|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrett
Da er det ikke Enga som fyller stadion, det er enga + det andre laget. Du snakker om fire kamper, det er fire dager.
Det syns jeg også. Og jeg syns godt de f. eks. kan lage et idrettsanlegg for barn og unge, en barnehage og annet som trengs, uten å skulle ha en diger stadion i tillegg. De har tunge sponsorer i ryggen som burde se investeringen i sosial sponsing. Se hvordan sportslag i USA og England gjør det.
Det er en biteliten hovedstad. Stadioner koster himla mye penger, ikke bare å bygge, men å drive også. Vi har en diger stadion som kan oppgraderes, vi har stadioner som ikke er i bruk. Det blir tåpelig å dra inn operakortet, all den tid idretten alltid har stukket av med haugevis av sponsorkroner som kulturen ikke har. Dessuten er programmet til operaen temmelig mye fullere enn Vålerenga sitt hjemmeprogram.
![]() |
#43 |
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettÅkkeida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrett
Hva med Bislet, da?
![]() |
#45 |
Epikur
|
Det er populisme. Og jeg vet hvilken fordømt idiot som ar foreslått det. Skal skrive det på post-it-lappen jeg skal ha liggende neste gang det er nominasjon.
![]() |
#47 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettJeg kjenner meg enig i Scarlett her. Ja til Enga-stadion (!), ja til sponset pris kanskje til og med, men der går grensen. Man gir bare ikke bort kommunale tomter i Oslo. Så god råd har kommunen bare ikke.
![]() |
![]() |
#48 |
Ustabil
|
Jeg mener at ut i fra min kjennskap til både boligutbyggere OG kommunal virksomhet så har boligutbyggerne et apparat som langt overstiger alt kommunen har. Kommunen blir lillebror ved forhandlingsbordet. Boligutbygging handler alltid KUN om penger. Vålerenga er en kommersiell aktør, ja, men de har samtidig et behov for å profilere seg på andre områder - som for eksempel barne- og ungdomsarbeid, antirasismearbeid osv. Det er derfor lettere å komme i dialog med denne samarbeidsparten for kommunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Skal Oslo kommune gi en halv milliard til rikinger eller bruke dem på masseidrettVålerenga bidrar aktivt med barne og ungdomsarbeid til de ungene som har råd til å være med i klubben, det koster. De legger treningssamlinger til Brasil i forbindelse med påske og vinterferie - det er ikke gratis. Det er mange unger som sogner til klubben som rett og slett ikke har familier som klarer å sponse dem. Ja de låner ut Valhall en dag i året til to skoler i nærområdet så de kan ha en fotballturnering, ja de stiller opp på sine premisser i forhold til fotballsatsning på enkelte skoler - men de hadde ikke gjort det om de ikke hadde tjent penger på det i en eller annen form.
![]() |
|
|