Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvem sin feil er det at det er så få fridager i mai i år?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-08, 08:14   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem sin feil er det at det er så få fridager i mai i år?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har 13 fridager i mai.

Og vi vet alle hvem sin skyld det er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 09:40   #2
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar på meg skylda. Jeg er jo selvstendig næringsdrivende, så røde dager betyr dager hvor jeg ikke får tilsendt oppdrag. Og det svir. Så jeg gleder meg til å få jobbet skikkelig i mai i år.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 08:28   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sikkert min skyld, jeg går ut i permisjon nå i april og bryr meg egentlig ikke om at det er så få fridager.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 08:38   #4
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Helt alvorlig: Skuddårsdagen har skylda!

Da er det Justervesenets skyld, da! Eller CET. Eller GMT. Pokkers atomur og tidskorrigering.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 11:02   #5
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

... jeg går ut i permisjon nå i april og bryr meg egentlig ikke om at det er så få fridager.

Jeg går også ut i permisjon og bryr meg absolutt om at det er så få røde dager. Man legger jo ferien strategisk, må vite, og i år er det umulig.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 14:52   #6
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Jeg går også ut i permisjon og bryr meg absolutt om at det er så få røde dager. Man legger jo ferien strategisk, må vite, og i år er det umulig.

Jeg skal jo ikke ha noen ferie i mai da.. Da må jeg jo ha permisjon om jeg vil eller ei.

Gammel 16-03-08, 11:05   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en hel masse fridager i mai, jeg. Men det er sikkert NHOs skyld.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 14:48   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo lett å se hvem det er som har skylden - det er Staten, selvfølgelig. Det er statens oppgave å sørge for at man maks har fire dagers arbeidsuker i mai. Så får man tilpasse Himmelspretten (som alltid er på en torsdag) og 2. pinsedag (som alltid er på en mandag) på en slik måte at de ikke kolliderer med 1. eller 17. mai. I de tilfeller der 1. eller 17. mai er i helgen, bør det innføres en lovregel som bestemmer at man får fri fredagen før . Syns jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 19:24   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal jo ikke ha noen ferie i mai da.. Da må jeg jo ha permisjon om jeg vil eller ei.

Hun mener nok at man legger inn ferie på helligdager når man har permisjon. På den måten får man lenger permisjon, og slipper å bruke opp permisjonsdager på dager man allikevel hadde hatt fri.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er jo lett å se hvem det er som har skylden - det er Staten, selvfølgelig. Det er statens oppgave å sørge for at man maks har fire dagers arbeidsuker i mai. Så får man tilpasse Himmelspretten (som alltid er på en torsdag) og 2. pinsedag (som alltid er på en mandag) på en slik måte at de ikke kolliderer med 1. eller 17. mai. I de tilfeller der 1. eller 17. mai er i helgen, bør det innføres en lovregel som bestemmer at man får fri fredagen før . Syns jeg.

Jeg mener bestemt at de gjør det sånn i mange andre land? Englan foreksempel.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 19:28   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hun mener nok at man legger inn ferie på helligdager når man har permisjon. På den måten får man lenger permisjon, og slipper å bruke opp permisjonsdager på dager man allikevel hadde hatt fri.

Men man kan vel ikke legge inn ferie de første seks ukene etter fødsel?

Gammel 17-03-08, 19:30   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men man kan vel ikke legge inn ferie de første seks ukene etter fødsel?

Knip igjen!

Gammel 17-03-08, 19:32   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Knip igjen!

Hjelper nok lite, all den tid jeg har termin 26. april. Jeg skal uansett ikke avvikle ferie i mai. Men akkurat nå klarer jeg ikke helt å se at man forlenger permisjonen ved å legge ferie til fridager, kanskje jeg er litt fjern.

Svar

Emneord
mannen i månen, syndebukker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.