Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om IKEA?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 17:36   #41
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om IKEA?

Jeg glerder meg til Ikea kommer hit!!!!
De tingene vi har kjøpt derfr har jeg ingentin gå utsette eller klage på!!
Liker konseptet deres godt!!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:44   #42
Kate

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler meg som et barn i en lekebutikk når jeg får tusle rundt på Ikea. :drømmer:

Gammel 08-03-08, 18:13   #43
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

En fordel med å ha IKEA i nærheten er at man blir flinkere til å ikke handle mer en det man skal. Vi har det ikke i umiddelbar nærhet, men 20 min. med bil er nære nok.

Gammel 08-03-08, 18:29   #44
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stort sett et bra inntrykk av IKEA. Synes at kvaliteten er bra i forhold til prisen. De billigste varene er ofte av dårlig kvalitet, men det er vel egentlig bare å forvente...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 02:44   #45
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I like

Har endel stæsj fra IKEA, ikke så mye møbler.
Det vi har har jeg stort sett vært fornøyd med kvalitetsmessig.
Bortsett fra et par kommoder som det har vært helt elendig kvalitet på skuffene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 07:42   #46
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt dilla på IKEA og en tur dit har vært en tur til fornøyelsesparken.
Nå er jeg avvent og har samme opplevelse med Bolia og Hilmers Hus, men der har jeg jo ikke råd til å kjøpe annet enn stearinlysene på impulsshopping.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 07:50   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg elsker IKEA! Venter og venter på at de skal etablere seg nord for Trondheim.

Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 08:05   #48
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor like ved Ikea og en tur dit mellom kl 21-22 er deilig. Da er det fredelig og busslastene med folk nordfra har dratt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:32   #49
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikea, mer en liker igrunn

Vi har kjøkken derfra som er supert. Sofaen er vi også kjempefornøyd med, også senga vår og ungenes senger.
Det vi har kjøpt som har vært dårlig har vært fra dyrere butikker.

Gammel 09-03-08, 14:34   #50
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

[quote=carmenzita;881420]Jeg glerder meg til Ikea kommer hit!!!!
quote]
Jeg også
Får bare håpe alt går etter planen. Ting tar tid.

Gammel 09-03-08, 15:38   #51
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker Ikea godt, og er fornøyd med de møblene vi har derfra. Spesielt den nye, store Pax-garderoben vår.
Det jeg liker aller best er de smarte løsningene, spesielt med tanke på plassbesparende oppbevaring.
Synes også det er morsomt å gå og se på utstillingene, får alltid masse inspirasjon.

Det jeg ikke liker med Ikea er at det, i hvert fall indirekte, bidrar til unødvendig forbruk. Har hørt fra flere hold (og sett med egne øyne) folk som kjøper for eksempel 20 martiniglass til en fest, for så å kaste de etterpå. Og jeg vet at det er veldig enkelt for mange å kjøpe masse nye møbler når de er lei av de gamle (som dermed kastes på dynga) kun fordi det er så billig, og ikke fordi det trengs.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 16:19   #52
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikea har mye bra. Jeg kikker ofte i katalogen før jeg skal og drar helst alene. Da kan jeg frese igjennom og bli ferdig. Hvis jeg har med noen som elsker shopping så tar det flere timer! Da vil jeg helst bare legge meg i en av sengene der og slappe av til de er ferdige
Jeg liker egentlig ikke å shoppe!

Gammel 09-03-08, 16:26   #53
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi bor like ved Ikea og en tur dit mellom kl 21-22 er deilig. Da er det fredelig og busslastene med folk nordfra har dratt.

Vi har både huset og hytta fylt opp med masse Ikea-varer så ja, vi liker Ikea. Både designet og prisen

Med 5 min å kjøre til Ikea så tar jeg Ikea-rundene mine i åtte-nitiden om kvelden, aldri på en lørdag formiddag.

Gammel 09-03-08, 16:27   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker Ikea.
Det er varierende kvalitet, men det henger som regel sammen prisen. Den mest ræva kommoden vi har hatt her var fra Skeidar, selv om mannen gjerne ville legge skylden på Ikea.
De er alltid trendy og man kan få kul design til veldig overkommelig pris.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:40   #55
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er fornøyd med Ikea. Er blitt veldig flink med årene å prøve og finne det vi skal ha og ikke "bare" kjøpe. Vi er begge to ganske kresen på kvalitet.

Var en tur på Ikea igår (lørdags formiddag) og handlet en del dill. Ikke dill som ikke blir brukt, men forskjellig som rammer (fin til barnehagebilder, skolebilder osv.) stearinlys, skuffer til Expedit hyllen osv.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:59   #56
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Tusta er litt kul
Standard

Jeg liker IKEA. Det er bare så synd at jeg må kjøre i 4 timer for å komme til en. :sliten: men, i 2010 kommer den hit også.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:07   #57
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kom på en ting: For noen års siden, i begynnelsen av min IKEA-karriere (les: slutten av 80-tallet) var det ofte et mareritt å montere møbler. Man måtte alltid improvisere; det var unntaket fremfor regelen at borehull og skruehull var plassert der de skulle på materialene. Alltid var det noe som ikke stemte helt. Og det manglet ALLTID en skrue eller et beslag eller ett eller annet. Som sagt - improvisering måtte til.

Dette skjer så og si aldri lengre. Så det er tydelig at produksjonsprosess og pakking må være mye automatisert/datastyrt nå enn tidligere. Uten at det har gått ut over prisnivået. Og det er jo et stort pluss!

Sist redigert av Miss Norway : 09-03-08 kl 23:28. Årsak: Bare rettet tastefeil
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 23:19   #58
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Jeg liker IKEA. Det er bare så synd at jeg må kjøre i 4 timer for å komme til en. :sliten: men, i 2010 kommer den hit også.

Vi har IKEA i 20 min gangavstand, og det ble litt dyrt da jeg ar hjemme i perm med minsten.
IKEA var omtrent det første ordet han sa.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 02:50   #59
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker IKEA. Jeg finner så å si alltid det jeg trenger der, går hjem og har det gøy med å bygge (ja, faktisk) og har sjelden - eller kanskje aldri - opplevd at det har vært virkelig dårlig kvalitet på det jeg har kjøpt. Ikke minst - her borte er det det eneste stedet de har fine møbler som ikke koster det tidobbelte. Nesten det eneste stedet som har fine møbler i det hele tatt - amerikansk design (= dårlige etterligninger av forskjellige stilarter fra rundt omkring i verden) er ikke helt min greie. Også har de kokosboller, vaniljesukker, fiskeboller og kaviar.

Det eneste som plager meg med IKEA er at jeg aldri klarer å gå derfra uten minst 3-4 ting jeg absolutt ikke hadde tenkt å kjøpe. Men når jeg tenker meg om har jeg fått brukt disse tingene mye, så de var kanskje ikke så unødvendige likevel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.