Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Panne eller kasserolle?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Panne eller kasserolle?
Jeg sier panne 22 20,75%
Jeg sier kasserolle 33 31,13%
Jeg sier noe helt annet 43 40,57%
Det heter panne 8 7,55%
Det heter kasserolle 19 17,92%
Dustepoll! 9 8,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 08:39   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Panne eller kasserolle?

Sånn i utgangspunktet sier jeg panne om kokekar, men jeg bruker også kasseroller innimellom.

Stekepanne det kaller jeg stekepanne, eller steikepanne

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 08:42   #42
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg sier kasserolle, men mest gryte.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:00   #43
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stekepanne og kjele!

Gammel 24-02-08, 09:01   #44
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sier gryte. Panne er stekepanne eller langpanne. Kjele koker man vann eller kaffe på.

Gammel 24-02-08, 09:37   #45
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sier panne om gryter/ kasseroller. Eller av og til kjørler som flertallsbenevnelse.

Gammel 24-02-08, 10:05   #46
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Panne (gryte i spesielle tilfeller). Når jeg skal ha en stekepanne ber jeg om en stekepanne, men de andre til å koke i kaller jeg panne.

Gammel 24-02-08, 11:00   #47
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg sier gryte.

Panne = stekepanne
Kjele = kaffekjele

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:01   #48
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Gryte.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:01   #49
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Panne= stekepanne
Kasserolle = gryte.

Jeg sier stekepanne og gryte.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:08   #50
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Panne= Stekepanne, langpanne osv.
Nesten alt annet er gryte.
Jeg bruker aldri ordet kasserolle.
Kjele er kaffekjele.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:56   #51
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Kjele

Evt kasserolle. Panne er stekepanne, eller det kan være langpanne.

Jepp

Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:26   #52
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Kjele/gryte og stekepanne/panne.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:28   #53
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Jeg sier gryte, og tenker på stekepanne når noen sier panne

Gammel 24-02-08, 12:29   #54
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjele. Stekepanne.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:30   #55
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Panne=stekepanne
Kasserolle/kjele/gryte går for det samme.

Gammel 24-02-08, 12:34   #56
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjele. Men bor i Bergen og rundt her er de ganske så unyanserte og alt er panner. Jeg sier gryter hvis det er håndtak på og stekepanne hvis den er flat. Panne har jeg på hodet!

Gammel 24-02-08, 14:04   #57
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Panne eller kasserolle?

Stekepanne sier jeg, og det tenker jeg på hvis jeg hører panne.
Mens hvis jeg hører kaserolle tenker jeg på kjele/gryte (jeg sier kjele).

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 14:33   #58
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Jeg sier kasserolle
Jeg sier ikke panne heller, men for meg så er en panne = stekepannen
Kjele = Kaffekjelen

Sist redigert av Solice : 24-02-08 kl 15:09.
Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 14:52   #59
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tenker på stekepanne når jeg hører panne ja. Sier ikke kasserolle, men gryte.

Hehe jeg trodde faktisk HI mente stekepanne!

Gammel 24-02-08, 15:06   #60
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Kjele. Kasserolle har eg aldri sagt og panne er det same som steikepanne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.