Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Om du er uenig med noen i en tråd ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 20:32   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du er uenig med noen i en tråd ...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Fortsetter du da å være ekkel mot vedkomne etterpå da, eller "nullstiller" du deg og klarer og skille sak og person?

Jeg skiller ganske greit på sak og person, generelt sett må folk få mene hva de vil. Jeg har større problemer med hvordan de uttrykker meningene sine og - sist, men ikke minst - hvordan de leser andre sine innlegg.

Av og til blir jeg sur på enkelte, men det går over. Det har i alle fall gjort det. Jeg er også veldig "heldig" fordi alle har ting de reagerer veldig sterkt på, men de tingene jeg reagerer veldig sterkt på sjeldent rammer meg.

Gammel 25-03-08, 20:46   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer helt an på hvem det er som skriver og ikke minst hva det er vi er uenige om. Jeg kan være skikkelig uenige med noen uten at det ødelegger det generelle inntrykket mitt av personen, men hvis jeg i tillegg ikke liker "tonen" i innleggene til en bestemt bruker så har jeg nok gjort meg opp en mening som blir sittende ganske lenge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:09   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan godt være rykende uenig med en person i en tråd, uten å dra med det over i andre tråder. Jeg går ikke rundt og er sur på en bruker og benytter flere tråder til å glefse til vedkommende. Men det er klart, over tid får man en viss oppfatning av at enkelte er veldig naive/bråkjekke/lite opplyste osv, og det farger nok det man leser. Det hender også jeg tenker over at velkjente brukere lettere hylles for gode innlegg enn nyere/ mer ukjente brukere. Jeg synes også f.eks Sitron får unødig mye pepper ofte.

En ting jeg synes er tåpelig, både IRL og på nett, er om en bruker er veldig flink til å synge ut om hva andre bør og ikke bør gjøre, og ikke tåler å få samme typen tilbakemeldinger selv. Det tar seg dårlig ut å belære andre om hvordan de bør forbedre vaner og levesett, for så å sutre om noen pirker så vidt i en eller annen ting de er dårlige på eller ikke får til. Jeg stusser også litt på brukere som hovedsaklig skriver om hvor flinke de er til alt mulig, og aldri forteller om en flause eller at de er glemske eller noe annet som gjør dem litt mennesklige. Det er ikke mange som er slik, men de finnes. (Misforstå meg rett, det må være lov å være flink, men jeg synes det er litt rart om noen nesten utelukkende deltar i tråder som omhandler riktig mat, riktige klær, riktig vogn, riktig ditt og datt.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:22   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg prøver stort sett å ikke være ekkel med folk selv om jeg er uenig med dem.

Men det er klart oppfatningen min av folk bygger seg opp over tid og henger sammen med ting de har sagt i mange diskusjoner. Hvis jeg synes folk sier veldig mye som jeg synes er dumt eller irriterende, får jeg på sikt en negativ oppfatning av dem som jeg til en viss grad "drar med meg" i senere diskusjoner, og om jeg synes noen sier veldig mye klokt og morsomt, vil jeg ha en tendens til å lese dem ganske velvillig senere. Men det har ikke direkte noe med om jeg er enig eller uenig med dem å gjøre. Og jeg kan fint være uenig med noen selv om jeg pleier å være enig med dem, eller omvendt.

Det er et par her som jeg lar meg irritere litt over, og jeg forsøker å la være å ta med meg irritasjon fra en tråd til en annen, men det er sannelig ikke lett når de gjør akkurat det samme i den nye tråden som jeg irriterte meg over i den forrige. Og den forrige. Og gjerne den før der igjen.
Andre igjen kan jeg diskutere heftig med i én tråd for så å være rørende samstemt i en annen.

Gammel 25-03-08, 21:29   #5
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg reagerer på nett som i det virkelige liv. Noen liker jeg og leser innleggene deres med en positiv innstilling, mens andre har jeg et heller dårlig inntrykk av og da leser jeg innleggene deres deretter også. Desverre. Nå er ikke jeg så aktiv, men har da gjort meg et inntrykk av enkelte likevel.

Gammel 25-03-08, 21:30   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bærer veldig sjelden nag, og kan fint være rivende uenig og hjertens enig med samme person samme dag. Samtidig har jeg veldig god hukommelse for nick og forumhistorie, og synes det aller morsomste er å følge med på de forskjellige og se hvordan de interagerer. Da er det naturlig nok en del jeg raskt skjønner at er helt inkompatible med meg, om de nå er ekstraterrestrielle, domme eller bare ute og kjøper øl med David. Da er det ofte helt underordnet om vi er enige eller uenige. Jeg er sjelden ekkel mot folk med overlegg, unntatt i bråsinne, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:31   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er forresten emneordene FPs svar på Pinlige?

Gammel 25-03-08, 21:34   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ting kan tyde på.

Gammel 25-03-08, 21:34   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så absolutt! Emneordene er en flott mulighet til å være anonym passiv agressiv.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:35   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg kan se hvem som har lagt inn hvilke, for å si det sånn.

Gammel 25-03-08, 21:36   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat som jeg mistenkte. :moddenoia:

Gammel 25-03-08, 21:35   #12
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde man skulle få opp andre tråder ved å klikke på emneordene? Har jeg misforstått meningen med dem?

Gammel 25-03-08, 21:36   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Legge inn? Kan man legge inn? Kan hvem som helst gjøre det?

Gammel 25-03-08, 21:37   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er bitter som bare pokkern og melder meg inn i tråder som ikke interesserer meg bare for å være ekkel mot irriterende nick.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:38   #15
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er bitter som bare pokkern og melder meg inn i tråder som ikke interesserer meg bare for å være ekkel mot irriterende nick.

Er du her igjen? Smella på deg!

Gammel 26-03-08, 10:23   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Er du her igjen? Smella på deg!

Catfight, torsk?

Sånn helt på ordentlig har jeg vel vært uenig med de aller fleste brukerne her inne i et eller annet, men det kan jeg fint nullstille meg på. Det jeg derimot sliter litt mer med er brukere som jeg har vært fullstendig uenig med i mange grunnleggende temaer, som livssyn, toleranse og sånt noe, da skal det mye til før jeg kozemozer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 10:26   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Catfight, torsk?

Mjau.

Gammel 25-03-08, 21:39   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Har lagt til emneord.

Gammel 25-03-08, 21:41   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh? Kan du det? Burde vel tenkt meg det, ja.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:40   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Imponerende!

Svar

Emneord
hevnprikker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.