|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pappan gikk!Hvordan i alle dager klarer dere å tenke at "verden er god" og at farlige mennesker ikke kan utgjøre en trusel mot små barn på egenhånd? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Textrovert
|
Sv: Pappan gikk!Jeg tenker ikke at verden er god. Jeg tenker derimot at jeg kan ikke gå rundt å se fanden på flat mark hele tiden. Selvfølgelig finnes det farlige/syke mennesker der ute, men jeg kan ikke gå og kikke meg over skulderen hele tiden av den grunn.
|
|
|
#43 |
|
By the Sea
|
Sv: Pappan gikk!
Det er vel nettopp også pga av slike ting man ikke går fra førskolebarn på et kjøpesenter heller.
|
|
|
#44 |
|
Ringskrømt
|
Enig.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 18-03-08 kl 12:55. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Pappan gikk!
|
|
|
#46 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pappan gikk!Jeg klarer ikke å tenke at verden er god, men har funnet ut at hvis jeg ser farer i enhver krok, vil jeg bli gal. Jeg lar barna mine utforske, og oppdage, men innenfor temmelig strenge rammer. På den måten tror jeg de lærer å "overleve" i den store verden.
|
|
|
|
#47 |
|
Ringskrømt
|
Er ikke dette litt naivt, Kirsebæret?
|
|
|
#48 |
|
Come what may...
|
Sv: Pappan gikk!Høres ut som faren er ikke vant med å ha jentene rundt seg. Regner med at det ikke var allverden storsenter siden det tok kun 5-7 minutter før far kom tilbake.
|
|
|
#49 |
|
Guardian of the galaxy
|
Tja, jeg vil jo ikke si at det er naivt, da hadde jeg jo ikke tenkt slik.
|
|
|
#50 |
|
Leser
|
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener (altså om du tenker på dette spesielle tilfellet, eller om du tenker generelt). Men jeg er av typen som veldig lett lar meg lede følelsesmessig av fakta. Jeg er feks voldsomt mye mer redd for trafikk enn jeg er for "fremmende menn" - spesielt fordi det er som jeg sier, at barn som blir misbrukt som regel blir det at folk som kjenner dem (lærere, trenere, slektninger etc). Jeg finnes heller ikke redd for å fly, men bil er jeg ofte redd for.
|
|
|
#51 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pappan gikk!Jeg er også mer redd for trafikk enn for "fremmede menn", og jeg er mer redd i bil enn i fly. Men jeg klarer ikke overse at det fins voksne som vil skade barn, uansett hvor liten sjansen er. Derfor har jeg ikke gått fra småbarna mine alene på kjøpesenter, og kommer heller ikke til å gjøre det. Det er selvfølgelig en samlet vurdering, som innebærer faren for at de skal begynne og gå og havne ute i trafikken, at det skal være en feil person tilstede som ser at de er alene og tar dem med seg ... Sjansen er liten, men det fins da nok av pedofile overgripere også i Norge. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg er jo ikke i tvil om at farlige mennesker kan utgjøre en trussel for små barn som er alene, så det er liksom ikke den biten jeg er uenig i. Farlige mennesker er jo farlige.
|
|
|
#53 |
|
Ringskrømt
|
Så med andre ord, i følge teorien din, kan de med rolige, blir-hvor-vi-forlater-de-barn faktisk ta det med ro og la de være alene på f.eks. kjøpesenter? Ja, hvis det er utelukkende seg selv, gjenstander, trafikk o.l. som utgjør den eneste faren.
|
|
|
#54 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pappan gikk!Det har skjedd mange grusomme ting mot barn her i gode snille Norge. Baneheia, Marianne-saken ... Og mange der barn overlever, men bærer med seg overgrep resten av livet. Jeg tar ikke sjansen på å tenke at "verden er god". |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Guardian of the galaxy
|
Ja, hvis det er tilrettelagt for at barna skal være et sted alene, så syns jeg egentlig ikke det er noe galt i å la de være der.
|
|
|
#56 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pappan gikk!Så forskjellig kan man tenke. Det at det er en barnekrok på kjøpesenteret, med tv og leker, har aldri fått meg til å tenke tanken at jeg skal gå fra dem der alene. Jeg har nok et mye mer pessimistisk verdensbilde enn mange andre. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#58 |
|
♡
|
Sv: Pappan gikk!Jeg har ikke gått fra mine barn på et kjøpesenter og vil ikke gjøre det heller, selv om det bare er for en kort stund. Men, jeg er hønemor og har barn som ikke stikker av, men vandrer, så jeg er både redd for at noen skal plukke dem med seg og at de selv skal gå seg bort.
|
|
|
#59 |
|
Guardian of the galaxy
|
Det tror jeg ikke. Du ser jo også ut i fra denne tråden at det er mange som tenker som deg. Kanskje flere som tenker som deg enn som oss andre som er litt "naive" som noen kaller det.
|
|
|
#60 |
|
Leser
|
For min del er det dette jeg setter som kriterier, ja. For å si det slik. Hvis vi er i skauen får ungene mine løpe rundt og herje, og jeg holder ikke øye med dem hele tiden, selv om jeg kun går i turterreng hvor det er flust med andre folk. Pedofile kan jo også være skigåere eller joggere. Når vi er med sjøen sitter jeg derimot som en hauk og glaner på dem, og dette er fordi at der vi er kan man lett ramle i sjøen, og ingen av ungene kan svømme. (Men et kjøpesenter er etter min mening uegnet å være alene på, i lengre tid. Men det er i hovedsak ikke på grunn av pedofile.)
|
![]() |
|
|