Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tvinges mennene til å se chick flicks?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Tvinges mannen til å se på typiske jentefilmer?
Jeg er mann og lar meg tvinge til å se slikt sammen 1 1,06%
Jeg er mann og lar meg ikke tvinge 4 4,26%
Mannen ser på jentefilmer sammen med meg/ han liker sånt 28 29,79%
Mannen nekter meg slikt, vi ser kun sånn som han/begge liker 4 4,26%
Det hender at mannen er med på å se jenteting, men som oftest ikke 47 50,00%
Jeg har (heldigvis) ingen mann og kan se det jeg vil 5 5,32%
Nei, dette er ikke en dustepåll 5 5,32%
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-08, 11:11   #1
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvinges mennene til å se chick flicks?

Jeg hater chick flicks, og det ville ikke falle meg inn i halvsøvne å se filmer der Colin Firth, Hugh Grant eller Meg Ryan hadde sentrale roller.

Dirty Dancing er unntaket, vi liker av en eller annen grunn å se på dans. Historien rundt kunne vi dog spart oss for.

Så mannen min er nok rimelig fornøyd med min filmsmak og slipper å se slikt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 11:18   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mannen ser gjerne sånne filmer sammen med meg, når vi en sjelden gang har sånt i hus. Amerikanske komedier og grøssere nekter han å se. Greit nok for meg, for jeg hater amerikanske komedier, men skulle gjerne hatt selskap når jeg fikk lyst til å se en grøsser en gang i blant. *pyse*

Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 11:19   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er ikke chick flicks problemet. Derimot får jeg ham ikke med på verken Sci Fi eller Fantasy, medmindre det er av veldig høy kvaltitet. Og det frustrerer mer enn hvis jeg ikke hadde fått ham med på en chick flick (for det har man jo venninner til.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 11:20   #4
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen liker krig, blod og gørr. Jeg er svak for Hugh Grant, sound of music og drama. Jeg lukter lunta om mannen har leid en film som er typisk meg, da er han sliten og har tenkt å sovne under reklamen! Men han ser heller drama enn musicals, han syns f.eks at Vinterkysset var bra, mens jeg derimot ikke så slutten, for da satt jeg og storhulka de siste 20 minuttene på badet.

Gammel 05-04-08, 11:32   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, han tvinges ikke, men på lik linje med at jeg må se action med vold og blod, så må han tåle å se noen chick-flicks innimellom. Han kan dessuten velge om han vil se CF med meg i senga, eller å se action i stua.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 11:39   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Om jeg gjerne vil se en chick flick så laster jeg den ned på PC eller går på kino med venninner. Det heter jo ikke chick flick uten grunn!

Gammel 05-04-08, 11:42   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen kan godt se på en romantisk komedie i ny og ne - "Love Actually" og lignende.

Det skulle i grunnen bare mangle, så mye krim og action jeg ser sammen med han.

Gammel 05-04-08, 12:16   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi liker stort sett de samme filmene. Har veldig lav terskel for intelligent kvalitetsvold. Når vi føler oss forpliktet til å se sånne artsyfartsygreier fra Island eller små Sovjetstater for å ikke miste ansikt hos cinematekvenner, lider vi oss gjennom det sammen, og oppdager hver bidige gang at vi elsker det... Chick flicks er det ingen som maser om her.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 12:18   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Typiske romantiske komedier ser ingen av oss, men begge ser mer enn gjerne et britisk kostymedrama à la P&P, Jane Eyre, Bleak House etc. Og gjerne noe sært spansk som han kommer trekkende med.

Gammel 05-04-08, 12:48   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min kjære er ikke überbegeistret for slike filmer, for å si det pent, så derfor blir det som regel til at vi ser noe vi begge liker når vi en sjelden gang kommer oss på kino. Men han hyler ikke og løper om jeg foreslår en slik film, altså - det kan nok være jeg får ham til å lide seg gjennom en for min skyld.

Gammel 05-04-08, 13:46   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ganske samme tilnærming til film og har oftest lyst til å se omtrent de samme filmene uten at tvang kommer inn i bildet. Skal vi se en film sammen, blir vi selvsagt enige om noe begge har lyst til å se (det være seg grøsser, scifi, gladvold, romantisk komedie eller noe annet), men om en av oss har lyst til å se noe den andre ikke vil, kan vi jo godt se film hver for oss også. Da blir det mest på kino eller alene hjemme; leiligheten er litt liten til at den ene kan se film mens den andre gjør noe annet, men det går an det også. (Jeg har dessuten ikke lyst til å se film eller teater eller annet sammen med BenMurphy hvis det er noe han ikke har lyst til å se -misnøyevibbene interfererer med konsentrasjonen min - så jeg ville ikke funnet på å tvinge ham.)

Gammel 05-04-08, 14:26   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tvinges mennene til å se chick flicks?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Jeg har dessuten ikke lyst til å se film eller teater eller annet sammen med BenMurphy hvis det er noe han ikke har lyst til å se -misnøyevibbene interfererer med konsentrasjonen min - så jeg ville ikke funnet på å tvinge ham.)

Og ellers liker ingen av oss chick flicks spesielt godt, det finnes noen få unntak bare.
Vi ser stort sett andre ting, og har ofte veldig lik smak.
Bortsett fra på et punkt, og det er at han er allergisk mot alt som heter norsk film, så han har faktisk sett et par norske fordi jeg ville det og synes de er bra, men dog også endt opp med å synes de ikke var så ille likevel.
Jeg har også sett et par filmer han synes er veldig bra uten at det er min yndlingskategori.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 13:50   #13
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Misnøyevibber, der har du ordet! Jeg er fryktelig var for slikt, og hater å se film eller noe som helst sammen med folk som er negative.

Gammel 05-04-08, 14:12   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Misnøyevibber, der har du ordet! Jeg er fryktelig var for slikt, og hater å se film eller noe som helst sammen med folk som er negative.

Ja, det gjelder selvsagt generelt og ikke bare for BM, men det er nå ham jeg ser flest filmer sammen med.

Gammel 05-04-08, 14:25   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stripser ham fast i stolen, og bestikker med ostepopp og cola, så går det som regel greit. Vi satt begge og lo til tårene trillet av Mean Girls f.eks.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 14:25   #16
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Dirty Dancing er fem hakk beyond überabscheulich, og kommer ikke inn i mitt hus, noensinne. Det vil i så fall være skilsmissegrunn.

Mer eller mindre intelligente komedier ser vi sammen, scifi og South Park/våre verste år/tilsvarende må jeg se alene, og realistiske hverdagsdramaer fra virkeligheten som helt sikkert har hendt en eller annen stakkar et sted en gang må hun se alene. Samt Farmen.

Gammel 05-04-08, 14:28   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på hva jeg vil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 18:06   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Vi ser på gode filmer, ikke dårlige. Chick flicks er et temmelig ullent begrep for meg, men hvis det betegner dårlige romantiske komedier finner du ingen av oss der. Det finnes noen filmer jeg vil se og ikke han (f.eks. P&P og Atonement), de ser jeg alene eller med noen som vil være med. Det finnes også noen jeg ikke prioriterer (typisk skrekk eller splatter), som han ser med andre. De aller fleste er vi helt enige om å se eller skygge unna.

Nå er barnevakt den minst tilgjengelige ressursen, så vi har ofte sett filmene alene med få dagers mellomrom, slik at vi kan diskutere dem etterpå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 20:08   #19
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen liker ikke drama så det ser jeg heller alene. Jeg dro ham med på kino på Atonement for en stund siden, den feilen gjør jeg ikke igjen. Ellers har vi ganske sammenfallende smak når det gjelder film så det er ikke noe problem å finne noe vi begge liker.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:41   #20
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Altså, jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Vi ser på gode filmer, ikke dårlige.

This!

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nå er barnevakt den minst tilgjengelige ressursen, så vi har ofte sett filmene alene med få dagers mellomrom, slik at vi kan diskutere dem etterpå.

Jeg løy forresten i forrige innlegg; jeg ser jo svært gjerne dårlige filmer også, men når det gjelder filmer jeg vet på forhånd at er dårlige er det jo enkelte genre som ikke kommer i betraktning.

Ben "Torgo's Pizza & Video" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.