|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?Ja jeg er klar over det, men mange steder som kommunen ønsker å legge ned skoler pga elevtallet stiller Montessoriforbundet seg positive til å drive skolen vidre i stedet for at noen elever skal få en veldig lang reisevei. Slik var det i alle fall her, det kan jeg skrive under på, jeg har jo tross alt ungene mine på denne skolen da. Og ja, jeg vet at det kreves en rekke ildsjelef og mye arbeid for å få skolen i gang og for å få den til å gå rundt også.................jeg bor på et sted der det er 25 elever på skolen. Jeg føler vel nesten at du mener at dette kan jeg ikke noe om, men det kan jeg faktisk.
![]() |
#2 |
Stiv
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?Og jeg kan faktisk en god del om dette også.
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?
Det var da voldsomt...
![]() |
#4 |
Stiv
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?
Det kom mer som en reaksjon på denne:
Jeg er sliten for tiden, og overreagerte muligens, beklager dette. Men jeg er godt inne i hvordan man etablerer og driver en Montessoriskole for tiden, og det var helt ukjent informasjon for meg at Montessoriforbundet drev skolene.
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?Jeg vet også om et sted hvor montessori har gått inn og "reddet" en lokalskole som skulle legges ned. Å spa opp dedikerte foreldre i en slik sammenheng er ikke så vanskelig.
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?Ja jeg vet at vår skole er tro mot Montessoripedagogikken, her er 3 av 4 lærere utdannet montessoripedagoger, så vi følger det vi skal. Min samboer er den eneste som ikke er utdannet der, men han har flere kurs fra montessori, slik at han i likhet med de andre kun bruker denne pedagogikken. Hos oss er det Montessori som drifter skolen, det har jeg på det rene.
![]() |
|
|