Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 20:50   #1
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Den quinnyvognen tipper veldig lett er min erfaring. En venninne har den til sønnen sin, og hun skal bytte den ut før han begynner i barnehagen. Hun tør rett og slett ikke ha han alene i den, tør ikke gå 2 meter fra vognen med ungen i.

Teutonia spirit s3 er en kjempelett og god vogn!
Vi var veldig fornøyd med den, men solgte den for litt siden fordi jeg syns den er lite lun (og fordi jeg måtte selge en fordi jeg hadde to vogner).

Har hatt en god del vogner (6-7stk) og har hele tiden endt tilbake til gode gamle 4hjulingen.

Bugaboo ser veldig god ut da, den har jeg ikke prøvd
Jeg har sneket litt på maxi cosi mura også, men klarer ikke bestemme meg for om jeg liker den eller ikke.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:06   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

[quote=Lykketrollet;879790]Den quinnyvognen tipper veldig lett er min erfaring. En venninne har den til sønnen sin, og hun skal bytte den ut før han begynner i barnehagen. Hun tør rett og slett ikke ha han alene i den, tør ikke gå 2 meter fra vognen med ungen i.

quote]

Er du helt sikker på at det er Quinny Freestyle, og ikke Speedy?

Jeg synes den er veldig stabil. Har aldri vært redd for at den skal tippe.

En annen ting som er grei er jo at understellet kan brukes sammen med babybilstol. Veldig ok om man bare skal en kjapp tur på butikken, og barnet sover. (Vi hadde alltid understellet til zappen liggende i en av bilene også, og brukte den masse sammen med bilsete ogsp.)

Gammel 07-03-08, 21:08   #3
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Er du helt sikker på at det er Quinny Freestyle, og ikke Speedy?

Jeg synes den er veldig stabil. Har aldri vært redd for at den skal tippe.

En annen ting som er grei er jo at understellet kan brukes sammen med babybilstol. Veldig ok om man bare skal en kjapp tur på butikken, og barnet sover. (Vi hadde alltid understellet til zappen liggende i en av bilene også, og brukte den masse sammen med bilsete ogsp.)

Det er freestyle hun har.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:58   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

OTH var jeg veldig fornøyd med som bagvogn, men det kunne vært litt bedre fjæring og så tippet den sidelengs en gang.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:59   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OTHen er en av mine favoritter. Men den har ikke håndbrems.
http://www.onetreehill.nl/

Jeg syns den er ganske nett og stilig, hvis dette ikke er så viktig for deg, og du kan tåle et par kg til, ville jeg gått for TFK Joggster Twist.šhttp://www.buggy.de/english/joggstertw.php
Den er litt mer traust, men diger, nesten helt flat liggestilling og har håndbrems. Jeg baserer mitt innspill på min venninnes vogn, selv om hun ikke har twister-varianten. Jeg hadde ikke klart meg uten svingbart forhjul - jeg må ha en vogn som kan styres med en hånd slik at den andre kan brukes til mp3 eller telefoni ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:01   #6
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Er kjempefornøyd med vår Teutonia s3. Har bare prøvd/brukt den som sportsvogn, men når neste baby kommer kjøper vi bare enten en softbag eller en hardbag til den.

Gammel 07-03-08, 21:24   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har TFK og er kjempefornøyd.

Jeg er 165 og den er fin høyde på til meg. Og tar man opp styr er den utolig god til en høy person.

Den er stor og har gigantisk bag. Den har veldig god skivebrems og den blir veldig liten sammenlagt. Den er lett å demonter og veldig lett å slå sammen.

Den har en utrolig praktisk innebygd myggnetting med UV filter. Og Bagen er gigantisk.
klarer man å leve med at den er fremover vendt er vognen perfekt i mine øyner.

Er min 3 vogn og jeg tror ikke jeg kommer til å bytte den ut. Heller bare kjøpe den fine bagen til neste mann.

Og jeg ville hatt Joggster Twist ikke Joggster (den du fant bilde av) Det vendbare hjulet er ganske godt å ha.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:39   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennom kassa på polet er et must.
:noterer på listen:

Men seriøst, på gamletrikkene og sånn så er det umulig med den vogna jeg har nå, den Trolleren og den er ikke ulik Quinny i bredden, tror jeg. Så en så brei vogn er uaktuelt.

Gammel 09-03-08, 13:45   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men seriøst, på gamletrikkene og sånn så er det umulig med den vogna jeg har nå, den Trolleren og den er ikke ulik Quinny i bredden, tror jeg. Så en så brei vogn er uaktuelt.

De fleste vogner er trøblete på de gamle trikkene, jeg syns tom othen var vanskelig å få inn der uten mye hjelp. Bugaboo må jo egentlig være genial der, for den er det jo bare å dele i to, henge understellet på skulderen og bære bagen i den andre armen!

Gammel 09-03-08, 14:05   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Bugaboo må jo egentlig være genial der, for den er det jo bare å dele i to, henge understellet på skulderen og bære bagen i den andre armen!

Men ellers er den så smal også, at den kommer inn på trikken uten problemer. Den er så lett, at man bare kan dra den opp trappen selv.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:07   #11
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Det løser seg jo uansett enkelt, for det er bare å bruke kasse som har handikapp skilt over seg

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:28   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Adrienne vil aldri slutte å mobbe meg om jeg ender opp med en rååååsa pimpet buggis.

Jepp, jeg forbeholder meg retten til å mobbe deg da.

Vi har TFK og jeg er kjempefornøyd med den, mest fordi den er stor og god. Storebror kunne ligge og sove i den da han var nesten fire år, og han er stor for alderen. Så vi har definitivt en vogn som varer resten av vognperioden til lillesøster. Vi måtte bytte ut Hartanvogna da storebror var 18 måneder, for da hadde han ikke plass i den. Men TFK-en er veldig ruvende, og jeg brukte litt tid på å venne meg til den. Og jeg er jo noe høyere enn deg. Grunnen til at jeg valgte TFK og ikke EW Sky var at lillesøster satt best i den, i EW ble hun sittende veldig tilbakelent og det likte hun ikke (vi kjøpte vogna da lillesøster var 7-8 måneder). Hvis du har lyst til å prøvetrille TFK-en så kan du sikkert få låne vår (med unge oppi om ønskelgi) for å prøve.

Gammel 09-03-08, 17:22   #13
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Det løser seg jo uansett enkelt, for det er bare å bruke kasse som har handikapp skilt over seg

Men det er ikke alltid de er betjent. Da må man betale i vanlig kasse, gå til handikappen for å komme igjennom, og så til din kasse å pakke varene. Og gjerne med lang kø. :erfaren og svett:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:02   #14
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøvde en TFK i butikken og det er absolutt min drømmevogn, men akk for en pris. Og sportsdelen er ikke vendbar.

Gammel 07-03-08, 21:06   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har heller ikkje vore redd for at Quinnyen skal tippe. Lille A brukar den som klatrestativ inne ...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:08   #16
Marge

Marge sin avatar

Standard

Jeg har heller aldri vært redd for at Quinnyen skal tippe, den er veldig stødig, men jeg har bare hatt den vendt mot meg.

Gammel 07-03-08, 21:25   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

OTh sier nå jeg. Superfornøyd for andre gang her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:42   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har heller ikkje vore redd for at Quinnyen skal tippe. Lille A brukar den som klatrestativ inne ...

Når man har sittedelen mot seg, og ryggen lagt helt ned, da tipper den lett forover (bakover? Med hodet til barnet først, fra deg). Så lenge man er obs på det er det en fin vogn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 21:45   #19
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Abbonerer på denne da jeg også må finne vogn etterhvert.

Var å så på TFK og teutonia i går. Likte TFK veldig godt, men litt skeptisk til at ungen bare kan sitte vendt fra meg. Skal se på easywalker også, men den hadde de ikke på den butikken.

Gammel 07-03-08, 21:47   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg og var skeptisk til å ha han fra meg. Men fordelen med TFK som man ikke har med Quinny er at bagen er 10cm lenger og breiere. Så man kan rett og slett han den mye lenger.

Jeg hadde Bebe confort og måtte bytte vekk bagen før han var 4 måneder. TFK kunne jeg sikkert hatt enda.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.