Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dokusåpen om tenåringsmødre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 21:11   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dokusåpen om tenåringsmødre

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Sjølvsagt, men eg synest verkeleg ein bør stikke fingeren i jorda og stille spørsmål ved kvifor den sekvensen var med i det heile. Kva seier den om det å vere ung mor liksom? Ho hadde skaffa trygg og stabil barnevakt, var tydeleg oppteken av om barnet hadde det godt og tok den sikkert lenger ut på fest enn ho hadde tenkt i utgangspunktet.

Ja, jeg er helt enig i at hele programmet er spekulativt, men allikevel. Hun burde fortsatt selv klare å tenke seg at den delen rett og slett bare nørte oppunder alle fordommer som hun selv antageligvis møter hver gang hun går ut døren.

(om ikke annet burde moren hennes tatt tak i det, datteren er jo ikke engang myndig.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:11   #42
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Jeg synes ikke det var noen store overraskelser jeg. Helt normale tenåringer med aldersadekvat oppførsel.
Jeg tror ikke jeg var særlig mer reflektert eller velartikulert i denne alderen selv, og jeg forventer ikke noe mer av disse jentene fordi de har satt barn til verden.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:13   #43
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror mange andre fra FH kommer til å se dette neste tirsdag!

Synes faktisk 5 kunne betalt oss for all den gratis PR `en dem får.

Gammel 08-01-08, 21:13   #44
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Eh...ikke vær SÅ naiv, da.

For all del, jeg vet jo godt at 17 åringer drikker og fester. Men at de drar med seg et kameracrew og drikker seg temmelig fulle, når de vet at mamma, pappa, bestemor, bestefar og resten av familien skal se programmet... Vel... Selv jeg, som ikke akkurat var den modneste 17 åringen i byen, hadde ikke gjort det.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:13   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er merkelig er at jeg faktisk synes denne 17-åringen (jeg så ikke hele programmet) fremsto som både noenlunde voksen og som en omtenksom mamma, så derfor skulle man jo tro at hun skjønte at det ikke er lurt å vise frem ulovlig fyll som umyndig tenåringsmor. Enkelt og greit.

Gammel 08-01-08, 21:14   #46
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Jeg synes ikke det var noen store overraskelser jeg. Helt normale tenåringer med aldersadekvat oppførsel.
Jeg tror ikke jeg var særlig mer reflektert eller velartikulert i denne alderen selv, og jeg forventer ikke noe mer av disse jentene fordi de har satt barn til verden.

Og festinga vi bedriver uten unger og kamera, er den så annerledes?
Jeg tviler...
:har sett på pollene på FP:

Gammel 08-01-08, 21:14   #47
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det som er merkelig er at jeg faktisk synes denne 17-åringen (jeg så ikke hele programmet) fremsto som både noenlunde voksen og som en omtenksom mamma, så derfor skulle man jo tro at hun skjønte at det ikke er lurt å vise frem ulovlig fyll som umyndig tenåringsmor. Enkelt og greit.

Men hadde hun vist bedre så hadde hun ikke havnet oppi den situasjonen i førsteomgang.

Gammel 08-01-08, 21:15   #48
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Der satte du litt bedre ord på det jeg egentlig ville ha frem.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:15   #49
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men ein ser ikkje alltid konsekvensen av det ein går med på der og då. Eg står fortsatt på at det er FEM som har ansvaret for at desse scenene kom på lufta, og eg synest det var ei dårleg redaksjonell vurdering.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:16   #50
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kan noen snart intervjue oppegående unge mødre også? Vi finnes!

Hvor da?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:16   #51
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

For all del, jeg vet jo godt at 17 åringer drikker og fester. Men at de drar med seg et kameracrew og drikker seg temmelig fulle, når de vet at mamma, pappa, bestemor, bestefar og resten av familien skal se programmet... Vel... Selv jeg, som ikke akkurat var den modneste 17 åringen i byen, hadde ikke gjort det.

Igjen: Hun valgte å være ærlig. Og var absolutt ansvarlig som mor. Er ikke det hovedpoenget, da?

Joa, men hun var like forbaska ærlig!

Gammel 08-01-08, 21:16   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Men hadde hun vist bedre så hadde hun ikke havnet oppi den situasjonen i førsteomgang.

Det er jeg ikke enig i. Man er ikke nødvendigvis dum fordi man blir gravid i tenårene, kondomer kan sprekke, p-piller kan ikke virke og vel, ting kan skje. At mange velger å bære frem barnet, selv uten støtte av den vordende pappa, står det respekt av.

Gammel 08-01-08, 21:17   #53
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Her er jeg helt enig med Alfa, er tross alt unge jenter det er snakk om, og jeg husker selv hva jeg holdt på med i den alderen... Ikke alle som har en ressurs-sterk familie i ryggen heller.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:17   #54
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg ikke enig i. Man er ikke nødvendigvis dum fordi man blir gravid i tenårene, kondomer kan sprekke, p-piller kan ikke virke og vel, ting kan skje. At mange velger å bære frem barnet, selv uten støtte av den vordende pappa, står det respekt av.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:18   #55
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ja, men ein ser ikkje alltid konsekvensen av det ein går med på der og då. Eg står fortsatt på at det er FEM som har ansvaret for at desse scenene kom på lufta, og eg synest det var ei dårleg redaksjonell vurdering.

Ja, litt enig med deg der.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Gammel 08-01-08, 21:18   #56
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Ingen er dum bare for dem ikke helt klarer ¨å se konsekvensen av sine handlinger. Jenta er 17 år. Man kan ikke forvente at hun skal ikke oppføre seg som 17 åring, selv etter hun har fått barn.

Gammel 08-01-08, 21:19   #57
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg reagerer ikke så mye på at de viste en fyllefest (jeg så ikke programmet), alle vet vel at mange 17-åringer fester og drikker.
Jeg håper de viser fram ulempene ved å få barn i så ung alder og i tillegg være alene med dem. Til skrekk for de som tror de kan skaffe seg en ekstra lekedukke og diverse annet morsomt ved å bli tidlig mor.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 21:19   #58
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Her er jeg helt enig med Alfa, er tross alt unge jenter det er snakk om, og jeg husker selv hva jeg holdt på med i den alderen... Ikke alle som har en ressurs-sterk familie i ryggen heller.

Likevel, MED ressursterke, kan det skje.

Gammel 08-01-08, 21:19   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Og festinga vi bedriver uten unger og kamera, er den så annerledes?
Jeg tviler...
:har sett på pollene på FP:

Tja, nå går jeg utifra at de fleste på FP er myndige og faktisk har lov til å drikke sprit. Hvilket jeg synes er et poeng, merkelig nok.

Ja, hun var ærlig. Fint.

Jeg kjenner at jeg er veldig enig med medAlfaen min om at det er spekulativt av FEM, men noe annet kunne man strengt tatt ikke vente seg. De satt nok og gned seg i hendene da de fikk dette på kamera, kan jeg tenke meg. ppgitt:

Gammel 08-01-08, 21:20   #60
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg reagerer ikke så mye på at de viste en fyllefest (jeg så ikke programmet), alle vet vel at mange 17-åringer fester og drikker.
Jeg håper de viser fram ulempene ved å få barn i så ung alder og i tillegg være alene med dem. Til skrekk for de som tror de kan skaffe seg en ekstra lekedukke og diverse annet morsomt ved å bli tidlig mor.

Jeg oppfattet ikke dette programmet som en "romantisering". Tvert i mot.
Du burde se det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.