|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
| Se resultatene: Hva sier du? | |||
| øretelefoner |
|
50 | 29,24% |
| høretelefoner |
|
51 | 29,82% |
| hodetelefoner |
|
70 | 40,94% |
| Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Øretelefoner? Høretelefoner? Hodetelefoner?Tåpelige tlf. Endte med å svare det eneste jeg aldri sier; høretlf. Sier hodetelefon i 9 av 10 ganger, men alt virker feil. Øreklokker er også noe jeg snubler innom.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øretelefoner? Høretelefoner? Hodetelefoner?Hodetelefoner = med bøyle og sitter utenpå ørene
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øretelefoner? Høretelefoner? Hodetelefoner?Hvorfor kaller man det telefon? Det har jo null og niks med telefoner å gjøre?? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Øretelefoner? Høretelefoner? Hodetelefoner?
Det står forklart tidligere i tråden. :jup:
|
|
|
#7 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Øretelefoner? Høretelefoner? Hodetelefoner?Ordet telefon betyr å overføre lyd, vi er vant til å bruke ordet om hustelefon/mobiltelefon, altså å snakke i telefonen som eneste betydning, men i ordet hodetelefon er det lyd fra en eller annen device som blir overført til små høyttalere som er festet rundt hodet.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Øretelefoner? Høretelefoner? Hodetelefoner?Jeg synes hörlurar er et innmari søtt ord. |
|
![]() |
|
|