|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem sin feil er det at det er så få fridager i mai i år?Jeg tar på meg skylda. Jeg er jo selvstendig næringsdrivende, så røde dager betyr dager hvor jeg ikke får tilsendt oppdrag. Og det svir. Så jeg gleder meg til å få jobbet skikkelig i mai i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem sin feil er det at det er så få fridager i mai i år?
Jeg går også ut i permisjon og bryr meg absolutt om at det er så få røde dager. Man legger jo ferien strategisk, må vite, og i år er det umulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
Jeg skal jo ikke ha noen ferie i mai da.. Da må jeg jo ha permisjon om jeg vil eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvem sin feil er det at det er så få fridager i mai i år?Jeg har en hel masse fridager i mai, jeg.
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: Hvem sin feil er det at det er så få fridager i mai i år?Det er jo lett å se hvem det er som har skylden - det er Staten, selvfølgelig. Det er statens oppgave å sørge for at man maks har fire dagers arbeidsuker i mai. Så får man tilpasse Himmelspretten (som alltid er på en torsdag) og 2. pinsedag (som alltid er på en mandag) på en slik måte at de ikke kolliderer med 1. eller 17. mai. I de tilfeller der 1. eller 17. mai er i helgen, bør det innføres en lovregel som bestemmer at man får fri fredagen før . Syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Princess Skids and Scars
|
Hun mener nok at man legger inn ferie på helligdager når man har permisjon. På den måten får man lenger permisjon, og slipper å bruke opp permisjonsdager på dager man allikevel hadde hatt fri.
Jeg mener bestemt at de gjør det sånn i mange andre land? Englan foreksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tittel og tittel....
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
Hjelper nok lite, all den tid jeg har termin 26. april. Jeg skal uansett ikke avvikle ferie i mai. Men akkurat nå klarer jeg ikke helt å se at man forlenger permisjonen ved å legge ferie til fridager, kanskje jeg er litt fjern. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
mannen i månen, syndebukker |
|
|