|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?
Jeg har faktisk ikke det. Jeg hadde en morfar som gjorde det hver gang vi var i butikken omtrent, og jeg syns det var så utrolig flaut at han gjorde det at jeg aldri kunne ha gjort det samme selv ...
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Herlever vi i den oppfattning at varene ikke er våre før de er betalt. Ergo ingen spising i butikken. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?
Dette følger vi også.
|
|
|
#5 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Nei, det gjør jeg ikke.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Det er da forskjell på å åpne en flaske Farris som man likevel betaler for fem minutter etterpå, og å spise en drue som man ikke betaler for? Hvis man da ikke spiser druen fra sin egen stykkprisete druepose som man betaler for. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?JEG åpner ikke verken mat eller drikke i butikken før jeg har betalt, det føles veldig unaturlig. Men det har hendt jeg har delt ut et rundstykke e.l. til ungene om jeg/ vi har hatt de med i butikken etter bhg. Da er de gjerne skrubbsultne og veien til kassa kan lett bli uendelig lang. Men det er sjelden vi handler med unger på det tidspunktet, så det skjer ikke akkurat ofte. Ikke spør jeg om lov heller. :frekk: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Det gjør jeg aldri. Smaker aldri på druer heller.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Det har hendt jeg har åpnet og drukket av en vann- eller Farrisflaske i butikken når jeg har vært veldig tørst. Det har også hendt jeg har gitt Poden vann fra en flaske vi ikke har betalt for enda. Jeg tror nok han har skjønt at dette er unntakstilfeller og at regelen likevel er at man skal betale før man spiser/drikker/åpner.
|
|
|
#10 |
|
Ute på tur
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Bare hvis nøden er stor, og da spør jeg om lov først.
|
|
|
#12 |
|
er her
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Ja det skjer at gutten får en eplejuice eller noe som han drikker mens vi er i butikken. Det hender også at jeg drikker av en flaske eller noe, så lenge det er av en slik art at det ikke kan forsvinne og dermed ikke bli betalt for. Er Alltid påpasselig med at alt blir betalt, ellers hadde jeg ikke gjordt det.
|
|
|
|
#13 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Nei, aldri.
|
|
|
#14 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Hvis nøden er stor åpner jeg flasken og drikker. Ungene får aldri noe før det er betalt.
|
|
|
#15 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Betaler først.
|
|
|
#16 |
|
Undrende
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Jeg smaker/åpner aldri noe jeg selv skal ha (og det å smake på frukt for å sjekke kvaliteten har jeg aldri gjort - for det synes jeg er en uting. Er varen dårlig, kan man jo ta den med tilbake til butikken og klage). |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?
Det kan man jo, men jeg kjenner meg selv så godt at det hadde jeg rett og slett ikke giddet. Det kan godt hende at det er en uting, men der synder altså jeg (ikke ofte, men det hender)
|
|
|
#18 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Nei, sånt gjør man ikke! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
Re: Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Nei, det gjør jeg ikke. Ungene får aldri noe de heller.
|
|
|
#20 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?Åpner ingenting før det er betalt for. Lærer barna å vente til vi har betalt for det vi skal ha så da kan jo ikke jeg gjøre noe sånt heller!
|
|
![]() |
|
|