Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-08, 08:47   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Er det INGEN som noensinne har smakt på en drue? En mandel? ALDRI?

Jeg har faktisk ikke det. Jeg hadde en morfar som gjorde det hver gang vi var i butikken omtrent, og jeg syns det var så utrolig flaut at han gjorde det at jeg aldri kunne ha gjort det samme selv ...

Jeg gir ikke T. noe og åpner ikke flasker. T. skal lære at det ikke er vårt før vi har betalt.

Gammel 29-04-08, 22:23   #2
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Herlever vi i den oppfattning at varene ikke er våre før de er betalt. Ergo ingen spising i butikken.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:25   #3
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Herlever vi i den oppfattning at varene ikke er våre før de er betalt. Ergo ingen spising i butikken.

Dette følger vi også.

Gammel 29-04-08, 22:23   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja det er det faktisk.
Jeg vant!

Gammel 29-04-08, 22:25   #5
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:26   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da forskjell på å åpne en flaske Farris som man likevel betaler for fem minutter etterpå, og å spise en drue som man ikke betaler for? Hvis man da ikke spiser druen fra sin egen stykkprisete druepose som man betaler for.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:28   #7
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

JEG åpner ikke verken mat eller drikke i butikken før jeg har betalt, det føles veldig unaturlig. Men det har hendt jeg har delt ut et rundstykke e.l. til ungene om jeg/ vi har hatt de med i butikken etter bhg. Da er de gjerne skrubbsultne og veien til kassa kan lett bli uendelig lang. Men det er sjelden vi handler med unger på det tidspunktet, så det skjer ikke akkurat ofte. Ikke spør jeg om lov heller. :frekk:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:30   #8
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det gjør jeg aldri. Smaker aldri på druer heller.

Gammel 29-04-08, 22:35   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har hendt jeg har åpnet og drukket av en vann- eller Farrisflaske i butikken når jeg har vært veldig tørst. Det har også hendt jeg har gitt Poden vann fra en flaske vi ikke har betalt for enda. Jeg tror nok han har skjønt at dette er unntakstilfeller og at regelen likevel er at man skal betale før man spiser/drikker/åpner.

Gammel 29-04-08, 22:35   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Bare hvis nøden er stor, og da spør jeg om lov først.

-men det er butikker som legger opptil at man skal spise/drikke mens man er der, f.eks Ultra har brusskap med halvlitere ved inngangen og flaskeholder på handlevognene, så så dødssynd kan de ikke mene at det er.

Gammel 29-04-08, 22:37   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ungene har til og med lært seg at varen ikke bare skal passere kassereren men det skal være betalt før man åpner noe.

Gammel 29-04-08, 22:37   #12
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja det skjer at gutten får en eplejuice eller noe som han drikker mens vi er i butikken. Det hender også at jeg drikker av en flaske eller noe, så lenge det er av en slik art at det ikke kan forsvinne og dermed ikke bli betalt for. Er Alltid påpasselig med at alt blir betalt, ellers hadde jeg ikke gjordt det.

Smakser også på druer før jeg kjøper, men smaker bare når jeg har planer om å kjøpe de. Å komme hjem med noen helt usmakelige eller veldig sure druer det orker jeg ikke.

Gammel 29-04-08, 22:38   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, aldri.
Hverken drikker av flasker, gir ungene noe å spise eller smaker på godt.
Ang. frukt ligger det ofte smaksprøver på fat til akkurat det og det får ungene smake av, ikke annet.

Gammel 29-04-08, 22:40   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hvis nøden er stor åpner jeg flasken og drikker. Ungene får aldri noe før det er betalt.

Det hender jeg smaker på druer, men det er virkelig ikke ofte.

Gammel 29-04-08, 22:50   #15
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Betaler først.

Gammel 29-04-08, 22:50   #16
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Jeg smaker/åpner aldri noe jeg selv skal ha (og det å smake på frukt for å sjekke kvaliteten har jeg aldri gjort - for det synes jeg er en uting. Er varen dårlig, kan man jo ta den med tilbake til butikken og klage).

Men - prinsippene mine ang. å betale før man smaker har blitt tøyd etter at jeg fikk unger så det har hendt at jeg propper i dem hver sin skalk fra brødskjæremaskinen før vi har kommet oss gjennom kassa.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:53   #17
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stavangerjentå, her.

Jeg smaker/åpner aldri noe jeg selv skal ha (og det å smake på frukt for å sjekke kvaliteten har jeg aldri gjort - for det synes jeg er en uting. Er varen dårlig, kan man jo ta den med tilbake til butikken og klage).

.

Det kan man jo, men jeg kjenner meg selv så godt at det hadde jeg rett og slett ikke giddet. Det kan godt hende at det er en uting, men der synder altså jeg (ikke ofte, men det hender)

Gammel 30-04-08, 00:40   #18
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Nei, sånt gjør man ikke!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:52   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Nei, det gjør jeg ikke. Ungene får aldri noe de heller.
Varene er ikke våre før de er betalt for.
Druene i butikken kunne det ikke falt meg inn å smake på engang, jeg må vaske de selv før jeg spiser de.
(Og er det smaksprøver så har det gjerne vært masse hender i samme bolle, og de er ikke nødvendigvis rene for å si det slik, så jeg smaker ikke da heller.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 01:00   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åpner ingenting før det er betalt for. Lærer barna å vente til vi har betalt for det vi skal ha så da kan jo ikke jeg gjøre noe sånt heller!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.