|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Smugleser
|
Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kanTidligere miljøvernminister Torbjørn Berntsen insisterte på at klimaavtalen ble forhandlet i Koyto, ikke i Kyoto.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kanSjeptisk har vel mange hørt, men jeg jobbet sammen med en dame som var sjepisk støtt og stadig.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan
Tanta mi er alltid sjeptisk, hun klager også over at ting ikke funsjerer og at folk er så vulsjære.
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Det var i grunnen det jeg også mente. Denne versjonen har jeg lært og har teksten på. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Mener du at "så glad er vi" er ukorrekt? I såfall tror jeg det eksisterer flere varianter, for i teksten vi får i koret står det "så glad er vi". |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Jeg mener at det opprinnelig het (og fortsatt bør hete, mener nå jeg) gladelig, men at det i mange år er blitt sunget feil sånn at det sakte men sikkert har sneket seg inn i språket og blitt en form for sannhet. Sånn er det med en viss Prøysen-sang også. |
|
|
|
#8 |
|
|
I forhold til sangtekster er det vanskelig å si at noe er feil så lenge det finnes offisielle versjoner. Begge utgavene er i dette tilfellet trykket. Sannsynligvis er selve originalteksten skrevet på tilnærmet dansk (som G Kielland ellers også skrev på), men teksten er modernisert. I dette tilfellet tror jeg det trygt kan sies at begge deler kan være riktig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Metallica!!
|
Jeg så det når jeg leste med våkne briller i dag.
Bare når du var liten?
|
|
|
#13 |
|
Tåler regn
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
Jeg også. Og veldedighet blir lett til velledighet. Og illegalt trodde jeg lenge var noe helt spesilet galt: Ille galt.
|
|
|
|
#15 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kanEi jeg kjenner sier til stadighet: "Jeg fikk sjokket mitt!" I stedet for "jeg fikk sjokk". Høres ut som et barn som ikke kan riktig setningsoppbygning.
|
|
|
#16 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kanSoduku var en gjenganger hos meg. Samme med Madraguda. (Som i bandet.)
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kanflechjakke - fleecejakke |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan tilføye:
|
|
|
|
#20 |
|
saftig
|
Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kanJeg husker en gang tidlig nittitall, jeg og en venninde hadde Den Store Diskusjonen. Hun mente det het Chacarel, jeg mente det var Carachel og så viste det seg å være Cacharel.
|
![]() |
|
|