Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 13:37   #41
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre

Barnets behov må kommer foran alt annet, helt klart, og da er seksuell legning og evt andre faktorer som er utenom "normalen", så er det uvesentlig.

Men så klart, står man med to like gode alternativer, så kan man ta hensyn til barnets bakgrunn. Foreldrenes ønsker mener jeg er delvis uvesentlig, for jeg tipper de aller fleste foreldre i en slik situasjon vil finne feil ved alle alternative fosterforeldre.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 14:23   #42
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg regner med at barnevernet har gjort en vurdering utifra det barnet trenger.

Mest sannsynlig tok de de som var tilgjengelige, det er stor mangel på fosterforeldre i Trondheim så vidt jeg vet. Jeg er enig med deg prinsippielt, jeg er bare ikke helt overbevist om at det er det som skjer i praksis.

Gammel 30-01-08, 14:28   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mest sannsynlig tok de de som var tilgjengelige, det er stor mangel på fosterforeldre i Trondheim så vidt jeg vet.

I artikkelen så står det at de valgte den fosterfamilien som best kunne håndtere dette barnet. Så de tok ikke bare den familien som var tilgjengelig, slik jeg forsto det.

Men de snakker også om generell mangel på fosterforeldre, og vanskeligheten med å matche fosterforeldre og barn med lik kulturell bakgrunn siden det er overvekt av barn fra andre kulturer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.