Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lykkelig er du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: På en skala fra 0 til 10, hvor lykkelig er du?
10 12 8,00%
9 27 18,00%
8 35 23,33%
7 29 19,33%
6 19 12,67%
5 9 6,00%
4 5 3,33%
3 4 2,67%
2 4 2,67%
1 5 3,33%
0 1 0,67%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-08, 22:12   #41
TBM
Passiv

Standard

Sv: Hvor lykkelig er du?

Jeg likte denne pollen godt jeg - kanskje fordi jeg er så lykkelig som jeg kan få blitt om dagen?

Det er ikke slik at alt er perfekt i livet mitt altså, men jeg er rett og slett tvers gjennom lykkelig fordi vi har klart å få ekteskapet vårt på rett vei, fordi ungene er glade for det, fordi jeg er en mer avslappet mor og kjæreste, fordi jeg har klart å si nei til noen organisasjonsverv som jeg egentlig ikke ønsket likevel, fordi det går bra på jobben osv osv.

Jeg føler meg rett og slett slik:

(+ to til, men de fikk jeg ikke lov til å ta med!)

Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 22:15   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt blandet.
Halve meg er ca 8 og den andre halve ca 2.

Det er jo litt slitsomt.

Gammel 28-02-08, 22:17   #43
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Svarte 9. Jeg er lykkelig fordi jeg er gift med verdens beste kjæreste, har verdens beste guttegjeng som gir så mye tilbake til meg, jeg har klart å kvitte meg med alle 24 kgene og enda en til. I tillegg har jeg nådd målet jeg satte meg i januar, om å bli teamleder i Tupperware, allerede etter halvannen mnd
Det som trekker det ene poenget er at økonomien kunne vært bedre. Men det går seg sakte til...

Gammel 28-02-08, 22:18   #44
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En sjuer - og det er egentlig langt unna der jeg synes det bør være... Men barna, vårfølelse, spennende jobber og gode venner drar det opp

Gammel 28-02-08, 22:24   #45
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg føler jeg ligger på 8-9. Når det blir vår er jeg på 10.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 23:15   #46
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

8 - jeg har alt jeg ønsker meg. Er veldig lykkelig om dagen. Friske barn, herlig mann, friske foreldre, drøss venner.

Det som mangler for å nå 10-eren er det karrieremessige. Vet egentlig ikke om jeg noen gang blir fornøyd der. Jeg er ambisiøs på mine egne vegne og vil nok alltid videre og ønske en videre utvikling. Men jeg trives forsåvidt godt på veien da. Men akkurat nå er jeg i dvale (les: permisjon) , så derfor 8.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 23:16   #47
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

En god klem til den som har stemt 0.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 23:16   #48
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En 7`er.
Har en jobb jeg er veldig fornøyd med, og en datter som er ei frisk og skjønn lita kråke. Leiligheten er fin og min.
Økonomien kunne vært bedre, og mannen i mitt liv lar vente på seg.
Sykdom i nær familie trekker også litt ned.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 23:37   #49
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Stemte 9. Det som trekker ned er mye tanker og ting som må ordnes, som fører til at jeg er veldig sliten om dagen.

Gammel 29-02-08, 00:30   #50
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tror jeg må svare 10. Og det er fordi jeg føler meg heldig som har friske barn og mann og barn som er glad i meg og setter pris på meg. :klisje:

Jeg definerer da ikke lykke utifra materielle ting. Ei heller utifra jobbsituasjon.
Jobbsiutasjone er litt turbulent for tiden, men det går ikke utover hvor lykkelig jeg er. Det går heller å hvor irritert og frustrert jeg er og hvor kort lunta mi er når jeg går fra jobb.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 07:35   #51
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vel. Den burde vært med. ...og for at dette skal bli seriøs forskning kreves mer konkretisering. "Hvor lykkelig er du i forholdet ditt?" "Hvor lykkelig er du som forelder?" "Hvor fornøyd er du med dagens TV-program?" "Hvor lykkelig er du på jobben din?"
Ellers blir det jo til at en dårlig dag på jobben kan ødelegge for resultatet for hele greia, tross House på TV og veloppdragne barn.

Men jeg er ikke intereressert i undersøke hvor fornøyde folk er med forholdet sitt, som forelder, med dagens tv-program eller jobben sin. Jeg vil bare se litt på den helt generelle vurderingen folk gjør om livene sine. Det er klart at utfra dette kan en jo ikke si noe særlig konkret om disse konkrete tingene, feks om noen har krysset 8 så betyr jo ikke det at disse enkelte tingene ligger på 8. Jeg antar at folk selv tenker gjennom hva som er viktig for deres livstilfredshet og krysser av for et slags gjennomsnitt av de aspektene. Tror ikke det blir så gale jeg.

Og see på den fine klokkeformen rundt 8'ern da. Skjevfordelt der mange svarer høyt på skalaen men det er både forventet og ønsket på en slik skala.

Gammel 29-02-08, 08:04   #52
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

8 - jeg har alt jeg ønsker meg. Er veldig lykkelig om dagen. Friske barn, herlig mann, friske foreldre, drøss venner.

Det som mangler for å nå 10-eren er det karrieremessige. Vet egentlig ikke om jeg noen gang blir fornøyd der. Jeg er ambisiøs på mine egne vegne og vil nok alltid videre og ønske en videre utvikling. Men jeg trives forsåvidt godt på veien da. Men akkurat nå er jeg i dvale (les: permisjon) , så derfor 8.

Signerer. Føler det også sånn, er ikke helt fornøyd med jobbsituasjonen, det trekker ned.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 08:31   #53
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte 7.

Et lite personlig problem (som skal fikses) og det at jeg er alene og sånt bidrar vel til at det KUNNE vært bedre. Men føler meg ikke ulykkelig i det heletatt egentlig. Bare ser for meg "perfekt scenario".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 11:29   #54
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Og see på den fine klokkeformen rundt 8'ern da. Skjevfordelt der mange svarer høyt på skalaen men det er både forventet og ønsket på en slik skala.

Noen som vet hva klokkeform og skjevfordeling er!

Gammel 29-02-08, 14:38   #55
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vanskelig å si for jeg har jo mye å være glad for og jeg tror jeg med årene er blitt flinkere å fokuserer på de tingene som er bra.
Jeg har en flott mann og herlige barn. Vi bor bra og har det tryggt på alle måter. Men bekken og leddplagene trekker ned endel og de gjør at jeg ikke får holde på med det jeg liker. Tenker b.la på trening og sangen som før utgjorde mye av fritiden min. Noen kilo ekstra har jeg også fått pga det hersens bekkengreiene. Hadde jeg vært frisk og fått kommet meg i jobb så hadde jeg sagt 10.

Sist redigert av Michelle : 29-02-08 kl 14:56.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 14:44   #56
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Stemte 10, enda det er rom for forbedring på flere fronter. Men jeg er stort sett fornøyd med livet, og da gidder jeg ikke stemme 8 bare for å ha noe å gå på, da får jeg heller utvide skalaen etterhvert, hvis jeg plutselig en dag skulle føle meg som en tolver.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 14:49   #57
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Stemte 10, enda det er rom for forbedring på flere fronter. Men jeg er stort sett fornøyd med livet, og da gidder jeg ikke stemme 8 bare for å ha noe å gå på, da får jeg heller utvide skalaen etterhvert, hvis jeg plutselig en dag skulle føle meg som en tolver.

Godt sagt. Og jeg tror at om hadde jeg kommet meg i jobb og vært frisk så¨hadde skalaen nærmest eksplodert

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 14:50   #58
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå så er jeg ikke mye lykkelig. Faktorer utenfor min kontroll river meg i fillebiter.

Men det er øyeblikk, med Mazungen da jeg klarer å glemme og er veldig lykkelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 14:58   #59
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir 7 på meg.

Hadde vært høyere om jeg hadde hatt neste ukes kabal på plass før helgen, men det er jeg svært langt unna. (Skal på jentetur og har ikke barnevakt)
Huset er rotete og mannen reist på guttetur på fjellet.

Om jeg skal se litt større på det blir det en sterk 8'er for barna, jobben, hagen min, mannen min og vennene mine.
Hadde vært en 10 uten W.O.W.
Jeg ser ikke frem til å ha barna alene i helgen, er sliten etter en skikkelig hektisk uke.

Gammel 29-02-08, 15:02   #60
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Jeg ligger vell midt på treet, kryssa av 5. Men når ørebetennelsen min forsvinner, snuppa blir feberfri og søstera mi flytter fra oss om 15 dager tipper jeg på at jeg ligger på 7. Så når jobben kommer og jeg har fått orden på en del andre ting, er det rake veien til en tier

Emneord
absolutt lykke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.