Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kommer til å savne Lidl!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-08, 20:56   #1
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kommer til å savne Lidl!

Jeg har aldri satt mine ben på Lidl, så kommer helt sikkert ikke til å savne dem.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 21:00   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg har aldri satt mine ben på Lidl, så kommer helt sikkert ikke til å savne dem.

Samme her..

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 21:02   #3
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det Lidl kommer jeg ikke til å savne.

eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 21:07   #4
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Jeg kommer ikke til å savne lidl, men jeg vil nå si at feilmerking og svin på skogen er ikke noe lidl har vært alene om her i landet. Jeg syntes det var helt greie butikker.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 21:13   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg kommer vel ikke til å savne Lidl for det er sjelden vi handler der, men
som andre har nevnt så er det jo enkelte ting som er ok der
Jeg synes de hadde billige og gode bakervarer der og så er det artig å
gå rundt å kikke på ting som ikke andre butikker har

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 22:42   #6
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi handler mye kvarg på Lidl. Ungene elsker dem, og det blir virkelig krise her nå vi ikke får tak i det mer...
Gode tyske pølser har de også der og billige grønnsaker.
Vi handler ikke mye der i det hele tatt... men har 2-3 ting som vi kun får tak i der.
Jeg kommer ikke til å savne Lidl, men ungene gjør

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 22:50   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har, som Fluke, boikottet Lidl, og har aldri vært innom en Lidlbutikk. Jeg kommer derfor til å takle tapet særdeles bra.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 22:52   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har vært i Lidl-butikk i Norge en gang og to ganger i Sverige. Kommer ikke til å savne de.

Gammel 21-03-08, 23:10   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi har boikottet kjeden siden den kom og har nå en ting mindre å boikotte. :fornøyd:

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Kan bare signere disse.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 23:12   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Fluke og Liven sa.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:43   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer ikke til å savne Lidl. Det har ingenting med at de ikke var norske eller noe, bare at de sugde hoppetau. Ingen økologiske varer, ikke noe videre kvalitet å skryte av. Hadde nå enda en av de gode engelske eller irske kjedene etablert seg, da hadde vi snakket. Med økoavdelinger like store som halve butikken, fantastisk utvalg på frukt og grønt, DET hadde vært noe, det. Jeg savner "nærbutikken" min i Dublin nesten daglig.

Gammel 25-03-08, 15:46   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Øh....like raskt? Du KOKER potetene først ja? Det tar jo ca 40 minutter bare det. En pose potetmos tar under 5 minutter å lage.

Å, du uvitende...

Skrell potetene, del de opp i bittesmå biter. det tar 3 minutter. Imens koker du opp vann i vannkokeren. Går MYE fortere og sprarer strøm. Kok potetene i 5 minutter i vann (uten salt). Jo mindre biter, jo fortere koker de. :logikk: Salt gjør mosen seig. Mos potene med smør og melk/fløte. Ha i salt og pepper. Dette gjør seg nærmest selv mens du lager andre ting.

MYE bedre, vi snakker divisjonsforskjeller, og MYE sunnere.

Gammel 25-03-08, 15:51   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Å, du uvitende...

Skrell potetene, del de opp i bittesmå biter. det tar 3 minutter. Kok potetene i 5 minutter i vann (uten salt). Jo mindre biter, jo fortere koker de. :logikk: Mos potene med smør og melk/fløte. Ha i salt og pepper.

MYE bedre, vi snakker divisjonsforskjeller, og MYE sunnere.

Jepp, det er det jeg også gjør. Men hun (var det henne?) mente at næringsinnholdet i potetene forsvant om man kokte dem i biter, av en eller annen grunn. Men uansett om det skjer eller ikke, så må det da være TUSEN ganger sunnere enn kunstig posemos-dritt. Rene råvarer er alltid sunnere enn slike poser, uansett. Dessuten smaker det hundre ganger bedre.

Gammel 25-03-08, 15:58   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man snakker om potetmos: Om man spiser poteter ofte, så kok noen ekstra hver gang, skrell de som blir til overs og putt i kjøleskapet, og lag mos når du har nok. (Kok opp i melk/fløte/smør og mos).

Ellers så tror jeg nok man må ha Mim-hender (= uvanlig raske - jeg har sett dem i aksjon, og det er ikke normalt, altså. ), for å skrelle til hele familien på 3 minutter.

Gammel 25-03-08, 16:11   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers så tror jeg nok man må ha Mim-hender (= uvanlig raske - jeg har sett dem i aksjon, og det er ikke normalt, altså. ), for å skrelle til hele familien på 3 minutter.

:vifter med mine unormalt raske hender:

Tja, jeg er kanskje kjapp, men jeg har også investert i en kjempegod potetskreller, man må finne en som passer seg og er skikkelig god. Med den så skreller jeg lynkjapt. Med en del andre så knoter jeg fælt. Også god kniv til kutting og sånn. Næringsinnholdet blir neppe forrringet mye av kjapp koking i lite vann, det er uansett MYE mer næring i lynkokte ekte poteter i biter enn posemos.

Gammel 25-03-08, 18:46   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

MYE bedre, vi snakker divisjonsforskjeller

Ja, jeg kan nesten ikke forestille meg noe som smaker så ulikt som posemos og hjemmemekka mos.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 23:15   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hvor Lidl HADDE butikker engang. Og jeg bor i Oslo, så de har helt sikkert hatt det et sted.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 21:09   #18
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri vært innom en Lidl-butikk, og kommer garantert ikke til å savne dem

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 21:16   #19
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer ikke til å savne dem. Er bare glad for at de ikke klarte å etablere seg i Norge. Har boikottet dem jeg også.

Gammel 22-03-08, 21:37   #20
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Blir ikke savnet her nei .....

Har vært innom et par ganger for å kjøpe sjoko-duo til min lille svigerbror på 14 år som elsker pålegget. . Ellers har jeg sett mye rart på lidl... Feks pølser på glass Det er skikkelig ekkelt syns jeg. Mye rare matvarer.

jeg liker best kjente merker Kjøttdeig fra gullgruven liksom? hva er gullgruven? skulle likt å sett den fabrikken.

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.