|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Sv: Jeg får ikke prikke den jeg vilMan kan gi 22 prikker om dagen, og må spre til 10 stykker før en kan gi til samme person igjen (da kan feks Ryli få rykte nr 1, 11 og 21 den dagen og motta tre stykker fra samme person). Admin har fri grense. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg får ikke prikke den jeg vil
Her vil jeg bare oppfordre alle til å lytte til admins kloke ord, og jeg håper så mange som mulig følger hennes råd. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Hunden skal være lydig, snill og omgjengelig! Den skal ikke knurre eller bite!! Helst skal man bade hunden sin en gang i uken, og den må få mat som er full av vitaminer!!
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Prikkekampanje? Er dere virkelig redde for det? Hva med å heller kaste ut folk, evt. utestenge de fra hele ryktesystemet hvis de misbruker det. Overformynderi. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Ja, for det å kaste ut folk eller utestenge de er ikke overformynderi.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Hvis man har en regel som sier at det ikke er lov å drive prikkekampanjer, er det ikke overformynderi å kaste de ut (eller utestenge de fra ryktesystemet) hvis de bryter den regelen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Det er sant. Men det er mye mer jobb å følge med på hvordan alle brukerne prikker, enn det er å bygge begrensningene inn i systemet.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Og hvis man har en regel som sier at man må prikke så og så mange før man får lov til å prikke samme person igjen er det heller ikke overformynderi å håndheve den regelen. Det er ikke overformynderi at de som er administratorer fastsetter de reglene de vil ha. Det er ikke overformynderi hvis jeg har en regel som sier at folk ikke bare kan ta bilen min hvis de har lyst og derfor fjerner nøkkelen. Det å fjerne nøkkelen er ikke overformynderi, det er en logisk konsekvens av regelen.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 02-11-06 kl 14:39. Årsak: Prøvde å skrive mer forståelig ... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Live and let live
|
Selvfølgelig er vi ikke redde for det.
Å kaste folk ut for å missbruke ryktesystemet synes jeg for min del er mye større overformynderi enn det å ha noen regler for hvor mange en kan spre til. Hvordan reglene er utformet kommer jo helt an på hvilken hensikt ryktesystemet skal ha. Foreløpig har vi valgt å ha en tradisjonell hensikt med ryktesystemet, samt at det skal ha en funksjon i forhold til medlemssalongen, men litt mer liberale grenser enn adre fora med samme hensikt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Ja, du er jo sjefen og har det sikkert slik det er nå fordi du synes det er best, men jeg synes fremdeles at det er tåpelig at man ikke får prikke det innlegget man ønsker, når man ønsker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Ja, ja. Det har du jo rett til å mene. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Jeg får ikke prikke den jeg vilJeg er mer snurt for at jeg ikke FÅR prikker når jeg vil. Når jeg skriver særdeles intelligente innlegg, for eksempel. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Jeg får ikke prikke den jeg vilNeineineinei. Det var det Falk som hadde! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh, var det sånn å få stå. Skjønner. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Jeg får ikke prikke den jeg vilHuh? Argumenterer du ikke for hvorfor det skal være sånn? Du trenger nemlig ikke forklare meg hvordan systemet er lagt opp nå, det merker jeg jo. (Og det er jo det jeg er misfornøyd med.) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Hun har jo argumentert for hvorfor det er sånn. At du ikke er enig i argumentene, er en annen sak.
|
![]() |
|
|