|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"? | |||
| Mannen bør navngis i media |
|
31 | 28,44% |
| Mannen bør ikke navngis i media |
|
78 | 71,56% |
| Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?De hadde et sladdet bilde av mannen på forsiden på VG også, der med mørkt hår.
|
|
|
#2 |
|
Viser tenner
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nei, det synes jeg ikke. Det er endel av rettssikkerheten i Norge, at man er uskyldig til man er dømt av en domstolen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nei, så lenge han ikke er dømt så skal han heller ikke navngis. Jeg misliker at media bedriver heksejakt på en person som foreløpig kun mistenkt/siktet i en sak. Politiet kan ta feil, selv om de anser seg for å være sikre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
godt brukt
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nei jeg synes ikke det, av hensyn til pårørende og rettsikkerheten vi har her i landet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Eh, eller jeg kunne bare signert denne!
|
|
|
|
#6 |
|
strikker
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?"En bilentusiast som driver verksted i byen".
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jepp, navngi slik at flere kan stå frem og anmelde.
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Å, jeg misliker Staff så inderlig. Er det ikke mulig å skaffe seg en annen forsvarer? Jeg ville aldri valgt Staff som forvarer om jeg var tiltalt for pedofili, for hans personlige "engasjement" i denne typen saker svekker jo faktisk hans troverdighet som jurist. Han fremstår som en ekkel grisete nærovergriper, ikke som fagperson. At han går så langt å forsvare handlingene generelt gjør ham ikke til en bedre forsvarer. Tror jeg.
|
|
|
#12 |
|
A friend with benefits
|
Jeg er helt enig.
|
|
|
#13 |
|
strikker
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Om det blir slengt ut et bilde kan det jo være at andre barn eller voksne vil kjenne han igjen og anmelde de også.
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Han har jo vært overalt, så om hanbor i nabolaget eller ikke betyr lite.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Enig med him og Mim. Jeg syns det er ganske ufint hvor langt avisene har gått i å identifisere ham, ved å hinte om familie, sivilstand, bosted, jobb osv. Ganske mange vil lett vite hvem vedkommende er.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Det tjener ingen allmen nytte å navngi mannen i media skjønner egentlig ikke spørsmålet, hadde han vært identifisert 100% ved dna og var på rømmen jo da hadde det vært et poeng , men de har mannen han er pågrepet hva vil hennsikten være annet en sensasjonslyst og offentlig gapestokk? Sist redigert av era : 11-01-08 kl 15:33. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Nuh har jeg bestemt meg. Etter å ha hørt hva politiet sier vil det ikke være lurt å navngi eller gi ut bilde av tiltalte nå. De trenger å kunne la ofrene peke han ut (husker ikke hva det heter) blandt andre bilder, så av hensyn til de som alt har anmeldt og er utsatt synes jeg saken bør få gå sin gang, slik at ikke etterforskningen opp til nå ødelegges. Senere kan man jo spørre seg, men det får jeg tenke på senere. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Naiv og Super
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg er prinsipielt mot å navngi en mistenkt. Dette av hensyn til alle involverte parter og rettsikkerheten, jeg synes vi bør ha, i landet. Spesielt med tanke på den mistenktes familie som uskyldig blir dratt inn i saken.
|
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg er generelt i mot at lovbrytere navngis i media, da disse som oftest har en familie som er fullstendig uskyldig, og som dermed får lide unødig, utover det faktum at vedkommende er en dust.
|
![]() |
|
|