Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tid og rutiner om morgenen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-08, 00:14   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tid og rutiner om morgenen?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Ja. Har ikke alle barn mulighet til å spise i barnehagen?

Jeg vet faktisk ikke om det ville gått an for Poden. Han går i friluftsbarnehage, og den avdelingen har ikke egne innelokaler i barnehagen - vi leverer ham ute i skolegården (som er felles for skolen og hele barnehagen), de drar fra barnehagen klokken ni og er på hytta ved Sognsvann etter ti, og spiser første formiddagsmat ikke så lenge etter det. Det er mulig det går an å sitte inne i en av de andre avdelingene og spise frokost om man kommer tidlig, det har jeg aldri spurt om. (Jeg tror uansett det ville bli adskillig dårligere stemning både her hjemme og på vei til barnehagen om ikke jeg og han skulle spise før vi dro. )

Gammel 08-02-08, 00:49   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det hjelper vel ikke HI så veldig med frokost i barnehagen, så lenge hun har et skolebarn som må få frokost før de drar.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 21:27   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er imponert over hvor kjappe noen er.

Selv har jeg alltid trengt god tid på morgenen. Jeg har alltid, fra jeg var 14-15 år, stått opp 2 timer før jeg drar. Nå som jeg har har 3 barn bruker jeg fortsatt 2 timer, så jeg har blitt mer effektiv. Vekkerklokken ringer 5.30. Jeg står opp, dusjer, finner frem klær til meg og ungene. Jeg skal som regel henge opp en vask med klær og setter på en ny som er klar til jeg kommer hjem på ettermiddagen. Veldig kjekt med timer på vaskemaskinen. Så vekkes mann og barn. Han ordner frokost mens jeg prøver å få 2 av barna til å kle på seg. Vi spiser frokost og lager matpakke. Da har klokka blitt 7. Jeg gjør klar i hvertfall 2 av barna og meg selv. Jeg drar kl 7.35 og er på jobb til kl 8.. Mannen kjører skolebarna til skolebussen og minsten i barnehagen kl 7.45. Mellom alt annet rydder jeg litt og ordner å styrer. Jeg sier som Albert Åberg, "jeg skal bare". Vi pleier ta oss god tid. Eldstemann kan ikke stresses, er veldig opphengt i rutiner og vaner.

Gammel 07-02-08, 21:40   #4
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

I mitt forrige liv som hjemmeværende i permisjon har jeg gjerne stått opp 7.30 og vært ferdig med barnehagelevering 10. Innbakt i dette var da 2 ammerunder, ett skift og stell på baby, storesøster langvarig frokostspising på omtrent 1 time.

I mitt nye liv må ting gå langt raskere, og jeg har også kommet dit at jeg finner fram klær til barna og meg selv på kvelden, smører matpakker, rydder kjøkkenbordet, tar en kjapp dusj på kvelden dersom jeg ikke må vaske håret - da må jeg dusje på morgenen. Jeg håper jeg klarer meg med å stå opp 7 og være ferdig med levering i barnehagen 8 når den tid kommer at jeg vil raskt på jobb.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 21:54   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber turnus så det varierer litt.
Klokka ringer 6.45.
kl 7 må jeg opp dersom jeg har fri eller seinvakt.
Lillemor våkner av min klokke og blir vasket og kledd på med en gang vi kommer ned. Kan ordne ganske mye selv nå, men må ha litt hjelp med bleia og bukseknappen. Mellomste må vekkes, men ordner seg selv når han bare får opp øynene...

Storebrors klokke ringer 7.15, han står opp da og ordner seg selv, og lager seg frokost osv. Han går kl 8.00

Jeg lager frokost til de minste i full fart og alle er ute av huset 8.30 med god margin.

De dagene jeg begynner på jobb 7.45 står jeg opp en time tidligere og ordner meg selv før jeg vekker resten av huset. Storebror låser seg da selv ut kl 8. De minste spiser medbragt frokost i barnehagen. Leverer dem når barnehagen åpner kl 7.30 og rekker akkurat jobben med en nødskrik. Er sjeleglad det kun er en dag i uka vi må opp så tidlig.

Mannen min kjører sitt eget løp om morgenen og er ikke med i denne kabalen

Jeg dusjer ikke om morgenen, trener kl 9 når jeg har seinvakt, og dusjer etter det. Ellers dusjer jeg om kvelden etter trening.
Matpakker smøres kvelden før, også frokostmatpakker om jeg skal tidlig på jobb.
Skolesekk, barnehagebag, treningsbag, svømmebag osv. er pakket på forhånd
Eldstemann har ansvar for seg egne klær og mat om morgenen (etter eget ønske, blir veldig irritabel om vi blander oss)
Jeg legger frem klær til unger og meg selv før jeg legger meg.

Gammel 08-02-08, 08:37   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange vekker barna om morgenen? Kanskje vi skulle hatt en poll på det. Her vekkes barna aldri, nemlig. De vekker oss. Uten unntak. Og, ja vi begynner på jobb og skole klokka åtte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:45   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvor mange vekker barna om morgenen? Kanskje vi skulle hatt en poll på det. Her vekkes barna aldri, nemlig. De vekker oss. Uten unntak. Og, ja vi begynner på jobb og skole klokka åtte.

Ja, det lurte jeg også på. Fikk store øyne av alle vekker-barna-innleggene.

Sist redigert av Skremmern : 09-02-08 kl 00:07.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:01   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det lurte jeg også på. Fikk store øyne av alle vekker-barna-innleggene.

Eldstemann står som regel opp litt før eller samtidig med pappaen rundt 0700. Han kler på henne og ordner frokost. Så forlater han åstedet 45 min. senere. Da ser eldstemann på Playhouse en times tid, før jeg og lillesøster finner det for godt å stå opp rundt 0900. Da steller jeg henne og kler på meg selv (dusjer kvelden før). Så spiser jeg og lillesøster frokost, før jeg kler på begge og pakker barnehagesekken. Vi er ute av døra mellom 1030 og 1100.
Vi har alltid rolige, behagelige morgener.

Vi vekket aldri før, vekker et par ganger i uka nå. Er jo ikke rart du ikke vekker når det er snakk om klokka 7 da . De fleste har vel barna oppe noe tidligere. Ikke veldig overraskende at morgenen er rolig når dere er ute mellom 1030 og 11 synes jeg.....da har jo nærmest dagen gått, jeg kaller ikke det morgen lenger på det tidspunktet. Når du selv står opp 9 kan man vel si dere har en rolig morgen, Skremmern.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 14:01   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange vekker barna om morgenen?

Poden må vanligvis vekkes, rimelig motvillig, sånn i syv-/halv åtte-tiden. På hverdager, altså. I helgene spretter han gjerne glad og fornøyd opp før halv syv.

Gammel 08-02-08, 23:31   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Poden må vanligvis vekkes, rimelig motvillig, sånn i syv-/halv åtte-tiden. På hverdager, altså. I helgene spretter han gjerne glad og fornøyd opp før halv syv.

En lørdag for et par måneder siden så sov og sov storebror. Da han våknet så proklamerte han: "Jeg har jo sovet KJEMPELENGE i dag! Det var fordi jeg hadde glemt at det var lørdag! Jeg trodde det var torsdag!!"

Vi vekker ikke barna, nei, men det er fordi det fortsatt er permisjon her i huset.

Når høsten kommer blir det nok vekking, ja.

Gammel 08-02-08, 17:29   #11
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det også ungene som vekker oss. jeg har aldri vekket ungene mine, de er morgenfugler begge to!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 18:21   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan heller ikke huske at vi noensinne har vekket ungene våre...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 21:17   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cec, her.

Her er det også ungene som vekker oss. jeg har aldri vekket ungene mine, de er morgenfugler begge to!

Det hjelper nok. De morgenene da Poden våkner og står opp av seg selv, går alt (rimeligvis) mye greiere og raskere.

Gammel 07-02-08, 21:58   #14
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi står opp 6.50.
Kler på oss og steller oss. Rundt 07.30 setter vi oss ned for å spise frokost hele gjengen.
Også er det sitte og vente til klokka blir 8.25 sånn at vi kan kjøre til skolen som begynner 8.40
Som oftes er det kun en voksen og 3 barn som går gjennom morgenrutinen.

Mannen min er mer morgenfugl når det er hans tur å stå opp, han står opp rundt 6.00 tiden.

Gammel 07-02-08, 22:19   #15
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi står opp kl 6. Dusjer, kler på oss og steller oss. Guttene spiser enten frokostblanding eller yoghurt (de spiser skikkelig frokost senere i barnehagen) og stelles etterpå.
Sambo drar hjemmefra rett før 7, jeg tar med meg guttene rundt 7.10 og er på jobb til 7.30
Alle matpakker smøres kvelden før, og alle klær legges fram.
Jeg synes egentlig at jeg har god tid om morgenen, og er aldri stresset da.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 22:50   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

mitt eldste barn er morgengretten. eller, nei... MORGENGRETTEN!! (aner ikke hvor hun har det fra)

vi står opp 07.30, helst før, noen ganger etter.. skolen begynner 08.30, og minsten blir ofte med på den leveringa (fordi han ikke er helt ferdig eller jeg ikke rekker å levere han først.)

hun har faktisk kommet inn i en god rutine nå, som går ut på at hun legger seg på badegulvet ( hun elsker varmekablene), og her spiser hun frokosten sin samtidig som hun kler på seg klærne (lagt frem kvelden, før i rekkefølge)

minsten elsker å løpe unna, gjemme seg, og fryder seg når han er raskere under-bordet-over-bordet-rundt-sofaen-og-under-bordet-en-gang-til før jeg får tak i han.. jeg kan tenke meg jeg ser ut som Lina som skulle trekke en tann ( i Emil-boken ) og når jeg endelig har fått på alle klærne hans (et par ganger? ) så er det ikke sjelden at han bærsjer (selvfølgelig på de dagene vi har minst tid..)

jeg hadde en periode ifjor (høst 2006) hvor jeg begynte 07.30 på jobb, og måtte levere ungene i barnehagen aleine, og brukte 15 min på kjøring. blodslit, men kom i mål på et vis. må man så må man. trodde også jeg skulle dævve av sånt...

Gammel 07-02-08, 23:01   #17
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hvis vi står opp når klokka ringer kl. 07, rekker vi akkurat å være på jobb til 08. LilleVenn spiser frokost i barnehagen, jeg spiser på jobb. Som regel dusjer vi før vi legger oss. Vi er B-mennesker alle tre, så vi prioriterer å sove så lenge som mulig. LøveMannen og jeg har en grei arbeidsfordeling om morgenen. Jeg hjelper LilleVenn med det som trengs, han lufter hunden og pakker sekken til LilleVenn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 23:03   #18
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva med å lage et lite "flytskjema" der du skriver notater en morgen, over hva som gjøres når, og hvor lang tid det tar. Se om du kan identifisere tidstyver eller ting som blir ineffektivt.

Vi har hatt et par klokkeslett ungene har fått innprentet som "deadline". Som når de skal være ferdige på badet, og når frokosten skal være ferdig, og når de skal være ute av huset (gjelder skolebarna)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hos oss er rett og slett problemet at alle ting gjøres LANGSOMT om morgenen. Vi klarer rett og slett ikke å skynde oss på den tiden av døgnet.

Dette er problemet vårt, eller rettere sagt mellomste er nokså vimsete hele dagen... Så derfor hun må vite at hun skal være ferdig med frokosten til kl 8. Miner henne hele tida på klokka, og har av og til sagt at nå får hun ikke mer, fordi klokka har passert 8...

De dagene jeg jobber dagvakt:
Jeg står opp kl 6 (dusjer som oftest om kvelden, hvis ikke, står jeg opp ca 10-15 minutter tidligere)
steller meg og spiser frokost
vekker ungene 630, de to minste er fort oppe, eldste trenger litt mer tdi, emn så er hun kjappere å kle på seg, så hun får et par min ekstra
De to eldste steller seg og pusser tennene (spiser da på sfo)
Minsten hjelper jeg, for hun må smøres og bruker hele dagen om hun får styre påkledning selv.
Er ute av huset ca 7. De to eldste går hjemmefra til sfo (deilig når de begynte med det, er en liten omvei til skolen, og kortere å gå enn å kjøre)
leverer minsten i barnehagen ca 5 eller 10 over 7, og er på jobb 730

Om jeg har fri på morgenen:
Står opp ca 710
steller meg
vekker ungene ca 720 (iallefall de eldste, hender minsten får sove litt til)
De skal være ferdige på badet innen ca 735-740
Spiser frokost og smører maten samtidig, og de skal være ferdige til 8
Så pusser de tenner, og er ute av huset senest 815 (skolen begynner 830)
Tror ikke de har kommet for sent på skolen enda (ikke hørt noe iallfall)
Minsten leveres så i barnehagen (hvis hun har dag da) når vi er klare, et sted mellom 830 og 930. (de dagene får hun kle på seg selv og slikt)

Har heldigvis sjelden superstress om morgenen, men må stadig minne mellomste på hva hun egentlig skal gjøre (dessverre tror jeg minsten blir minst like vimsete...)

oi... hjelpes meg, dette ble langt

Gammel 07-02-08, 23:22   #19
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pleier å finne fram klær kvelden før. Mens jeg dusjer, kler Snuppa på seg og vasker seg selv (kattevask, men vi tar det igjen ved leggetid). Lager frokost til Snuppa og nistemat til oss begge, gjør klar sekk og klær. Tilbake på badet og føner håret og gjør meg klar. Så er vi klar og ute av døra! Dette tar ca 1 time, litt avhengig av hvor mye jeg somler... Så setter jeg meg på toget og spiser frokosten min.

Hvis jeg skal gjøre alt aleine bruker jeg nok minst 2,5t fra jeg står opp til jeg er på jobb, men det skyldes lang reisetid - den er vanskelig å gjøre noe med.

Hvis du vil forsøke å være raskere, så bør du kanskje se på hva dere bruker lang tid på og kutte ned på det? Hvis der er skolebarn, så greier de kanskje å kle på seg og spise mat uten av du er med?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 23:51   #20
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi står opp ca 745, spiser frokost kl 0800 +/- og går til barnehagen ca 0820. Da er Posøren i bhg kl 0830 og jeg på jobb ca 0845.

Med andre ord, 1 time inkludert 15 + 5 minutters gange.

Jeg dusjer ikke om morgenen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.