Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 21:40   #41
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Hvis nøden er stor åpner jeg flasken og drikker. Ungene får aldri noe før det er betalt.

Det hender jeg smaker på druer, men det er virkelig ikke ofte.

Gammel 29-04-08, 21:41   #42
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Da skal jeg være ekstremt tørst, og det er meget sjeldent.
Jeg smaker heller ikke på noe som ikke er smaksprøver.

Gammel 29-04-08, 21:47   #43
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Hvis poden er veldig tørst eller sulten og vi er på en omfattende storhandel, får han drikke en slurk av flasken eller begynne å spise på et rundstykke. Vi betaler selvsagt for varen. Smaker aldri på frukt, mandler, godterier o.l.

Gammel 29-04-08, 21:47   #44
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal være veldig tørst før jeg åpner en flaske, og jeg skal være helt sikker på at jeg har penger til å betale den også.
Vi har et rituale som ikke er helt greit muligens, og det er at hver gang vi kjøper brød som vi skjærer opp i butikken så får guttene hver sin ende.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:50   #45
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Betaler først.

Gammel 29-04-08, 21:50   #46
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Jeg smaker/åpner aldri noe jeg selv skal ha (og det å smake på frukt for å sjekke kvaliteten har jeg aldri gjort - for det synes jeg er en uting. Er varen dårlig, kan man jo ta den med tilbake til butikken og klage).

Men - prinsippene mine ang. å betale før man smaker har blitt tøyd etter at jeg fikk unger så det har hendt at jeg propper i dem hver sin skalk fra brødskjæremaskinen før vi har kommet oss gjennom kassa.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:52   #47
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg ekstremt tørst, så tar jeg en slurk av flaska ja - synes ikke det er en uting jeg. Jeg betaler da

Gammel 29-04-08, 21:53   #48
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stavangerjentå, her.

Jeg smaker/åpner aldri noe jeg selv skal ha (og det å smake på frukt for å sjekke kvaliteten har jeg aldri gjort - for det synes jeg er en uting. Er varen dårlig, kan man jo ta den med tilbake til butikken og klage).

.

Det kan man jo, men jeg kjenner meg selv så godt at det hadde jeg rett og slett ikke giddet. Det kan godt hende at det er en uting, men der synder altså jeg (ikke ofte, men det hender)

Gammel 29-04-08, 22:00   #49
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

egentlig ikke men hvis det er på sommeren hender det at jeg tar en slurk eller at ungene får noe å drikke

Gammel 29-04-08, 22:11   #50
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Kan åpnme en flaske vann om jeg er veldig tørst ja, betaler den jo når jeg kommer til kassen. Samme gjelder om k får juice.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:38   #51
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvis nøden er stor kan jeg gi Magnus et rundstykke eller noe som ikke er koster pr kg, slik at prisen ikke blir feil.

Jeg hadde svangerskapsdiabetes og en gang følte jeg meg litt uggen og var redd for å få føling, da åpnet jeg og spiste en kvikklunch. Flaut i kassen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:40   #52
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Nei, sånt gjør man ikke!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:52   #53
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enda en spin-off: Åpner du flasken før du har betalt?

Nei, det gjør jeg ikke. Ungene får aldri noe de heller.
Varene er ikke våre før de er betalt for.
Druene i butikken kunne det ikke falt meg inn å smake på engang, jeg må vaske de selv før jeg spiser de.
(Og er det smaksprøver så har det gjerne vært masse hender i samme bolle, og de er ikke nødvendigvis rene for å si det slik, så jeg smaker ikke da heller.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:00   #54
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åpner ingenting før det er betalt for. Lærer barna å vente til vi har betalt for det vi skal ha så da kan jo ikke jeg gjøre noe sånt heller!

Gammel 30-04-08, 00:26   #55
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg er i butikken og det er grisevarmt og jeg skal handle mye, ja da åpner jeg heller ei vannflaske enn å bli uvel. Var det en ansatt i nærheten så hadde jeg sagt ifra. Hadde jeg med unger så kan det tenkes de fikk noe å drikke, evt noe å spise hvis det var lang kø eller lignende. Men det tror jeg ikke har skjedd.

At jeg åpner en flaske og drikker av den skjer vel typisk en gang i året eller noe.

Hvis jeg har lyst til å smake på druene så spør jeg om det, får alltid ja. Annen frukt også for den saks skyld. Handler på Meny, der står det til og med plakat om at de gjerne deler ut smaksprøver.

Sist redigert av mkj : 30-04-08 kl 00:28. Årsak: spaceknappen min er helt på bærtur.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 02:35   #56
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Ja, det gjør jeg uten blygsel. Noe av det jeg gleder meg til når jeg skal handle på Ultra, er å plukke med meg en Brämhults juice med jordbær/lime, og smatte meg gjennom butikken med denne. Som nevnt tidligere i tråden har de (hatt) flaskeholdere på handlevognen, og oppfordret til å ta med seg en flaske fra kjølerne ved inngangen.
Så lenge det betales for varen, mener jeg det er vilkårlig når den konsumeres.

Gammel 30-04-08, 06:57   #57
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Det er jo ikke stjeling når butikken oppfordrer til det. På Ultra er det veldig vanlig. Jeg gjør det stort sett ikke, men det er vel fordi jeg gjerne har med vannflaske hvor enn jeg går.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 07:09   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Er det INGEN som noensinne har smakt på en drue? En mandel? ALDRI?

Jo! Jeg! Og jeg åpner som regel alltid flaskevann / brus før jeg kommer til kassen. Ser virkelig ikke problemet.

Gammel 30-04-08, 07:47   #59
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Er det INGEN som noensinne har smakt på en drue? En mandel? ALDRI?

Jeg har faktisk ikke det. Jeg hadde en morfar som gjorde det hver gang vi var i butikken omtrent, og jeg syns det var så utrolig flaut at han gjorde det at jeg aldri kunne ha gjort det samme selv ...

Jeg gir ikke T. noe og åpner ikke flasker. T. skal lære at det ikke er vårt før vi har betalt.

Gammel 30-04-08, 08:26   #60
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Eller spiser du av varene før du har betalt? Får ungene noe å spise mens de sitter i handlevognen?

Nei, til alt du spør om.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.