|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Og det andre spørsmålet - jeg tror det skinner godt igjennom hva slags menneske man er selv om det stotres og stammes. Jeg tenker ikke noe spesielt om det. Unntaket må være foredragsholdere. Da lurer jeg på hvorfor vedkommede gjør det.
Du har rett.
![]() |
#43 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?
Jeg snakker vel omtrent på samme nivå som jeg skriver, tenker jeg. Og jeg tenker absolutt ikke dårlig om dem som stammer eller stotrer.
![]() |
#44 |
Borte
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg er nok bedre til å diskutere skriftlig siden jeg får muligheten til å sortere tanker og lage velformulerte svar. Når jeg diskuterer muntlig så blir jeg ofte så ivrig at jeg ikke får sagt det jeg skal, glemmer essensen og ender opp med noe rart som jeg nesten ikke forstår selv en gang.
![]() |
#45 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?En av grunnene til at jeg har mer "overbærenhet" med folk som stammer når de snakker enn folk som gjør det når de skriver, er vel at skriftlig har man muligheten til å tenke seg om og rette opp, så jeg vet at det folk velger å sende fra seg, har de kunnet lese gjennom og vurdere en gang til før de sender. Men muntlig har man for det første kortere tid på seg, og for det andre er det alltid første versjon som kommer ut - og når man selv hører at man sier noe teit, er det som kjent for sent å gjøre noe med det. Så man må forvente (og helst godta) adskillig mer rot og mindre gjennomtenkte formuleringer muntlig enn skriftlig.
![]() |
#46 |
frakoblet
|
Det var en god forklaring, Skilpadda. Akkurat som jeg skulle har formulert det selv.
![]() |
#47 |
flisespikker
|
Slike komplimenter varmer virkelig.
![]() |
#48 |
intro
|
![]() |
![]() |
#49 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Quiet, please
|
Er du meg?
![]() |
#51 |
<*(((<
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Hm. Jeg har det problemet at jeg snakker fort, og tidvis veldig fort. Blir jeg engasjert er det vanskelig å holde tempoet nede, samme hvor mye jeg har tenkt på det på forhånd. Også sluker jeg nok litt stavelser her og der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Ja, også signerer jeg hvert eneste ord fra Skilpadda. I hvert fall i denne diskusjonen, kanskje i de fleste andre også.
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg må presisere at jeg er kjent som "Hun som snakker hull i hodet på folk", omtrent, men dette gjelder bare folk jeg føler meg trygg sammen med og trives med. Jeg snakker gjerne mye, fort og lenge med andre også, men der kan jeg stotre og stamme en del mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg er flinkere muntlig enn skriftlig. Har det i kjeften ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
Er du mannen min? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Pauset
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg er flinkere til å formulere meg muntlig enn skriftlig. Klarer meg bra skriftlig, men føler at muntlig er jeg sterkere på. Jeg har også fått tilbakemeldinger på at jeg er flink til å uttrykke meg muntlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Ringskrømt
|
Brems ned på sukkeret, torsken!
![]() |
#58 |
Leser
|
![]() Sv: Ja, du er flink å skrive, men kan du snakke?Jeg snakker bedre enn jeg skriver. Det er allikevel ting som jeg synes er vanskelig å snakke om, på enkelte emner "forsvinner" bare ordene og det opplever jeg som veldig trist. Jeg gråter ikke, eller noe slikt, jeg har bare ikke ord som kan beskrive hvordan jeg har det.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 07-01-08 kl 21:06. Årsak: La til siste avsnitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Skvatt du? Nei jeg mener det. Det er nemlig den type setting hvor jeg føler meg en smule utilpass og lett blir sjenert og litt stille. En gjeng jeg har blitt godt kjent med på nettet som jeg plutselig skal treffe ansikt til ansikt skremmer meg litt, men du var så flink til å holde samtalen i gang og involvere og engasjere alle (absolutt ikke overkjøre). Og du klarte til og med å snakke om annet enn forumet som vi hadde til felles. Også er du flink til å synge.
![]() |
|
|