|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min har krympet ganske drastisk, men nå har den visst utvidet seg igjen. Jeg har et ørlite håp om å presse den på meg før konf i begynnelsen av mai.
|
|
|
#2 |
|
I farta!!
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Har sydd ut konfirmasjonsbunaden min litt ein gong for mange år sidan. Den passar veldig fint no.
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?
Det har selvsagt bunaden min også, men nå kan jeg ikke vokse mer, for da må jeg begynne å legge ut stakken, og den har fold på fold på fold og er sydd for hånd. Det er litt av en jobb å fikse. Da får jeg heller konsentrere meg om å minske livvidden bittelitt, slik at jeg har litt å gå på.
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Den har ikke krympet så mye. Den passet fortsatt i høst og jeg har hatt den siden jeg var konfirmant for maaange år siden.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Her krymper den også. Merkeleige greier.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Nei, den krymper ikke. Dessuten har jeg nål og tråd. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Den har ikke krympet nevneverdig siden konfirmasjonen, nei. :fornøyd: Og den har massevis av sømrom, siden en noe syrlig og litt romslig sydame mente at jeg ikke kunne regne med å ha en sånn figur om 20 år. :fornøyd igjen:
|
|
|
#9 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#10 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Ja den har krympet før, men nå tror jeg jammen den har vokst litt. It's alive! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har opplevd det samme. Denne krympingen stopper ikke heller, så mistenker at det er smarte møll som er på ferde. De kan antakelig sy også, slik at de gnager litt pent på innsiden, for så å sy inn til passende mengde. |
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Jeg kan nå meddele at bunaden min har hatt en vokseperiode og at den faktisk passer! Jeg ser fram til en 17. mai da jeg både kan puste og spise! Kanskje til og med samtidig!
|
|
|
|
#13 |
|
ekstremt trøtt
|
Så bra.
|
|
|
#15 |
|
This is normal!
|
Årets bunadsoppdatering: Bunaden har vokst seg for stor.
|
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har arvet en bunad som i utgangspunktet var altfor stor. Sydamen var åpenbart så glad for å kunne sy inn en bunad for én gangs skyld at hun tok litt hardt i. "Ungdommen nå til dags tåler ikke trange klær," sa hun, og knep inn et par cm ekstra i midjen på 31-årige Bluen. Siden den tid har jeg fått to barn, og selv om jeg veier det samme, er visst ikke kroppen helt identisk, gitt. At puppene er hovedproblemet, er jo for så vidt bare hyggelig - om enn forbigående.
|
|
|
|
#18 |
|
This is normal!
|
Det er forbigående ja.
|
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Fra jeg var 15 til jeg ble gravid som 24-åring holdt den seg stabil mens vokste jeg inn i den. Etter poden ble født fikk jeg den sydd ut til dåpen, og siden har den jo bare vokst. Nå har jeg levert den inn til omsying igjen.
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har fått fiksa på bunaden min flere ganger siden eh... 1992. Sist gang var i 2007, og jeg antar den skal sitte fint i år. Litt laus i front, men. Mormor er sånn bunaddame, så hun ordner alt. I år vil også storesøster for første gang ha familiebarnebunaden vår på seg. :superstolt: |
|
|
|
![]() |
|
|