|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Skulle bare mangle at jeg som er fra Barteby ikke skulle være Harry. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jeg tror rett og slett at mange av de engelske uttrykkene har blitt banket inn i oss gjennom TV, musikk og film. På norsk hadde vi kanskje bygd opp setningen på en helt annen måte. Sånn sett er det vel en reell fare for at vi svekker vår egen ordrikdom over tid?
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Ja jeg blander hele tiden, snakker engelsk på jobb og i tillegg ca halvparten av privatlivet mitt. Har nesten bare skrevet på engelsk siden jeg var 18 år og det merkes veldig godt på det dårlige norske skriftspråket mitt. Ikke bra. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Massevis. Engelske, tyske og spanske, på jobb kan jeg sågar fleske til på latin.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?No shit. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jepp. Denne brura òg.
|
|
|
#9 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jeg pleier å himle litt med øynene, vifte med armen og si: "Whatevvahh".
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Men jeg lurer litt på hvorfor det hevdes at det ikke finnes et engelsk ord for søsken - er ikke det sibling, da?
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?
Uten at jeg er språkviter og egentlig vet, så vil jeg nå påstå at sibling er et typisk amerikansk uttrykk, og ikke så ofte brukt i engelsk-engelsk.
|
|
|
#13 |
|
Har fått nytt nick
|
Sist redigert av MsM : 13-01-08 kl 02:19. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, det trodde da jeg også?
|
|
|
#15 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Bruker du engelske ord og uttrykk i dagligtalen?Jeg vet at jeg bruker mange engelske ord og uttrykk. De jeg kommer på akkurat nå er "too much", "no way" og "I rest my case". Jeg prøver egentlig å begrense det litt, og merker at jeg synes det er irriterende når andre, som elevene blander inn mange engelske uttrykk i norsken.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Filling - i sandwicher, ihvertfall!
|
![]() |
|
|