|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NøstebarnJeg har halvveis skjønt det. Jeg liker Nøstebarn-tøyet og lillebror har noe derfra. Men jeg synes prisen er stiv. Har derfor passet på å kjøpe brukt når jeg har kommet over det. Lillebror har en ullfrotté-bukse som jeg liker kjempegodt. Den er myk, god og, ikke minst, fin. Han har også et ullfleece-sett og jeg elsker spesielt jakken. Sist redigert av Jenna : 19-12-08 kl 10:43. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NøstebarnIngen av mine tåler ull rett på kroppen, men vi bruker det som mellomlag og er veldig fornøyd med det. Nå har de ferdige ullbukser fra nøstebarn og begge to er veldig glad i de. Jeg har ærlig talt ikke vært veldig opptatt av at det er nøstebarn ull eller ei på ferdige klær, men jeg elsker å strikke med garnet derfra. Har strikket ganske mange forskjellige plagg, og synes egentlig bare det er artig å strikke plagg av restene man får også. Har alltid skyldt opp det jeg strikker en gang, og det har holdt fint det. Det gjør jeg når jeg strikker med andre garntyper også. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: NøstebarnJeg er veldig glad i ull generelt, men jeg bruker like gjerne behandlet som ubehandlet ull, og jeg synes ikke Nøstebarn er verdt prisen sammenlignet med alternativene. Nå har jeg fått tak i en del brukt, og de brukes mye.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: NøstebarnEn ting jeg har funnet ut er at det hjelper veldig lite om klærne er aldri så selvrensende når de er fullstendig tilgriset av grøtflekker og gulp. Ergo blir alle klærne fra Nøstebarn vasket like ofte i maskin som de andre klærne her i hus, men de slites mye mer av vasken. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: NøstebarnStor fan av nøstebarn fordi ulla ikke er behandlet. Superwash-behandlet ull er jo bascically ullfibre innpakket i plast, og der går en del av de gode egenskapene tapt. Det er mykt, varmt, selvrensende, uten behandlingskjemikalier, og beholder varmen godt om de blir våte -alt ting jeg setter stor pris på for ungene.
|
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Nøstebarn
Ser man det, en ulv i fåreklær! Man skal ikke skue ulven på hårene, altså.
|
|
|
|
#7 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Jeg tok tilogmed hovedfag på effekten av sauebeite i høyfjellet, og fotfulgte derfor sau en hel sommer (60 feltdøgn) i Hallingdal...
|
|
|
|
#8 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: NøstebarnAlle sin smak og sine preferanser - og heldigvis er vi ulike... Når det gjelder Nøstebarn-garn kommer jeg ALDRI til å bli en tilhenger. Greit at det er varmt, men det er jo ull i seg selv! Jeg har strikket fra tiden på barneskolen, og har prøvd mange produsenters garn - nå også Nøstebarn |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Snikende tiger
|
Man kan lese her, så du trenger sikkert ikke poste akkurat det samme innlegget to ganger.
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
![]() |
Beklager da, ikke kan jeg for at maskinen hang seg opp... Du behøver jo heller ikke lese samme innlegg begge steder!!! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
Hvor: Bergen, Espeland
![]() |
At du mener en ting om dette garnet er helt ok...vi liker heldigvis forskjellige ting!!! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Næmmen så sint, da?
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
![]() |
Jeg synes ikke det er drøyt å bruke advare - du får gjerne være uenig med meg!!! Allikevel står jeg ved mine ord... Jeg har strikket og heklet i mange år, og VET av erfaring hvor mye tid som ligger i selv den minste sokk, og hvor fort innsatsen kan bli en stor skuffelse når resultatet ikke blir som man ønsker... Jeg bruker "advare" spesielt for nybegynnere, slik at de a) ligger unna garnet eller b) vet hva de begir seg ut på... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig!!
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Nøstebarn
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: NøstebarnTror anjacobsen må komme på kurs i Nøstebarngarnstrikking her vestpå. Se så fint svigermor har strikket:
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: NøstebarnJeg er kanskje ikke enig i alle formuleringene mot nøstebarngarnet, men jeg er enig i at det er ujevt spunnet og ikke lenger førstavalget mitt. Jeg har strikket mye til lillesøster og det er helt tydelig at det blir fortere hull, nupper og slitasje på det tynneste nøstebarngarnet. Greit til tepper og når de er nyfødt og ligger stille, men når de skal bevege seg mer rundt i klærne ville jeg valgt et annet garn. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: NøstebarnJeg fikk nettopp en stikket dress fra nøstebarn fra mamma. Den var ikke engang dampet når den ble levert og den så helt perfekt ut! Og så er den så god! her er bilde fra før den ble vasket første gang. |
|
|
|
![]() |
|
|