Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 23:51   #1
Dolly
Køntri-star

Dolly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Hvor tidlig synes du det er det greit å ta med babyen på kjøpesenter/cafe?

Sarah var ikke noe eldre hun tror jeg.. hun var med på NM treff

Gammel 27-10-06, 23:04   #2
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Som Marit K er inne på, så ser jeg på konsekvensene av en eventuell infeksjon som mer alvorlig enn risikoen for å bli syk.

Men jeg ser at de aller fleste heldigvis slipper å ta prematurhensyn med sine bittesmå. Da ville jeg bare kjørt på. Gikk på kafe ganske snart etter at vi kom hjem fra sykehuset vi også.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 00:25   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Markus var to dager gammel da vi var en kjapp tur på kjøpesenteret

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 13:17   #4
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Snuppa her var med på kafe første gang da hun var fire dager gammel. Hun lå å sov så søtt i vognen og hadde det aldeles utmerket. Jeg spiste deilig lunsj med min mor og nøt å være ute litt.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:05   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde med lillebror på Ikea da han var tolv dager gammel. Synes ikke det var en dag for tidlig! La folk passe sine egne saker, sier jeg!

Gammel 23-10-06, 18:31   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Vi var dessuten på besøk til oldemoren da hun var 2 dager gammel. Rett fra barsel.

Spreka. (misunnelig)

Gammel 23-10-06, 18:42   #7
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg var sprek, ja. Men måtte holde meg innenfor en radius på 10 meter til et toalett.

Gammel 23-10-06, 19:52   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke nøyaktig hvor gamle gutta mine var første gang de var på café, men gamle krypa var de neppe.

Som det blir sagt her - man ser an barnet og sin egen form.

Gammel 23-10-06, 20:46   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror sånne kommentarer er litt av det slaget, jøss, så sprek du er da. Jeg var vel på café tidlig med begge mine, innen de var en uke. Reagerer heller på for mye påkledning, som Acsa sier, men tror neppe det var tilfelle her, altså.

Sprek er du, Hønni. Kos deg på café med god samvittighet du.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:13   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Bonus har også vært på kafé et par ganger. Han er fire uker i morgen. Ikke spør meg hvor gammel han var første gangen, for om kroppen er sprek, er tåka tung her.

Godt å høre at du er i god form. Det er deg vel unt! Kos deg på kafé!

Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:15   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldige du som er så sprek, jeg unner deg virkelig det, så tøft som du hadde det sist!

Jeg reagerer, som acsa, mer på feilaktig påkledning på kokende barn, og det er selvsagt viktig at man ser an barna, hvor sårbare de er for inntrykk osv. Jeg kjenner deg jo veldig godt, og er helt trygg på at du gjør det som er godt for Lillemor. Jeg tror det ligger fordekt kjerringmisunnelse i en del sånne kommentarer, og at mange ikke er bevisst på hva de sier og i hvilken tone de sier ting.

Dette minner meg forresten om da M & S var babyer og du og jeg og ungene skulle møtes på kafé, du snakker om prosjekt! Jeg kunne tross alt bare kle på en unge og trille ned på Majorstua, mens du skulle kle på to, og så bæsjet den ene og da måtte den andre kles av for å ikke koke mens den første ble skiftet på og da bæsjet den andre, og så måtte den første kles av igjen og så ble de sultne og måtte ha mat og .... Hvis vi avtalte 12, måtte du gjerne begynne 9....

Nei, dette er deg vel unt!

Gammel 28-10-06, 22:41   #12
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Heldige du som er så sprek, jeg unner deg virkelig det, så tøft som du hadde det sist!

Jeg reagerer, som acsa, mer på feilaktig påkledning på kokende barn, og det er selvsagt viktig at man ser an barna, hvor sårbare de er for inntrykk osv. Jeg kjenner deg jo veldig godt, og er helt trygg på at du gjør det som er godt for Lillemor. Jeg tror det ligger fordekt kjerringmisunnelse i en del sånne kommentarer, og at mange ikke er bevisst på hva de sier og i hvilken tone de sier ting.

Dette minner meg forresten om da M & S var babyer og du og jeg og ungene skulle møtes på kafé, du snakker om prosjekt! Jeg kunne tross alt bare kle på en unge og trille ned på Majorstua, mens du skulle kle på to, og så bæsjet den ene og da måtte den andre kles av for å ikke koke mens den første ble skiftet på og da bæsjet den andre, og så måtte den første kles av igjen og så ble de sultne og måtte ha mat og .... Hvis vi avtalte 12, måtte du gjerne begynne 9....

Nei, dette er deg vel unt!

Kokende barn vil vi ikke ha!

:mimre: Ja, det var litt mikk sist ja.
Husker jeg ba deg ha med en avis eller tre, sånn i tilfelle vi ble forsinket...

Det er veldig mye enklere med en! I dag har snuppa og jeg vært på shopping. Hei så greit det er med Mayawrap.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:17   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk mye av det samme med lillesøster. Kanskje spesielt da jeg var på butikken og handlet med henne på magen da hun var 40 timer gammel. Og da vi like etterpå dro på Bogstadvannet og badet...

Jeg stirrer så øynene vil falle ut av hodet mitt når jeg ser et bittebittelite nusk. Og hvis jeg kunne kommet på noe som lignet på en unnskyldning til å kunne Oh-e og Ah-e så hadde jeg sagt omtrent hva som helst. Det er nok det damene på kafeen gjorde.

Gammel 23-10-06, 21:27   #14
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Så koselig med liten bebi i hus! (og på cafe.. )) Du er jaggu heldig. Med eldstemann fikk jeg sånne komentarer mye, om å være ute, om han hadde for lite klær på, ja t.o.m om at vi var ute å kjørte bil.. Da var jeg bare 19, og la vel mer merke til alt folk hang seg opp i. Med nr 2, 10 år senere registrerer jeg dem ikke. Jeg er så vant med små at jeg føler jeg kan ta mine egne gode beslutninger.. Men noen "vet jo alltid bedre", er det ikke sånn da..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:33   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg ser du har møtt min mor på kjøpesenteret!
Joda, du skjønner "Babyen er alt for liten til å være ute blant folk på den måten, har du i det hele tatt tenkt på infeksjonsfaren? Folk som går og hoster, det er forkjølelsessesong nå, vet du! Da jeg var ung satt vi hjemme de første 3 månedene ....[bla bla bla]"

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:37   #16
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Ah, jeg ser du har møtt min mor på kjøpesenteret!
Joda, du skjønner "Babyen er alt for liten til å være ute blant folk på den måten, har du i det hele tatt tenkt på infeksjonsfaren? Folk som går og hoster, det er forkjølelsessesong nå, vet du! Da jeg var ung satt vi hjemme de første 3 månedene ....[bla bla bla]"

har hørt`n før av min bestemor.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 21:48   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fødte på sommeren, var heldig å være i god form igjen med en gang så vi trillet tur til byen samme dag som vi kom hjem fra sykehuset. Husker ikke om vi var på kafé, men jeg tviler siden det var veldig varmt. Utekafé i tilfelle. Men jeg husker at babyen ble lagt merke til når vi tok henne opp. Men jeg tok det bare som et kompliment Jeg har forøvrig et bilde av meg med babyen i armene på utekafé sammen med mamma. Det var ca en uke etter fødselen.

Når jeg ser nyfødte på kafé eller kjøpesenter blir jeg litt sånn "Åååååååh det lille nurket " fordi det er et så spesielt syn. Jeg kunne også godt funnet på å spørre hvor gammelt barnet er (og lirt av meg en lignende tåpelig frase som du fikk) bare av ren nysjerrighet, og bare for å få en ekstra kikk. :babysyk:

Gammel 23-10-06, 22:12   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blobben var 14 dager gammel første gangen hun var på kafé. Jeg tror Frøkna var knapt en uke gammel.

Jeg fikk kommentarer fra alle vi møtte da vi var på kafé på fredag, men jeg oppfattet dem utelukkende positivt: folk synes som oftest det er fryktelig stas med slike bitte små nurk, og de aller fleste vil, som Polyanna sier, si hva som helst for å ha en unnskyldning til å stoppe opp og beundre nurket på nært hold, og det mest nærliggende er jo å si noe i retning av: "Hvor gammel er hun?" eller "Hun var jammen ikke mange dagene gammel?" eller "Å, så liten, også ute blant folk allerede!" :imponert:

Jeg synes det er kjempestas å ha med spebarn på kafé, for jeg får så mye oppmerksomhet, og folk er så utrolig blide og hyggelige.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 22:11   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sneipen var flere ganger på kafe i sin første uke. Kos deg, du!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 22:37   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

I
På caféen er det flust med babyer, men ingen så små som A.
Flere spør hvor gammel hun er, og blir overrasket når jeg sier 12 dager. "Å er hun på café allerede?"

Fikk nesten nå, for jeg var på CCVest og kommenterte en nestennyfødt som var på kafeen der på fredag var det vel - litt deja-vu følelse gitt. Men jeg var bare positiv til vedkommende, så deilig å komme ut litt hvis man føler for det.

Storesøster var med på rundtur i mine armer til alle Riksens kriker og kroker da hun var 10 timer gammel (jeg kjedet meg sånn, og var nysgjerrig på det flett nye sykehuset), og var på Skjennungsstua i Nordmarka 7 dager gammel. Puddingen ble født på sørlandet, og var med oss på båttur i skjærgården da hun var halvannet døgn gammel. Spiller jo ingen rolle det vel, bare man er i form så går jo alt greitt?

Akkurat her har jeg ikke mye til overs for den "gamle garden"s retningslinjer og råd.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.