Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rare påleggskombinasjoner?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 01:02   #41
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Noen venninner av meg hevder at det er voldsomt godt med majones og banan på skive, jeg nekter å smake!

Selv liker jeg varme ostesmørbrød med leverpostei og ost.
Mange syns det er rart.

Du er den andre personen jeg noensinne har hørt liker det. Trodde det bare var meg som likte det.

Ellers spiser jeg egg med dressing på. Eller hvitost med kaviar. Banan med syltetøy er også kjempegodt. Eller favoritt er leverpostei med majones og sprøstekt løk.

Gammel 08-01-08, 07:49   #42
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er godt med brunost og syltetøy, men det er visst ikke sært.

Snuppa prøver ut litt forskjellige komboer om dagen, og favoritten var brunost med sennep. :urk:

Gammel 08-01-08, 08:13   #43
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

En kollega av meg spiser de rareste kombinasjoner. Den rareste er:

Skive, smør, sursild, bringebærsyltetøy og majones.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 08:14   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruost og søtt pålegg - det være seg både honning, banan eller syltetøy er helt legalt spør du meg!

Svogeren min bruker kaviar på bruost. Det er kvalmt.

Jeg er ikke så sær på påleggsfronten, men synes vannmelon med chillisaus (uten salt i) er kjempegodt. Det har jeg lært i Mexico.

Gammel 08-01-08, 08:30   #45
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var liten, var det veldig stas med brunost og kaviar sammen. Grøsser når jeg tenker på det nå. Men jeg ser jo av Bauches innlegg at det forekommer også andre steder.

En kollega av meg spiser banan med pepper på. Synes det også er sært.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 08:49   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Som barn spiste jeg hvitost med majones og banan med majones. Nå gjør jeg ikke det lenger.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 09:25   #47
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Her var det mye rart. Jeg er småkvalm fra før av så nå orker jeg ikke lese hele tråden.

Jeg er ganske kjedelig sånn sett. Det rareste jeg spiser på skiva er kanskje kaviar med gulost over. :kjedelig:

Gammel 08-01-08, 09:32   #48
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

At jeg spiser brunost med paprika er det merkelig nok mange som reagerer på. Det som er så godt!

Gammel 08-01-08, 12:21   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke om det er så merkelig, men jeg har rå hvitløk på mye, feks. oppå makrell i tomat, tunfisk og lignende. Godt for både gane og helse.

Gammel 08-01-08, 12:43   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Jeg spiser skive med brie og bittelitt øko-syltetøy på toppen.
Jeg synes det var skikkelig sært første gang jeg så det, men så smakte jeg, og det er jo veldig godt.

Også spiser jeg cream cheece and spaghetti sandwich, det lærte jeg i Australia som liten. Det er naturell smøreost og spaghetti i tomatsaus mellom to skiver som man tar i toasteren. Det trodde jeg også var skikkelig "yuck" før jeg prøvde. Det er lenge siden sist da, det er jo trossalt ikke mye lavkarbo-vennlig.
(Jeg klarer dog ikke å venne meg til Vegemite, enn om jeg er vokst opp med det praktisk talt, det smaker ugh.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:45   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brie og syltetøy er jo en helt vanlig kombinasjon. Jeg MÅ ha eple- eller pæreskiver eller evt. oppdelte druer oppå brien, ellers smaker det ikke like godt. MMm gleder meg til denne ungen er ute og jeg kan spise brie igjen!

Gammel 08-01-08, 12:47   #52
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Peanøttsmør med jordbærsyltetøy er jo en schlager. Kjempegodt og ikke sært. Appelsinmarmelade og brunost er heller ikke sært.

Men varme ostesmørbrød med kun brunost er kanskje litt kvalmt.

Jonas spiser agurk på absolutt alt.

Gammel 08-01-08, 14:48   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Brunost med tomat er nyyydelig (med salt og pepper på tomaten). Brunost med agurk eller paprika er også veldig godt.

Forresten er det også veldig godt å ha rømme og sukker på brødskiva.

Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 14:59   #54
Nebbia
Passiv

Standard

Ikke pålegg akkurat, men da jeg var russ fikk man et eller annet i lua for å spise softis med spøstekt løk, ketchup og sennep. En kamerat av meg syntes det var så godt at han ikke nøyde seg med den ene isen.

Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:33   #55
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

At jeg spiser brunost med paprika er det merkelig nok mange som reagerer på. Det som er så godt!

Ja jeg også ble overrasket når noen reagerte på det, trodde alle gjorde det jeg. Agurk på brunosten er også godt.

Så er det digg med fersk sopp med rømme og masse pepper på skiva!

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:36   #56
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

-------------

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:09   #57
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg liker veldig godt syltetøy med hvitost og syltetøy med brunost, men vet det er noen som synes det er rart.

Ellers må jeg nevne at søsteren min elsket brunost med majones da hun var liten

Broderen, du her??

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 22:15   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor leste jeg denne tråden? :kvalm:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 22:22   #59
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min kjære serverte meg frokost på senga første gang jeg overnattet hos han: Makrell i tomat med kaviar i tjukke striper på.

Han spiser også kokt skinke med brunost på. "Ost er ost".

(Unnskyldningen for hans manglende hemninger på påleggsfronten er at han kommer fra et land der man ikke spiser særlig mye brødmat.)

Gammel 08-01-08, 22:27   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ost og syltetøy/ frukt er vel ikke rart? Det passer jo godt sammen, enten det er Brie, blåmugg eller Novegia.

Brunost er også godt med syltetøy. Det er jo heller ikke det minste merkelig, siden brunost er noe søtt kliss det også. Jeg forestrekker bringebær til brunost og jordbær til hvitost. På blåmugg har jeg aprikos og på Brie hva som helst.

Det er heller ikke merkelig med peanøttsmør med syltetøy. Salte nøtter og frukt/ bær er en fin kombinasjon.

Noen (jeg sikter ikke til dere her inne, men folk jeg kjenner IRL) er så trangsynte og kresen og lite villige til å prøve nye smakskombinasjoner at jeg blir helt matt.

På skinke har jeg dog ikke syltetøy, men ofte chutney, og det er jo ikke annet enn krydret syltetøy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.