Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 19:07   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Er mye enig med Joika og Siri...
Virker som mange mener de har "fasiten" om hvordan det skal være her, men det er vel alle, både gamle og nye medlemmer som til sammen gjør forumet til det det er. Jeg synes ikke det er riktig å si at "slik det var fra begynnelsen, slik skal det alltid være..." (satt litt på spissen da)

Det er det jeg tenker og.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns tråden om rødprikking var et godt eksempel på slike tråder som slett ikke passer på FP, og som flere av brukerne vil ha færrest mulig av.

Jeg syntes det blir for dumt at en kjerne skal diktere hva som er lov å skrive som tema. Om man som ny reagerer på prikkesystemet så må man vel få lov å si det? Er det uønsket? Fordi? FP burde vel avskaffe systemet hvis det er for dumt å diskutere?
Jeg mener det er like galt å "mobbe" folk her som i virkeligheten, og man kan ikke forvente at nye medlemmer forstår hva som er PK her over natta. Det er forresten mange tråder jeg ikke skjønner er morsomme heller og som jeg heller ikke gidder lese. "Se hva jeg har strikket osv", men selv om det kjeder MEG så betyr det ikke at andre ikke kan diskutere det uten å måtte bli latterligjort?

Sist redigert av Joika : 15-04-08 kl 19:16.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 19:19   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Om man som ny reagerer på prikkesystemet så må man vel få lov å si det? Er det uønsket? Fordi?

Hun reagerte jo ikke på prikkesystemet, hun reagerte på en form for rødprikking som er, og bør være, helt stuerein på FP. En form for rødprikking som verken ledelse eller moderatorer ønsker å gripe inn mot. Det er klart hun kan reagere på det, men siden dette er en del av forumets uttrykte politikk, vil det nødvendigvis komme motinnlegg.

Generelt har FP en ganske tydelig og bevisst politikk. (Det er også en av de tingene jeg liker så godt ved forumet.) Det er forumledelsen som har bestemt denne politikken, og forumledelse og moderatorer jobber for å styre forumet i den retningen. Dette står i presentasjonen av forumet, som ligger som en klistret tråd i informasjonsunderforumet:

Sitat:

Hvis man er hårsår, ikke takler uenigheter i diskusjoner, bare vil snakke om eller lese om babyer, eller bare er ute etter å få bekreftet at man har rett og vet best selv, vil man kanskje ikke føle seg hjemme her.

Hvis man derimot

* liker gode diskusjoner og kan skille på sak og person
* er lite selvhøytidelig og er åpen for at folk er forskjellige
* interesserer seg for mange ulike temaer og liker å lære nye ting
* foretrekker velformulerte og gjennomtenkte innlegg
* setter pris på og tåler utstrakt bruk av humor
* ønsker å bli kjent med andre som også passer inn i denne beskrivelsen

så er Foreldreportalens forum et fint sted å være.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:35   #3
yt1300
Fullverdig medlem

yt1300 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
yt1300 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Men kjære deg, det er da mange ting ved dette forumet jeg liker godt. At det til tider hersker lynsjestemning her er ikke det jeg vektlegger tyngst. Det blir for dumt å svare at en kan "gå en annen plass" bare fordi en svarer "negativt" i en tråd som denne.

Hvorfor er det for dumt?
Hvis takhøyden er for høy eller for liten så kan man jo bare gå en annen plass? Jeg emner... istedenfor å sutre over mangel på takhøyde? Eller for mye takhøyde.

Er dette egentlig en meta-krangel?

Gammel 15-04-08, 23:37   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av yt1300, her.

Er dette egentlig en meta-krangel?

Nei, det er ikke egentlig en krangel i det hele tatt, og den er kanskje ikke egentlig så veldig meta heller. Eller litt meta, kanskje. Men ikke så veldig krangel. Vi er veldig glade i å diskutere hvordan forumet skal drives og hvordan det faktisk drives - slike diskusjoner er faktisk en vesentlig del av måten forumet drives på. Så da er den kanskje ganske meta likevel.

Gammel 15-04-08, 16:09   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg får lov å være ærlig uten å bli beskyldt for å være respektløs, så vil jeg gjerne si dette:

Jeg syns tråden om rødprikking var et godt eksempel på slike tråder som slett ikke passer på FP, og som flere av brukerne vil ha færrest mulig av. Selvsagt er det fullt akseptabelt å starte en slik tråd - med samme kvalitet på innhold og uttrykk - men det er likefullt akseptabelt at vi andre reagerer på det. FP's styrke er jo nettopp at brukerne setter standarden for hvordan forumet skal være.

Jeg syns humor og og moro innimellom alvor og saklighet er en av FP's største styrker og fordeler. Det som gjør at jeg trives best her. Av og til tar det litt av og jeg kan forstå at det virker massivt og latterliggjørende på dem som ikke har fartstid her. Men jeg ønsker meg ikke et forum der det ikke er plass til fjas, og man må nok ta ting litt mindre høytidelig her enn andre steder.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:29   #6
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg får lov å være ærlig uten å bli beskyldt for å være respektløs, så vil jeg gjerne si dette:

Jeg syns tråden om rødprikking var et godt eksempel på slike tråder som slett ikke passer på FP, og som flere av brukerne vil ha færrest mulig av. Selvsagt er det fullt akseptabelt å starte en slik tråd - med samme kvalitet på innhold og uttrykk - men det er likefullt akseptabelt at vi andre reagerer på det. FP's styrke er jo nettopp at brukerne setter standarden for hvordan forumet skal være.

Jeg syns humor og og moro innimellom alvor og saklighet er en av FP's største styrker og fordeler. Det som gjør at jeg trives best her. Av og til tar det litt av og jeg kan forstå at det virker massivt og latterliggjørende på dem som ikke har fartstid her. Men jeg ønsker meg ikke et forum der det ikke er plass til fjas, og man må nok ta ting litt mindre høytidelig her enn andre steder.

Det kan jeg være helt enig i, men jeg ser ikke helt poenget med å blåse så mye liv i en type tråd en ikke ønsker på forumet.

Gammel 15-04-08, 17:36   #7
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Dette er jeg helt enig i.

Jeg syns dette stedet består av veldig mange forskjellige mennesker som har ulike syn på mange ting. Det fasinerende er å lese diskusjoner, eller diskutere med, mennesker som har ulike oppfatninger om ting enn deg, men som kan argumentere og utrykke seg på en måte som gjør at man lærer noe nytt og kanskje får rokket ved sine egne oppfatninger.

Når det inneimellom kommer nye som ikke klarer å utrykke meningene slik at de blir forståelige for andre kan de møte en del motbør, men fyllt med mye humor syns jeg. Hvis de blir dypt såret over "tonen" eller takhøyden, passer de kanskje ikke inn her?

Minerva er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 16:17   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke jeg, jeg pleier som sagt tidligere ikke huske hva folk skriver. Men husker godt hvordan entreen til Isbjørn var. Miksket informsjon blir man forvirret av.

Gammel 15-04-08, 23:25   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg vet ikke jeg, jeg pleier som sagt tidligere ikke huske hva folk skriver. Men husker godt hvordan entreen til Isbjørn var. Miksket informsjon blir man forvirret av.

Hvordan var entreen min da?

Gammel 15-04-08, 23:43   #10
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Hvordan var entreen min da?

Du entrèt FP med å fortelle om din manns observasjon om hvor mange utlendinger han hadde sett på Nav og du og han fikk en tankevekker pga det.

Hva det måtte ligge bak den tråden aner jeg ikke, du forklarte ikke så mye videre. Som sagt mangel på utdypning av hva du egentlig mener gjør at man blir forvirret av hva slags signal er det egentlig du prøver å sende ut.

Gammel 15-04-08, 23:56   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Du entrèt FP vet å fortelle om din manns observasjon om hvor mange utlendinger han hadde sett på Nav og du og han fikk en tankevekker pga det.

Hva det måtte ligge bak den tråden aner jeg ikke, du forklarte ikke så mye videre. Som sagt mangel på utdypning av hva du egentlig mener gjør at man blir forvirret av hva slags signal er det egentlig du prøver å sende ut.

Nei, nå får du jammen meg slutte å tillegge meg meninger som jeg ikke har sagt! Her er tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=31672

Min observasjon var innlegg til debatt. Det var en mening med å oppgi lite informasjon, slik at hver enkelt skulle dra en slutning ut fra det jeg skrev. Det er ofte slik man drar slutninger, ved at man observerer en situasjon og tolker det man ser.

Du må ikke ta alt innover deg, virker som du tar deg nær av at noen nevner mørkhudet eller noe i den duren.

Gammel 16-04-08, 00:00   #12
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Nei, nå får du jammen meg slutte å tillegge meg meninger som jeg ikke har sagt! Her er tråden: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=31672

Hva slags meninger?

Gammel 15-04-08, 16:30   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fin-fint med et forum der ledelsen ikke knebler medlemmene, og der selvjustisen blant medlemmene er såpasse at man ikke kan lire av seg hva som helst.

Noen ganger får kanskje enkelte mer pepper enn det som strengt tatt er nødvendig, men samtidig er det på dette forumet fullt lovlig å ombestemme seg, og å trekke tilbake ting man har sagt om man kommer på bedre tanker/kilder/hva_har_du.
Og det synes jeg er finfint.

Gammel 15-04-08, 16:32   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at FP ikke forsøker å passe for alle, er faktisk noe av det jeg liker aller best ved forumet. Folk er forskjellige. Alle skal ikke kose seg overalt. Deal with it.

Gammel 15-04-08, 16:34   #15
Siri
seru

Siri sin avatar

Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det at FP ikke forsøker å passe for alle, er faktisk noe av det jeg liker aller best ved forumet. Folk er forskjellige. Alle skal ikke kose seg overalt. Deal with it.

Det er greit nok. Men det er ikke dermed sagt at forumet har høy takhøyde?

Gammel 15-04-08, 16:37   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er i hvert fall en direkte følge av at vi har så lite inngripen fra oven her, altså en konsekvens av at vi har høy formell takhøyde, eller hva man skal kalle det.

Gammel 15-04-08, 16:38   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er i hvert fall en direkte følge av at vi har så lite inngripen fra oven her, altså en konsekvens av at vi har høy formell takhøyde, eller hva man skal kalle det.

Akkurat den biten tror jeg vi alle er enige om.

Gammel 15-04-08, 16:39   #18
Nebbia
Passiv

Standard

For meg innebærer takhøyde å strø litt salt i såret til supportere når favorittfotballaget taper. Jeg synes takhøyden er lav her inne.

Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 17:08   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ALLTID folk som er både uenige og enige med trådstartere. Til og med verstingetrådene, type troll innom for å skape uflid, har alltid en eller flere som klarer å vri og vende slik at folk er uenige. Ergo ER det takhøyde, skikkelig sjempeschvær takhøyde, for det ER lov å være uenige i hytt og gevær, det ER lov å si ting som går imot røkla. Det er ingen her som buer f.eks. Zöe ut fordi hun har er syn på alternative ting som mange her ikke kunne falt seg inn å tro på. Jeg begriper rett og slett ikke dere som snakker om lav takhøyde. Fordi noen er uenige, fordi noen får pepper, det har jo egentlig ikke noe med takhøyden å gjøre. Så lenge folk kan SI det de ønsker og debattere for sitt syn, så vil jeg påstå at det ikke akkurat er stabburtilstander her.

Gammel 15-04-08, 17:09   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes forumet har stor takhøyde med at ledelsen ikke sletter innlegg eller låser tråder hele tiden.

Men mange brukere her vil jeg ikke si har stor takhøyde, synes mange henger seg opp i bagateller, og synes også at noen nye her har fått en ufin velkomst, hadde jeg blitt tatt i mot på en sånn måte så hadde jeg nok forsvunnet ganske raskt. så siden jeg er her enda så ble jeg nok bra mottatt her
Å ha stor takhøyde synes jeg er å vise respekt for andre, en kan godt være veldig uenig i ting, men at en svarer på en grei måte og har normal folkeskikk.

Jeg reagerte nok på mange ting da jeg var ny i denne forumverden, og det på ting som jeg ikke ville reagert på i dag.

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.