Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 08:17   #41
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Huff, der formulerte jeg meg klønete igjen

jaja.. håper dere får med litt av poenget for nå har jeg ikke tid til å rette opp i det :eksamensmodus:.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 08:19   #42
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg dusjer selvsagt hele kroppen uten badetøy og med såpe. Men har observert det samme som deg, og jeg må si at bading i varmtvannsbasseng er noe jeg gjør utelukkende av hensyn til ungene.

Tips. Svømmebriller i varmtvannsbasseng anbefales IKKE...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 08:25   #43
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Dusjer naken og vasker med såpe.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 08:56   #44
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Samme her. Lurer på hvorfor dette er så mye vanskeligere nå enn da vi var små? Jeg og moren min var mye i svømmehallen,og da var det ingen som dusjet med badetøy, eller gikk rett igjennom og ut i bassenget. De av oss som var litt sjenerte i badetimen på skolen ble strengt oppdratt av badevaktene som passet på som hauker så ingen slapp unna fullkroppsvask med såpe før bassenget.

Er folk flest mer sjenerte i dag?

Akkurat det samme har jeg tenkt.

Jeg ser virkelig ikke problemet. Hva er det som er så fryktelig med å dusje uten badedrakt? Har man komplekser for kroppen, så dekker da ikke badedrakten særlig mye likevel? Jeg er snart 46, har født tre barn, og det synes. Men de andre i dusjen er som regel ikke fotomodeller de heller.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:17   #45
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg dusjer naken og med såpe. Er ikke komfortabel med å kle av meg i dusjen, overvektig med både keisersnittheng og annet heng, men kler jo selvfølgelig av meg like vel. Bluferdigheten får vike for hygienen.

Hjemme bader jeg uten å dusje først. Er alltid rein nok til at jeg tåler å bløtlegges sammen med den lille møkka som måtte være på meg. Dusjer etter karbadet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:27   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Tips. Svømmebriller i varmtvannsbasseng anbefales IKKE...

Hvorfor ikke?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:57   #47
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusjer naken og bruker såpe på kroppen

Synes det er en selvfølge egentlig. Snuppa på 5 går på svømming og jeg lærer henne det samme der, selv om jeg ser at de aller fleste foreldre ikke gjør det dessverre.

Badegjester gir blaffen i å dusje

Gammel 24-03-08, 10:12   #48
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg dusjer naken og vasker meg med såpe før jeg går i bassenget. Jeg vasker ikke håret, men skyller det.

Jeg husker fra jeg var yngre disse gamle damene som var vakter i garderobene (70-tidlig 80 tallet), de passet virkelig på at vi unge vasket oss før vi gikk i bassenget, det var ikke uvanlig å bli spurt: "har du brukt såpe" før man fikk lov å gå ut i bassenget.

Gammel 24-03-08, 10:21   #49
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet.

Gammel 24-03-08, 10:22   #50
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg dusjer med badedrakten på.

Samme her.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:48   #51
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg dusjer med badetøy og bruker såpe til å vaske meg under.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 11:14   #52
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oschi, her.

Der vi bader er det fellesdusj. Så jeg dusjer med badetøyet på!
Hadde det vært dusj adskilt for kvinner hadde jeg dusjet naken.

Fellesdusjer for begge kjønn?

Jeg vasker meg med såpe, uten badedrakt. Selvsagt. Sjelden jeg ser folk som ikke gjør det.

Må innrømme at jeg ikke vasker håret med såpe, det skyller jeg bare. Det er stort sett alltid nyvasket uansett, bruker ikke noe hårprodukter. Har så tykt hår at jeg ikke får ut såpa i sånne fastmonterte dusjer.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 11:31   #53
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan ikke lenger bade i offentlig bad, pga alle som ikke vasker seg med såpe i dusjen før de går uti vannet. Det pumpes inn mer klor i vannet for hvert "møkkete" menneske som går uti og jeg reagerer kraftig når det er mye klor i vannet.

Jeg klarer ikke helt å forstå hva som er så vanskelig med å dusje og vaske seg med såpe før en hopper uti et basseng man deler med mange andre mennesker.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 11:39   #54
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg klarer ikke helt å forstå hva som er så vanskelig med å dusje og vaske seg med såpe før en hopper uti et basseng man deler med mange andre mennesker.

Det er nok ikke det at det er så vanskelig. Jeg tror heller det er det at folk ikke anser det som nødvendig, fordi de er rene.

Gammel 24-03-08, 11:42   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er forskjellen på å dusje hjemme ti minutter før man går i bassenget og å dusje i hallen?

Gammel 24-03-08, 11:46   #56
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva er forskjellen på å dusje hjemme ti minutter før man går i bassenget og å dusje i hallen?

Om man dusjer hjemme rett før man kommer så er jo det selvsagt bedre enn ikke å dusje i det hele tatt før man går i bassenget. Men man rekker jo å pådra seg mye guffe på vei til svømmehallen, av kroppsvæsker, svette og sure tær.

Gammel 24-03-08, 11:47   #57
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Eller svarte jeg på noe annet nå?

Gammel 24-03-08, 11:48   #58
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Om man dusjer hjemme rett før man kommer så er jo det selvsagt bedre enn ikke å dusje i det hele tatt før man går i bassenget. Men man rekker jo å pådra seg mye guffe på vei til svømmehallen, av kroppsvæsker, svette og sure tær.

Guffe? Og hva med den guffa man trakker rundt i på gulvet i garderoben? Det kan da umulig være særlig hygienisk.

Gammel 24-03-08, 11:48   #59
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg dusjer med badedrakten på.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 11:50   #60
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Guffe? Og hva med den guffa man trakker rundt i på gulvet i garderoben? Det kan da umulig være særlig hygienisk.

Der jeg pleier svømme tar man enten av seg skoene utenfor garderoben, eller bruker blå plasttrekk. I dusjen bruker jeg kjippkjapper som jeg sparker av meg før jeg går i bassenget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.