Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Heter du dette?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Heter du dette?
Anne 12 3,75%
Hege 11 3,44%
Hilde 6 1,88%
Monica/Monika 5 1,56%
Anita 9 2,81%
Linda 7 2,19%
Nina 7 2,19%
Elin 3 0,94%
Marianne 8 2,50%
Kristin/Christin 8 2,50%
Line/Lene 11 3,44%
Camilla/Kamilla 7 2,19%
Silje 4 1,25%
Heidi 6 1,88%
Cathrine/Catrine/Katrine/Kathrine 9 2,81%
Anette/Annette 1 0,31%
Kristine/Christine 4 1,25%
Elisabeth/Elisabet/Elizabeth 6 1,88%
Nei 181 56,56%
Er mann, evt født før 1970/etter 1985 15 4,69%
Deltakere: 320. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-08, 20:55   #41
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Heter du dette?

Navnet mitt står på listen, er født i 81.

Gammel 19-02-08, 20:56   #42
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bodde i Finnmark og hadde Hege, Gøril, Tonje, Hild, Anne Lise, Ingeborg, Monica og Laila i min klasse. Er født i 1973.

Gammel 19-02-08, 20:56   #43
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er oppkalt etter min bestemor så jeg er ikke på lista. Jeg har et kort navn med en a-ending og det er vel ikke det vanligste blant oss som er født på 70-tallet, men hadde glidd rett inn i trenden i dag. Jeg savnet Marit! Har 4 Marit-er (en med dobbeltnavn rikitgnok) på mobilen min.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:56   #44
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Har ingen av navnene, er født i 1978.

Gammel 19-02-08, 20:57   #45
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ikke på lista. Født i -78.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:57   #46
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Nope, Marit står ikke der gitt - merkelig nok....

Og ja, jeg er født i 75 .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:58   #47
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Navnet er ikke på listen i sin form, men en variant er der.

Gammel 19-02-08, 20:58   #48
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har ett av navnene som er nevnt her, men er født før 1970.
Syns også veldig mange av disse navnene har gått igjen i klassene til guttene mine, som er født mellom 86 og 93, så de holder nok koken fortsatt endel av dem.

Må si meg enig. (Bare at jeg har en jente fødd i det tidsrommet.)

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:59   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg heter ikke noe av det som står på lista, men så er jeg også født før 1970.

Gammel 19-02-08, 21:01   #50
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Gammel 19-02-08, 21:03   #51
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:04   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Synes kanskje Bente burde vært på den lista? Jeg har i alle fall 3 Benter på mobilen som er født på begynnelsen av 70'tallet. Men det var kanskje ikke så vanlig navn?

Det sjekket jeg faktisk under den nerdete, men akk så omtrentlige forskningen jeg nå har bedrevet. I 1970 var Bente fortsatt ganske vanlig (ca. 1,2 % av jentene fikk dette navnet det året), mens i 1975 hadde det stupt til 0,5 %. Her er hele lista - pluss Heidi, Hanne og Cecilie, som jeg har lagt til for egen regning:

Anne: topp rett før 1960, fallende kurve, 2 % i 1975
Camilla: topper rundt 1975 og 1990, 1,8 % i 1975
Monica (Monika): topp rundt 1970, 1,5 % (0,3 %) i 1975, totalt 1,8 %
Linda: topp rundt 1975, 1,8 % i 1975
Lene: topp rundt 1975, 1,5 % i 1975
Elin: topp rundt 1973 , 1,3 % i 1975
Marianne: topp rundt 1967, 1,3 % i 1975
Kristin: topp rundt 1965, 1,3 % i 1975
Elisabeth: topp 1975-1985, 1,2 % i 1975
Anette (Annette): topp 1980 (1973), 1,0 % (0,25 %) i 1975, totalt 1,25 %
Anita: topp 1960-70, 1,0 % i 1975
Cathrine/Kathrine: topp 1975-1990, totalt 1,0 % i 1975
Hanne: topp 1960-1990, 1,0 % i 1975
Hege: topp rundt 1970, 1,0 % i 1975
Heidi: topp ca. 1968, 1,0 % i 1975
Hilde: Topp rett før 1970, 1,0 % i 1975
Silje: topp rundt 1985, 1,0 % i 1975
Nina: topp 1965-70, 1,0 % i 1975
Kristine (Christine): topp 1880 og 1980 (1988), 0,6 % (0,3 %) i 1975, totalt 0,9 %
Cecilie. topp 1970-1985, 0,8 % i 1975
Line: topper rundt 1970 og 1987, 0,6 % i 1975

I alt utgjør disse 20 fornavnene ca. 25 % av alle nyfødte jenter i 1975. Det må understrekes at tallene er målt med det blotte (og litt trette og nærsynte) øye ut fra tabellene på www.ssb.no/navn.

Gammel 19-02-08, 21:06   #53
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Nope, Marit står ikke der gitt - merkelig nok....

Og ja, jeg er født i 75 .

Marit hadde sine glansdager i etterkrigsårene. I 1975 fikk ca. 0,7 % av de nyfødte jentene dette navnet, så det leder i alle fall på Line - ref. lista over.

Gammel 19-02-08, 21:07   #54
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg heter ingen av delene, men er født før 1970.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:08   #55
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg står ikke der, og er født i det aktuelle tidsrommet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:08   #56
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Nei mitt navn står ikke der. Har dobbelt navn, men ingen av dem stod der.

Gammel 19-02-08, 21:09   #57
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Marit hadde sine glansdager i etterkrigsårene. I 1975 fikk ca. 0,7 % av de nyfødte jentene dette navnet, så det leder i alle fall på Line - ref. lista over.

Det var i allfall mange Marit'er på skolen der jeg gikk (Har alltid gått under Marit + forbokstav i etternavnet)

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:12   #58
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Det var i allfall mange Marit'er på skolen der jeg gikk (Har alltid gått under Marit + forbokstav i etternavnet)

Jeg var nå den eneste på hele skolen som het Marit ****

Gammel 19-02-08, 21:14   #59
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jadda, mitt navn er på listen, og jeg er født i det aktuelle tidsrom.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:15   #60
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Her er forresten den offisielle 30 på topp-lista for 1970-79 - rangert:

Anne
Linda
Hege
Monica
Hilde
Marianne
Nina
Anita
Kristin
Heidi
Elin
Elisabeth
Tone
Lene
Camilla
Hanne
Line
Mona
Ann
Trine
Bente
Cecilie
Siv
Marit
Inger
Janne
Eva
Anette
Vibeke
Maria

Svar

Emneord
navn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.