiler folk da.

Dette er en holdning som jeg ikke skjønner: du er ansatt i butikken og disse menneskene er kundene dine. Hvorfor reagerer du på at de forventer at du gir dem service? Selv på billige restauranter er det en selvfølge at kelneren tar av bordet og dekker på til nestemann. Hvorfor forventer butikkpersonale at kundene deres skal rydde opp etter seg selv? Og hvorfor stå som et spørsmålstegn når kundene forventer service? Hvilken type butikk er det du jobber i egentlig?

Å bli behandlet høflig, med respekt og på en hyggelig måte, det synes jeg absolutt man kan forvente når man jobber i butikk, men å forvente at kundene gjør ryddejobben for seg, det skjønner jeg ikke hvorfor man gjør. (Jeg skjønner godt at det er hyggelig at de gjør det, men jeg skjønner ikke at det skal være forventet.)

Og jeg har jobbet som renholder, så jeg vet hvor irriterende det er når noen åpner den store glassdøra ved å legge hånden midt på glassflaten i stedet for å bruke dørhåndtaket, slik at det blir et digert fettmerke der hvor jeg akkurat har brukt en evighet på å få
det skinnende rent. Ja, det var irriterende, men jeg forventet ikke at folk skulle vaske glasset etter seg likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.