Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking inne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Røyker du inne hos deg selv?
Ja, det er da mitt hjem 4 2,35%
Når jeg er alene hjemme 2 1,18%
Bare når det er fest 4 2,35%
Ja, men bare på et bestemt sted/i et eget rom 7 4,12%
Ja, når ungene har lagt seg/er borte 2 1,18%
Ja, i smug 0 0%
Ikke jeg, men samboer/ektefelle gjør 1 0,59%
Røyker ut av vinduet 1 0,59%
Hæ? 43 25,29%
Nei 120 70,59%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-08, 22:42   #41
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røyking inne

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Å? Kjenner du ingen med astma, allergier, KOLS, lungekreft, eller noe?

Hun mente det nok ironisk.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:43   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å? Kjenner du ingen med astma, allergier, KOLS, lungekreft, eller noe?

Joda.
Har du aldri hørt om ironi, både i form av skriftspråk, tegn (som en smiley) og tale?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:43   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hmmm. Interessant. Du ser forskjell på en som røyker 2 ganger i mnd og en som røyker 20 om dagen?
Jeg er nemlig en sånn som røyker litt på fest, og en sykt sjelden gang etter et bedre måltid. Det kan gå ukesvis mellom hver røyk, og jeg har aldri abstinenser.
Jeg har valgt å unne meg de få sigarettene, men kaller meg jo ikke røyker.

Jeg fester ikke hver mnd heller for ordens skyld.

Og til hovedspørsmålet: de yderst få røykene etter bedre måltider (kanskje 8-10 i året) foregår under kjøkkenviften med full speed.

Selvfølgelig ser jeg forskjell, men man røyker fortsatt. At det er nivåforskjeller i hvor mye man røyker er en helt annen sak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:43   #44
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hun mente det nok ironisk.

Hun gjorde nok det.

Gammel 02-04-08, 22:43   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ironi - det er fali det!

Gammel 02-04-08, 22:47   #46
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ironi - det er fali det!

Dødsskummelt.

Gammel 02-04-08, 22:50   #47
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er ingen her i huset som røyker. Og kommer det besøk som røyker så går de ut om de må ha seg en blås.

Men jeg kjenner faktisk egentlig mange som røyker inne, også mennesker som har barn. Jeg synes det er ganske så utrolig.

Dattera mi f.eks. har en venn som hun er ofte hos. Begge foreldrene til denne vennen røyker inne. Så når dattera mi kommer hjem etter å ha vært der må hun av med klærne og rett i dusjen fordi det stinker røyk av henne.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:51   #48
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, vi får tilskrive det nybegynnerukjennskap til forumets ironikere. Det finnes jo nok av folk som MENER det.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De som røyker ute og ikke skifter klær/dusjer for hver gang har barn som har en konsentrasjon av 10 x mer nikotin i kroppen enn de barn som har foreldre som ikke røyker i det hele tatt.

Men de som er barn av foreldre som ikke røyker i det hele tatt, hvor mye nikotin har de i seg? Ca ingenting? Og 10 ganger mer enn ca ingenting er vel ikke SÅ mye? Eller har vanlige folk som til vanlig ikke omgås røykere endel nikotin i seg de og? (Spør fordi jeg ikke vet altså, ikke for å være frekk...)

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:52   #49
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Røyker ikke og røyker derfor ikke inne (he he) og lar heller ingen andre røyke inne hos oss.

Gammel 02-04-08, 22:53   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, vi får tilskrive det nybegynnerukjennskap til forumets ironikere. Det finnes jo nok av folk som MENER det.

Men de som er barn av foreldre som ikke røyker i det hele tatt, hvor mye nikotin har de i seg? Ca ingenting? Og 10 ganger mer enn ca ingenting er vel ikke SÅ mye? Eller har vanlige folk som til vanlig ikke omgås røykere endel nikotin i seg de og? (Spør fordi jeg ikke vet altså, ikke for å være frekk...)

Jeg synes det var på sin plass å være litt frekk, jeg, det utsagnet der har jeg hørt i en tidligere tråd, og det sier ikke så mye.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:54   #51
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Nei, jeg røyker ikke inne.

I påsken var jeg på besøk i et temmelig innrøyket hjem, og måtte hive alt i vaskemaskinen da jeg kom hjem. Til og med vesken min måtte settes til lufting.

*prøver desp å slutte*

Gammel 02-04-08, 23:02   #52
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Blir røyket i kjelleren, hvor det kommer opp relativt lite lukt.. :mann: har verksted der nede, og der blir det røyket, eller ute. Ikke i rommene hvor vi oppholder oss

Gammel 02-04-08, 23:08   #53
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det har aldri blitt røykt inni i mitt hjem. Ikke engang da jeg som 18-åring flyttet for meg selv og hadde alle vor-og nachspiel hos meg.

Gammel 02-04-08, 23:13   #54
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi røyker ikke, og ingen får røyke i mitt hjem!

Et søskenpar i nabolaget (som er mye her) der foreldrene røyker, lukter svært røyk av klær og hår, så man kan lure på om foreldrene røyker inne.....
Trist for ungene i såfall.

Gammel 02-04-08, 23:57   #55
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Røyking inne

Stemte Hæ?, for det var før Nei alternativet kom.
Det er ingen som røyker her inne nei, det bor jo barn her!
Nå røyker verken jeg eller mannen heller da, men hvis noen røykere er på besøk må de pent gå ut, selv i 10 minus, snøstorm, hagl, øsende regn eller hva_har_du.
Det er ikke engang lov å røyke inne hvis det er tomt for barn og sosiale sammenkomster her (ikke det at det skjer så ofte, men hvis osv.).

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 23:58   #56
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hvorfor er det gale at noen røyker inne i sitt eget hjem?

Hvis de har barn, så er det veldig galt. Å utsette noen som ikke kan beskytte seg selv for helseskade er ikke bra.

Ingen her får røyke inne, og vi røyker selvsagt ikke selv. Da helten og jeg flyttet sammen ønsket jeg å ha det røykfritt. Det var et stort problem at svigermor ikke fikk røyke inne, husker jeg.

Gammel 03-04-08, 00:05   #57
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Svarte nei fordi at før vi fikk mini røyket vi faktisk inne. Når han var kommet ut (stakkars storebror som måtte leve i dette) kuttet vi ut. Jeg hadde sluttet å røyke, mens mannen gikk i garasjen. Da mini var 8-9 måneder, spurte mannen når han kunne få lov til å begynne å røyke inne igjen. ALDRI svarte jeg, og dermed stumpet han røyken. Dette er 2 år siden nå faktisk.

Svigerfar kommer ikke på besøk til oss lenger fordi han ikke får lov å røyke inne hos oss. Svigermor er her tilnærmet aldri heller, men av og til og aldri lenge av gangen.
Vi drar sjelden til dem fordi de røyker mye nær barna våre og det nytter ikke å si at jeg ikke ønsker at dem røyker i nærheten av barna, da får jeg beskjed om å dra .

Jeg tror vi har blitt litt antirøyk gitt .

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 08:05   #58
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Vi røyker ikke, og ingen får røyke inne hos oss.

Sånn er det hos oss også. Jeg er helt nazi på røyklukt. (på tross av at jeg nok luktet askebeger gjennom hele barndommen...)

Gammel 03-04-08, 08:11   #59
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

å utsette barn for passiv røyking er barnemishandling i mine øyne.

Da har jeg blitt mishandlet under hele oppveksten.

Nei, røyker ikke lenger, og når jeg røyket, så var det aldri inne.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 08:42   #60
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Jeg har aldri røyka selv, men mannen røyka før vi fikk barn. Han måtte røyke ute, jeg tåler ikke røyk.
Og alle som besøker oss røyker naturligvis ute. Vi har fire unger OG vi røyker ikke, så her røykes det ALDRI inne, selv ikke på fest. Helt unaturlig at folk skal røyke inne her, det får de ikke engang på utesteder.

Heldigvis har vi såpass oppgående foreldre som røyker ute hos seg selv også. Svigers røyker inne til vanlig, men aldri i dagene før vi kommer på besøk (om planlagt), slik at det lukter ALDRI røyk der. Deilig! Mamma røyker på terrassen og har gjort det siden pappa sluttet å røyke i '91.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.