Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En navnetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 20:54   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En navnetråd

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Du tuller!

Når unger heter sånt blir min første antakelse at foreldrene faktisk ikke KAN stave. Helt sant.

Men Joshua er jo ikke så ille. Normalt skrevet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:04   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når unger heter sånt blir min første antakelse at foreldrene faktisk ikke KAN stave. Helt sant.

Men det kan då bli temmeleg vellykka merkevarenamn av slikt. :Peikar på Oprah:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:01   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MacKenzie er også fint.

Gammel 06-03-08, 22:11   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ruth, Holly, Hannah, Grace, Matthew, Isaac.. Fine navn.

Men ingen er i nærheten av Dominic!

Gammel 06-03-08, 23:03   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blant mine favorittnavn på jenter er: Siobhan, Moira, Niamh, Sinéad og Roisin.

Favoritter blant guttenavn er: Conor, Liam, Ciaran, Craig og Peadar.

Funker dårlig på norsk, ja.

Gammel 06-03-08, 23:09   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ciaran,

Kieran ville jeg skrevet det.

Gammel 06-03-08, 23:11   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kieran ville jeg skrevet det.

En engelsk kamerat av meg skriver navnet på sønnen sin slik.

Jeg har også sett varianten Kiaran - så kjært navn har mange stavemåter.

Gammel 06-03-08, 23:11   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sean, Lawrence, Francois, Michael,

Heather, Joy, Tara, Claire, Jelena, Elaine,

Gammel 06-03-08, 23:12   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Sean,,

Hvordan kunne jeg glemme Sean?

For ikke å snakke om Seamus...

Gammel 07-03-08, 13:08   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Blant mine favorittnavn på jenter er: Siobhan, Moira, Niamh, Sinéad og Roisin.

Favoritter blant guttenavn er: Conor, Liam, Ciaran, Craig og Peadar.

Funker dårlig på norsk, ja.

:dulter:

Og Diarmoid og Laobhaise og Padraig og og ...

Det er utrolig mange flotte gaeliske navn.

Gammel 07-03-08, 21:09   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

:dulter:

Og Diarmoid og Laobhaise og Padraig og og ...

Det er utrolig mange flotte gaeliske navn.

Enig jeg, men skrivemåten er jo rimelig vanskelig å forstå seg på for "utenforstående". Sier jeg som har en forkjælighet for at alle navn skrives nøyaktig slik de uttales.

Gammel 07-03-08, 23:01   #12
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Du tuller!

Ja, jeg tror det er det som er grunnen. Foreldrene er ikke amerikanske, er ikke sikker på hvor de er fra, men jeg tror de er fra sørøst-Asia et sted.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Men Joshua er jo ikke så ille. Normalt skrevet.

Neida, navnet er fint når det er skrevet riktig. Og de uttaler det jo riktig.

Gammel 06-03-08, 23:17   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nadjezjda på russisk, som forkortes til Nadja. Det betyr håp. Jeg ville aldri i livet kalt ungen min Nadja, men på russisk er det fint. (Og veldig vanlig.)

Og noen av navnene hos Homer. Andromakhe. Penelopeia. Nausikaa. Fint på gammelgresk, men kalle et barn noe av det i Norge i dag? Nope.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:29   #14
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville at Sofiane skulle hete Usamah, men eksmannen min mente at det var bare egyptere som het Usamah... Tydeligvis ikke

Gammel 06-03-08, 23:32   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menatte, santvel at Samuel er veldig pent på engelsk, sant?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:34   #16
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg liker det.

Synes den finske utgaven, Samuli, er pen også. Pappa holdt en knapp på det som tredjenavn om jeg var en gutt. De to andre var klare fra før, Rolf Kyrre.

Gammel 06-03-08, 23:37   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rolf Kyrre?

Jeg er for din del glad du er jente. Det hadde vært artig å vite hva du heter, forresten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:38   #18
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Rolf Kyrre?

Jeg er for din del glad du er jente. Det hadde vært artig å vite hva du heter, forresten.

Ja. Rolf etter min far, og Kyrre etter morfar.

Min bror skulle hett Sylvi Angeline om han var jente.

Vi er glade for de kjønn vi fikk utdelt.

Gammel 07-03-08, 13:33   #19
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Nydelig Synes faktisk det kan passere på norsk også jeg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 13:40   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Walter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
navnevalg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.